היא הייתה (ואולי עדיין) הפנים של טניס הנשים בעולם, ואחת הספורטאיות הכי נערצות ואהובות אי פעם - אבל בקרוב מאוד סרינה וויליאמס תתלה את המחבט.
בפוסט שהעלתה אתמול (שלישי) באינסטגרם, בו צירפה את תמונת השער למגזין "ווג" אליו התראיינה - סיפרה סרינה כי "אני לא רוצה שזה ייגמר, אבל אני מוכנה לדבר הבא". אליפות ארה"ב הפתוחה שתיפתח ב-29 באוגוסט תהיה התחרות האחרונה בה תשתתף, אבל עוד לפני הפרישה הרשמית עולם הטניס עשה כבוד לאחד האייקונים הגדולים ביותר שלו.
4 צפייה בגלריה
סרינה וויליאמס
סרינה וויליאמס
"לנצח תהיה ידועה כאלופה". וויליאמס
(צילום: gettyimages)
הפוסט בו הודיעה כי "תפרוש בקרוב"
"כשסרינה תעזוב את הטניס, היא תעשה זאת כספורטאית הגדולה בכל הזמנים", אמרה בילי ג'ין-קינג, אחת הטניסאיות הגדולות והמשפיעות בהיסטוריה. "אחרי קריירה שהעניקה השראה לדור חדש של שחקנים ואוהדים, היא לנצח תהיה ידועה כאלופה שניצחה על המגרש והעלתה את המודעות העולמית של הספורט".
עוד אגדת טניס, ג'ון מקנרו, המדורג 1 לשעבר בעולם, הוסיף: "היא צריכה לעשות מה שהיא רוצה. היא אייקון. מקומה בחברה האמריקאית הוא בדיוק במקום לו היא ראויה לו, אחרי כל מה שהיא השיגה ועשתה".
4 צפייה בגלריה
סרינה וויליאמס
סרינה וויליאמס
"היא צריכה לעשות מה שהיא רוצה"
(צילום: gettyimages)
"אני לא יודע אם היא רוצה לשחק שוב, אני לא חושב שהיא צריכה לשחק שוב", ציין האמריקני. "היא ברמה שבה נמצאים מייקל ג'ורדן, לברון ג'יימס וטום בריידי. היא אחת הספורטאיות הגדולות בכל הזמנים בהיסטוריה - גבר או אישה". מקנרו המשיך: "כל מי שראה את הסרט המלך ריצ'רד, מבין מאיפה היא הגיעה ואיפה היא נמצאת עכשיו. זה לא ייאמן".
קוקו גוף, המדורגת 11 בעולם, טענה כי וויליאמס היא בעצם הסיבה שהתחילה לשחק. "גדלתי כשאני צופה בה", הסבירה. "זו הסיבה שבגללה אני משחקת טניס. בשל העובדה שטניס הוא ספורט לבן בעיקרו, המקום של סרינה בו בהחלט עזר מאוד. ראיתי מישהו שנראה כמוני שולט במשחק. זה גרם לי להאמין שגם אני יכול לעשות את זה".
4 צפייה בגלריה
סרינה וויליאמס
סרינה וויליאמס
מחמאות מקיר לקיר. וויליאמס
(צילום: gettyimages)
אמה רדוקאנו הבריטית, אלופת ארצות הברית הפתוחה, עשתה גם היא כבוד לוויליאמס: "היא בהחלט שינתה את המשחק. לא באמת הייתה מישהי ששלטה כמוה במשחק הנשים".
פאם שרייבר, המדורגת 3 בעולם לשעבר, הוסיפה: "היא השפיעה על הטניס, על המגרש ומחוצה לו. היא הסירה את הטניס מדפי הספורט אל תרבות הפופ. היא מגשרת בין אנשים מכל הדורות, ממגוון רקעים. היא הפכה להיות דוברת נהדרת, פילנתרופית והיא התבגרה לנגד עינינו".
4 צפייה בגלריה
סרינה וויליאמס
סרינה וויליאמס
"היא התבגרה לנגד עינינו". וויליאמס
(צילום: gettyimages)
וויליאמס, כאמור, נחשבת לאחת הספורטאיות הגדולות בהיסטוריה, ובוודאי שלטניסאית הכי טובה בהיסטוריה. בשיאה, דורגה במקום הראשון בעולם במשך 186 שבועות ברציפות (שיא שהיא מחזיקה יחד עם שטפי גראף). היא זכתה ב-23 תארי גראנד סלאם, יותר מכל אישה בהיסטוריה בעידן הפתוח של הטניס.