כל ספורטאי וספורטאית, כמו גם המאמנים שלהם, רוצים לדעת איך נראית הקבוצה שלהם לקראת סיום תקופת ההכנה ואיך הם רוצים שהיא תיראה "כאן ועכשיו" וכמובן בטווח הארוך יותר.
כמאמן תחרותי וגם כמאמן מנטלי שבא לבחון את המסגרת של הקבוצה עימה אני מתכוון לעבוד בשני המישורים, להעריך את רף הציפיות המקסימלי שלה מבחינה תחרותית, הישגית ומנטלית אני בוחן בעיקר כפי שאני עושה גם בפן האישי שלושה מרכיבים עיקריים באופי הן של הספורטאים והן של המאמן:
1 צפייה בגלריה
נבחרת הג'ודו הישראלית
נבחרת הג'ודו הישראלית
נבחרת הג'ודו הישראלית
(AP Photo/Eugene Hoshiko)

שיתופי פעולה של הספורטאים בינם לבין עצמם שיעידו על החיבור החברתי והמקצועי, נתינה שלהם לטובת המסגרת בה הם נמצאים ומהי רמת המחויבות שלהם, וכבוד הדדי - אחד או אחת לשנייה וכו', למאמן שלהם, למי ששופט אותם בתחרויות וכמובן ליריבים.
בכל תחילת עונה בכל הקבוצות שאימנתי, וגם כיום שאני בכובע המנטלי אני מקריא את מה שהמאמן האגדי פיל ג'קסון כתב בספרו "11 טבעות" לגבי המבחן האולטימטיבי להגדרה של קבוצה: "בפתיחת כל עונה אני מעודד את שחקני להתמקד במסע, לא במטרה. הדבר החשוב ביותר הוא לשחק נכון ולהתפתח כבני אדם ושחקני כדורסל.
אם תצליחו לעשות זאת, אני מבטיח להם, כל השאר כבר יקרה מעצמו".
המשפט הזה גם עוזר למאמן לדעת מי יהיו המנהיגים שלו - הן במעשים והן בדיבורים ולחלק לכל אחת ואחד בקבוצה שלו תפקידים החל מבחירת הקפטן ועד המשמעות שהשחקן האחרון בהיררכיה הוא דווקא השחקן המשמעותי ביותר בתלכיד החברתי והמקצועי.
אני מסכים שקפטן צריך להיות אחד שיש לו את ארבע התכונות האלו: מנהיג, בעל השפעה, בעל יכולת להניע את האנשים שמסביבו, וגם אחד שיודע להסתכל מהצד ולראות בעין אחרת מי השותפים/ות שלו למסע.
שבוע טוב ובשורות טובות שיהיו.
הכותב הוא מאמן מנטלי לספורטאים
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.