סערה משפטית פרצה סביב...כדור בייסבול. אבל לא סתם כדור בייסבול, אלא זה ההיסטורי של שוהיי אוטאני, כוכב לוס אנג'לס דודג'רס, איתו השיג את ההום ראן ה-50 שלו בעונת ה-MLB הנוכחית.
אוהד הדודג'רס, מקס מאטוס בן ה-18, הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בפלורידה בטענה כי הוא הבעלים החוקי של הפריט ההיסטורי. לטענת מאטוס, הוא זה שתפס את הכדור במשחק המדובר מול מיאמי מארלינס שלשום, אך אוהד אחר בשם כריס בלנסקי "כרך את רגליו סביב זרועו והשתמש בידיו כדי לחטוף את הכדור".
2 צפייה בגלריה
אוטני
אוטני
למי שייך הכדור? אוטאני
(צילום: Jayne Kamin-Oncea-Imagn Images)
התביעה מציינת את בית המכירות הפומביות "גולדין" (בו מועמד כעת הכדור למכירה), את בלנסקי ואת קלווין רמירס, שנכח במשחק עם בלנסקי, כנתבעים במקרה. התביעה כוללת תמונות שצולמו על ידי אוהדים אחרים, שלטענת מאטוס תומכות בגרסתו, כולל אחת המראה את בלנסקי מציג את הכדור מול מאטוס המום.
בית המכירות הפומביות "גולדין" אישר ל-ESPN כי לא ימכור לעת עתה את הכדור לאור טענותיו של מאטוס. "מקס סובל מנזק נפשי בלתי הפיך בשל האופי הייחודי והבלתי ניתן להחלפה של הכדור שנגנב ממנו", נכתב בכתב התביעה. "אין פיצוי כספי הולם שיכול להחליף את כדור ה-50-50 הייחודי והיוצא דופן הזה".
2 צפייה בגלריה
שוהיי אוטאני
שוהיי אוטאני
אוטאני חוגג את ההישג ההיסטורי, שלשום
(צילום: AP Photo/Marta Lavandier)
כאמור, אוטאני היפני, פעמיים ה-MVP של ה-MLB, לא רק הגיע לציון הדרך הבלתי נשכח במהלך ניצחון 4:20 אסטרונומי על מיאמי מארלינס, אלא שהוא עשה זאת באחת מהופעות ההתקפה הגדולות בהיסטוריה. הוא השיג שש חבטות מוצלחות בשישה ניסיונות, היה אחראי ל-10 מתוך 20 הריצות של הדודג'רס, חבט שלושה הום ראנס וגנב שני בסיסים. את המשחק הוא סיים עם סטטיסטיקה עונתית של 51 הום ראנס ו-51 גניבות בסיס.
ההום-ראן ה-50 של אוטאני - שיא קבוצתי - הגיע באינינג השביעי ולפי הדיווחים בלנסקי דחה את הצעת הדודג'רס לרכוש את הכדור תמורת 300,000 דולר. האוהד פנה לבית המכירות הפומביות "גולדין" למחרת. אגב, המקרה מעלה שאלות מעניינות לגבי הבעלות על פריטי ספורט היסטוריים ומדגיש את הערך הרגשי והכלכלי העצום שיש לפריטים כאלה.