מאז שעסקת העברת הבעלות לקבוצה האמריקאית נסגרה, גם שחקני הפועל ת"א החליטו לסגור את הפעילות לעונה זו ולחכות לעונה הבאה. הבעיה שזה עלול לעלות למועדון בירידת ליגה.
אמנם הפער מקריית שמונה הוא חמש נקודות ונותרו רק עוד שלושה מחזורים, אבל הפועל ת"א הוכיחה העונה לא מעט פעמים שהיא מסוגלת להיות אפילו יותר גרועה ממה שחושבים. במשחק אתמול היא נראתה בדיוק כמו שהיא נראתה בתבוסה 6:0 להפועל באר-שבע. אותה גישה תבוסתנית, ואותם שחקנים שמעבירים מסירות אחד לשני במרכז השדה ללא תכלית. רק שלמזלה עמודה מולה קבוצת תחתית מוגבלת (אך נחושה מאוד) ולא קבוצת צמרת.
3 צפייה בגלריה
חיים סילבס
חיים סילבס
הבעיה היא לא אצלו. סילבס
(צילום: יאיר שגיא )
אם ריינה הייתה יותר מוכשרת, זה היה נגמר בתבוסה מביכה מאוד שלא נראתה בבלומפילד המון שנים. היה נראה כאילו רק לשחקן הצעיר ליעד רמות אכפת מהתוצאה (והוא גם כבש את השער המצמק).
דן איינבינדר אמר בסיום שהשחקנים צריכים להבין את חומרת המצב. משום מה במתחם חודורוב לא קלטו שהם מועמדים לירידה, אולי הם חשבו שהרכישה האמריקאית מבטיחה הישארות אוטומטית. כרגע הפועל ת"א לא יותר טובה מקריית שמונה, אפילו לשחקני נס ציונה שירדה מעשית יש יותר חשק לשחק. זה נראה רע, ואם גם המאמן השלישי העונה (חיים סילבס) לא מצליח לשפר את המצב, אז הבעיה היא לא בצוות האימון.
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
הסמל לא מספיק. אוהדי הפועל ת"א
(צילום: יאיר שגיא)
הבעיה היא בשחקנים, שחושבים שהסמל של הפועל ת"א יציל אותם ואולי הקהל הנפלא יצליח לתת גול במקומם. ספוילר: זה לא יקרה. גם אם איכשהו הקבוצה הזאת תצליח להישאר, מעטים השחקנים שהוכיחו לאמריקאים שמגיע להם להישאר גם בעונה הבאה. אל תתפלאו אם יוחתמו 23 שחקנים חדשים בקיץ הקרוב

דילמת קראנקה

מצד אחד, תחת אייטור קארנקה מכבי ת"א איבדה את הסיכוי לאליפות. מצד שני, לאחרונה היא במגמת שיפור והיא עדיין לא הפסידה בפלייאוף העליון. שלושה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו זה לא רע בהתחשב באיך שהקבוצה נראתה בסוף העונה הסדירה. התחושה הייתה שהיא בדרך להתרסקות בפלייאוף, אולם אז חל שיפור, יש שיגידו אפילו שיפור מפתיע, ביכולת שלה.
3 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א אייטור קראנקה
מאמן מכבי ת"א אייטור קראנקה
מאמן מכבי ת"א אייטור קראנקה
(צילום: יאיר שגיא)
האם זה אומר שקראנקה צריך להישאר בעונה הבאה? לכו תדעו. ה-0:0 מול נתניה אתמול ממחיש היטב את הדילמה. מצד אחד מכבי ת"א לא ניצחה, מצד שני היא לא הייתה אבודה על המגרש כמו לפני קצת יותר מחודש.
קראנקה הצליח לשפר קצת את המצב שהוא היה אחד האחראים לו. בימים אחרים היה ברור שעדיף למכבי ת"א להיפרד מהספרדי, היה לה את ג'ורדי קרויף שידע להביא מאמנים מוצלחים מאוד. אולם לאור העובדה שההנהלה נכשלת שוב ושוב בשנים האחרונים בבחירת האיש על הקווים אולי עדיף למכבי ת"א לתת לקראנקה להמשיך עוד עונה. עדיף הבינוני והמוכר מאשר שוב להביא מאמן חדש ושוב להתאכזב. אולי הוא יפתיע אפילו יותר ויביא אליפות.