בכדורסל יש עמדות שונות. לצורך הדוגמה נלך על המוכרות ביותר. הרכז והסנטר בהחלט עשויים להתאפיין ככאלה. לעומת זאת היום, בכדורסל החדשני או המודרני - אנחנו פחות מדברים על עמדות, אלא יותר על תפקיד של כל שחקן. בכל קבוצת כדורסל יש את השחקנים המובילים והמשלימים. אין הרבה שחקנים מובילים בכל קבוצה. לרוב זה בין אחד לשלושה.
אגלה לכם סוד (למי שלא ידע). גם בתוך השחקנים המובילים יש היררכיה מסוימת. יש את "מספר אחת ומספר שתיים", לצורך העניין. מספר אחת הוא אחד כזה שעליו נבנית הקבוצה. הוא הכל. אליו ילכו במהלכים קריטיים. הוא יוביל את ההתקפות. הוא יכוון את המשחק. הוא בעל הבית על המגרש.
1 צפייה בגלריה
לויד
לויד
לויד
(מכבי Playtika תל אביב)
מספר שתיים הוא גם כזה, רק קצת פחות. ובמידה שמספר אחת פצוע או נמצא בערב פחות טוב, מספר שתיים שם כדי להפוך למספר אחת.
ג'ורדן לויד הגיע הקיץ למכבי ת"א לאחר שכבר כמה שנים זה היה באוויר. בקיץ שחלף זה פשוט היה בזמן הנכון, בסיטואציה הנכונה. הוא השחקן הכי טוב שמכבי ת"א יכולה הייתה להנחית במצב הנוכחי ועם כמות הכסף שהקצו במועדון. לויד הוא שחקן מוכח ברמת יורוליג. למי שלא מכיר, הגארד האמריקאי בן ה־31 נולד בשיקגו ומתנשא לגובה של 1.93 מטרים.
לגארד יש שליטה נהדרת בכדור, הוא חכם ומדויק בפעולות שלו. בעל יכולת קליעה יוצאת מן הכלל, בעיקר מחצי מרחק. יודע לקלוע טוב מאוד גם לשלוש ולחדור לטבעת בצורה חכמה. הוא לא רכז, אפשר לקרוא לו שוטינג גארד. העונה במכבי הרבה יהיה תלוי ביכולת של לויד להפוך לסוג של רכז כשצריך. מעניין.
לויד התחיל את דרכו בהפועל אילת, שם חווה עונת פריצה. לאחר מכן חתם בטורנטו ראפטורס והיה שותף לאליפות של הקבוצה ולאחת התמונות האייקוניות בהיסטוריה של הליגה (חפשו בגוגל ותראו).
משם התחיל את קריירת היורוליג כששיחק בכוכב האדום ובוולנסיה, שנתיים בזניט והמשיך לשנתיים במונאקו הזכורה לרעה במכבי ת"א.
לפחות על פי הסטטיסטיקה, הגארד המוכשר שהעמיד ממוצעים של כמעט 17 נקודות ביורוליג בעונתו הראשונה בזניט, נמצא בירידה עד שהגיע בעונה אשתקד במדי מונאקו לממוצע של 10.4 נקודות למשחק במפעל.
אמנם במדי זניט לויד היה השחקן המוביל, אך בקבוצה מהנסיכות שימש ככינור שני/שלישי למייק ג'יימס ואלי אוקובו.
אז לויד מגיע למכבי ת"א כשהוא יודע וכולם יודעים - שהוא מספר אחת.
נכון, לצהובים חסרים לפחות שני שחקנים בסגל כדי להיות קבוצה שלמה, אך עדיין הרבה תלוי באותו ג'ורדן לויד,
שקיבל את הבמה ויהפוך העונה להיות המנהיג בקבוצה שנחשבת איכותית בהרבה מזניט או אחרות. אפשר לומר שזו הפעם הראשונה בקריירה שלו שהוא מקבל את המושכות בקבוצה עם יומרות כאלה. האם ייצא הג'ורדן מלויד?
האם אותו שחקן שהיה מספר שתיים (במקרה הטוב) במונאקו יהפוך למספר אחת של המועדון הצהוב?
כדי לקבל את התשובה נצטרך להמתין כמה חודשים.
ועד אז, בשורות טובות לכולם.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.