כפי שאנו יודעים, קבוצת הכדורגל של מכבי ת"א עוברת עונה מאכזבת מאוד עד כה. הרבה מכך תלוי בחלק האחורי: ההגנה הרכה והחלשה שלא מרוכזת, לא מתואמת ומובילה לאיבודי כדור רבים. עידן נחמיאס מספק עונת בכורה זוועתית, ומפגין חוסר ביטחון ופוקוס, חלק משמעותי בהפיכה של מכבי לקבוצה שסופגת כמעט בכל משחק, אבל בימים האחרונים הגיעה בשורה.
בסיום חלון ההעברות הצהובים צירפו בהשאלה מלודוגורץ את הבלם הפורטוגלי ז'וזואה סה (29), שחקן מבטיח שגדל במחלקת הנוער המפוארת של ספורטינג ליסבון, שיחק בנבחרות הצעירות של פורטוגל ועבר בשנים האחרונות בבלגיה, טורקיה וספרד (עזר לווסקה לעלות לליגה הבכירה). רזומה כזה אין להרבה שחקנים במכבי ת"א, ובכלל בליגת העל, ואפשר לקוות שמדובר בשחקן ברמה של ז'איר אמאדור/בוגדן פלאניץ'/מיגל ויטור, כזה שיודע לשפר את שחקני ההגנה שלצידו ובמיוחד הבלם שקרוב אליו - כפי שוויטור עשה לשיר צדק ופלאניץ' לאיתן טיבי.

1 צפייה בגלריה
ג'ורג'ה יובאנוביץ' באימון
ג'ורג'ה יובאנוביץ' באימון
ג'ורג'ה יובאנוביץ' באימון
(צילום: באדיבות אתר מכבי ת"א)

גם בהתקפה הגיע חיזוק משמעותי, וכן, היא זקוקה לו למרות שמדובר באופן מפתיע בקבוצה עם כמות השערים (34) השנייה בטיבה בליגה. הבעיה היא שכמות השערים לא מתבטאת ביעילות, בניגוד להפועל באר שבע שיודעת לתת את הגול כשזה חשוב. פרט לסטיפה פריצה (7 שערים) וטל בן חיים (5), אין שחקנים עם מספרים סבירים - וצריך להתייחס לכך שמעמדו של פריצה מעורער ובן חיים מחמיץ המון ולא מרוכז למשחק שלם. ברנדלי קוואס היה אמור לעזור, אבל בתור זר הוא לא משפר את הקבוצה משמעותית, תקוע על 3 שערים ו-2 בישולים ולא מקבל הרבה קרדיט מהמאמן מלאדן קרסטאיץ'.
החלוץ שנרכש ב-1.9 מיליון אירו מצ'וקאריצ'קי הסרבית, ג'ורג'ה יובאנוביץ' (22), הבקיע העונה הבקיע 12שערים ב-19 משחקים. מדובר בחלוץ מרכזי קלאסי, עם משחק ראש משובח וסיומת ברמה גבוהה. הניסיונות שלו בליגות אחרות, במיוחד בספרד, היו כושלים, אבל העונה הנוכחית מוכיחה שיש בו משהו. גם מכבי מאמינה בו, ונתנה לו חוזה עד תום עונת 2023/24 עם אופציית הארכה בשתי עונות נוספות.
יכול להיות שהאליפות כבר אבודה העונה, אבל אני חושב שחלון ההעברות הזה איפשר למכבי להתחיל לבנות מחדש קבוצה שתיאבק על המקום הראשון בעונה הבאה, קבוצה שתחזיר את הקבוצה לסמל ולאוהדים .יכול להיות שברק יצחקי באמת למד מהטעויות הרבות שלו מאז שמונה למנהל המקצועי של המועדון, וקבלת ההחלטות נראית טובה במקרה של שני הזרים הללו + ההשאלה של אדוארדו גררו להפועל ירושלים והשחרור של לואיס הרננדס החלש לקאדיס. שני החלוצים הזרים מסמלים פוטנציאל התקפי גבוה, ויובאנוביץ' בוודאי יהווה שדרוג לעומת גררו, שחקן לא רע אבל לא יציב שנוטה לבעיות משמעת. היה נכון גם לוותר על צעירים כמו רונן חנציס ועידו שחר, שנשארו בקבוצות בליגת העל ויקבלו יותר הזדמנויות לצבור ניסיון.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.