פתח תקווה הפסידה לסכנין, אבי לוזון האשים את השופט מהמגזר
(צילום: שחר גולדשטיין)
"השיפוט לא היה הוגן, ואני לא אגיד יותר מזה", אמר אבי לוזון אחרי ההפסד לבני-סכנין, ואז דווקא אמר יותר מזה. הרבה יותר.
"הוא היה צריך לשלוף לגנאים צהוב, ואחר כך צהוב שני ואדום", הוסיף יו"ר מכבי פ"ת על השופט רועי ריינשרייבר, ואף פירט: "אצלנו הוא שמח, במירכאות, להוציא אדום. לאחר מכן זה כבר היה ברור שגם לרייכרט הוא מחפש להוציא את הצהוב השני. אז קשה מאוד לשחק 11 נגד 9, ועוד שופט 12". האשמות חמורות, במירכאות.
2 צפייה בגלריה
אבי לוזון
אבי לוזון
קשה לומר שלוזון גזען, אך באותה מידה קשה להגיד שהוא חכם. אבי לוזון
(צילום: עוז מועלם)
אבל לוזון אמר אפילו יותר מזה. כבר לאחר האדום הראשון הוא צעק לעבר השופט הרביעי מג'ד רושרוש "תלבש חולצה של סכנין", ובסיום נימק: "איגוד השופטים עושה טעות שהוא שולח שופט רביעי מהמגזר למשחקים של המגזר" - אמירה גזענית מחפירה, שתחייב את תובע ההתאחדות להעמידו לדין. רק דבר אחד לא ברור: מדוע במחצית השנייה החליט המאמן-אחיין שלו להכניס למגרש את מוחמד עוואד, במשחק נגד קבוצה מהמגזר?
כיו"ר אגודה שטיפחה לא מעט שחקנים ערבים, קשה לומר שלוזון גזען, אך באותה מידה קשה להגיד שהוא חכם. מכיוון שמדובר ביו"ר התאחדות לשעבר, ולאור העובדה שבכל משחקי הליגה מתמודדים שחקנים משלל דתות ותרבויות, לבעיה התיאולוגית-אתנית שהעלה יש רק פתרון אחד: גיוס שופטים אתאיסטים או בודהיסטים.

ואן לוון נתן, יצחקי לקח

רגע לפני תחילת עידן מלאדן קראסטיץ' במכבי ת"א, מן הראוי לבצע הערכת שמאי לתקופה שבה ברק יצחקי לא היה רק קצין הרכב שעבר תאונה, אלא גם הנהג.
שמונה משחקים שימש המנהל המקצועי כמאמן זמני. בליגה הוא לא חולל שום שינוי, ובמשחק הכי חשוב לאוהדים - הדרבי, סיים בתיקו מאכזב. אבל כל זה מתגמד ליד הביצועים בבית השנטי של הקונפרנס-ליג.
2 צפייה בגלריה
 ברק יצחקי
 ברק יצחקי
למרות הנזקים יצחקי, בניגוד לקודמו על הקווים, לא ישלם שום מחיר
(צילום: גיל נחושתן)
כשקיבל את הקבוצה היא הייתה בראש הבית, ולמרות שתיקו אמור היה להספיק כדי להעפיל אוטומטית ל-16 האחרונות במפעל, השכיל להפסיד בבלומפילד. אחר כך, במשחק לפרוטוקול מול אלשקרט הארמנית שצברה עד אז אפס נקודות מ-15 אפשריות, הוא חילץ תיקו. ובמילים אחרות: ואן לוון נתן, יצחקי לקח.
אבל במסיבות העיתונאים הוא המשיך להפגין פוזה של פאולו סוזה. "אני אוהב לתת חופש לשחקנים בחלק הקדמי", סיכם הליברל יצחקי את הניצחון על הלסינקי החלשה. "אמרתי להם, ‘תעשו את הפעולות שאתם יודעים’. זה חשוב ועזר להם מאוד". איך לא חשבו על זה קודם?
ועדיין, למרות הנזקים יצחקי, בניגוד לקודמו על הקווים, לא ישלם שום מחיר. בפוליסת המנהל המקצועי, תשאלו אפילו את אלי אוחנה, אין סעיף של השתתפות עצמית.