עד לפני 17 שנה מילאן הייתה אחת הקבוצות הטובות והמלהיבות באירופה בניצוחו של המאסטרו קרלו אנצ'לוטי (2001-2009). שחקן העבר של הקבוצה כיכב בשורותיה במהלך שנותיו במילאן של אריגו סאקי הבלתי נלאה, במה שהוגדרה כאחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה של המשחק, הידועה בכינוייה "גראנדה מילאן", בין השנים 1987-1990. בין השמות אשר עיטרו את סגל ה"רוסונרי" היו קאקה, סיידורף, דידה, מאלדיני, נסטה, פירלו, אינזאגי, שבצ'נקו, אמברוזיני, גאטוזו ועוד. בין 2001-2007 הם זכו בסקודטו של 2004, ליגת האלופות פעמיים ב-2003 ו-2007 בניצחונות על יובנטוס היריבה המרה ועל ליברפול ואליפות העולם לקבוצות ב-2007.
הכדורגל שמילאן שיחקה היה שובה עין ויעיל. נכון שלעומת הניצחונות היו גם כישלונות (כגון ליגת האלופות ב-2005 בגמר הידוע נגד ליברפול באיסטנבול), אבל האדום-שחור בהק ברחבי סן סירו למשך כמעט עשור. לאחר מכן באה האליפות ב-2011 עם אלגרי והמתנה של עשור וקצת עד לאליפות האחרונה ב-2022 בניצוחו של זלאטן הבלתי נגמר ורפאל לאאו הנהדר ושות', והגעה לחצי גמר ליגת האלופות ב-2023 יחד עם המאמן סטפנו פיולי. יחד עם זאת בא ההפסד המביך לרומא בליגה האירופית, וההגמוניה בעיר עברה לאינטר שבאמתחתה 20 אליפויות, אחת יותר ממילאן.

1 צפייה בגלריה
פאולו פונסקה
פאולו פונסקה
פאולו פונסקה
(צילום: AP)

בעונה שעברה הגיעה הקבוצה לחצי גמר ליגת האלופות והודחה על ידי אינטר, והעונה האחרונה הייתה כישלון צורב עם ההדחה מליגת האלופות וההפסד לרומא בליגה האירופית, מה שסימן את סוף דרכו של פיולי. התחושה הייתה שהקבוצה איבדה מהילת הגדולה אשר אפפה אותה בשנים עברו, וכי מאמנים בסדר גודל קנה מידה גדול יותר לא יסכימו להגיע לאמן את הקבוצה, מה שהוביל לבחירה התמוהה עד מאוד בפאולו פונסקה.
הפורטוגלי אימן את שחטאר דונייצק האוקראינית והשיג עימה שתי אליפויות, סופרקאפ וגביע אוקראיני, עבר ברומא, שם משחק ההגנה היה קטסטרופה לטענת רבים, ובשנתיים האחרונות בליל עשה עבודה טובה מאוד, כאשר בעונה האחרונה וזו שלפניה סיימה הקבוצה במקום הרביעי בליגה הצרפתית. בנוסף הוא הגיע עם הקבוצה לרבע גמר הקונפרנס ליג, שם הפסיד לאסטון וילה של אמרי.
פונסקה יהיה חייב להוכיח את עצמו בצורה משמעותית מאוד העונה. עם הסגל הנוכחי ולנוכח עזיבות כמו של ז'ירו, ספק אם יהיה אפשרי להתחרות על אליפות. ללא רכש מתאים הספינה הזו תמשיך לשקוע במצולות העבר הרחוק והמזהיר שלה. פונסקה אינו האיש הנכון לשמש כקברניט, אך ימים יגידו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.