10. פיינורד | רצה לטרבל

דורטמונד נפלה מדירוג העוצמה האירופי לאחר התבוסה שחטפה מבאיירן, מילאן כמעט נכנסה אחרי שפירקה את נאפולי (אחרי ארבעה משחקים ללא ניצחון), ובסוף זו פיינורד, שיכולה לסיים את העונה עם טרבל. כרגע היא מובילה את הליגה בפער של שמונה נקודות.
נכון, הליגה ההולנדית לא חזקה במיוחד העונה, אבל התוצאות של פיינורד מול קבוצות מובילות מדברות בעד עצמן. בחודש האחרון היא ניצחה את איאקס 2:3 בחוץ, ניצחון ראשון שלה באמסטרדם זה 18 שנה. שלושה ימים קודם לכן הביסה פיינורד 1:7 את שחטאר דונייצק, קבוצה עם ניסיון לא מבוטל באירופה, וברבע גמר הליגה האירופית היא תפגוש את רומא. הקשר הטורקי אורקון קוקצ'ו מבקיע מרחוק, החלוץ המקסיקני סנטיאגו חימנס מבקיע מכל מקום, הבלם הסלובקי דויד הנצקו בעונת שיא, וכך גם הקבוצה כולה.
10 צפייה בגלריה
שחקני פיינורד חוגגים עם סנטיאגו חימנס
שחקני פיינורד חוגגים עם סנטיאגו חימנס
עונת שיא. שחקני פיינורד חוגגים
(AFP)

9. פריז סן-ז'רמן | מחמאה מפוקפקת

התחושה היא שהמקום התשיעי מחמיא לפ.ס.ז' וזה כמובן אומר הכל. ההדחה מול באיירן מינכן בליגת האלופות לא הפתיעה אף אחד, וקשה לחזות איך ייראה הסגל של הקבוצה בעונה הבאה. קיליאן אמבאפה לא מרוצה, לאו מסי ספג שלשום שריקות בוז מאוהדי הקבוצה שלו, אבל עדיין, שניהם בפריז, כרגע, וקבוצה עם מסי ואמבאפה (ניימאר פצוע) מצליחה להישאר איכשהו בעשירייה.
מה נשאר לפריזאים עד תום העונה? לא הרבה. מהגביע הם הודחו על ידי מארסיי, ולמרות ההפסד האחרון בליגה, לליון, הם עדיין אמורים לזכות באליפות צרפת. כרגע היתרון בטבלה על פני לאנס ומארסיי עומד על שש נקודות והמשך העונה יתאפיין באכפתיות, או בחוסר-אכפתיות. אם הכוכבים ירגישו מחויבים, פ.ס.ז' תיראה לפעמים כמו אחת הקבוצות הטובות בעולם. הבעיה היא שברוב הזמן זה לא יקרה, ואז תתגבר התחושה שאין לה כלל מקום ברשימה הזו.
10 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה ניימאר לאו מסי
קיליאן אמבאפה ניימאר לאו מסי
פ.ס.ז' מצליחה להישאר איכשהו בעשירייה. אמבאפה, ניימאר ומסי
(צילום: גטי אימג'ס )

8. מנצ'סטר יונייטד | בזכות התהליך

ההפסד לניוקאסל שלשום הוריד את יונייטד למקום הרביעי בפרמייר-ליג וגם מנע ממנה מקום גבוה יותר בדירוג. ועדיין, זו עונה מעולה של השדים האדומים, מפתיעה לטובה, וברור שהתהליך אותו הקבוצה עוברת עם אריק טן האח חיובי. תדמיינו רק איך היא הייתה נראית עם חלוץ טוב לצד מרקוס רשפורד.
את גביע הליגה יונייטד כבר לקחה, בחצי גמר הגביע האנגלי היא תפגוש את ברייטון וברבע גמר הליגה האירופית היא מול סביליה. רשפורד נראה כמו אחד השחקנים הטובים בעולם כיום, ברונו פרננדש חזר לעצמו, גם דויד דה חאה, ואת השינוי הוביל קאסמירו, שההבדל איתו ובלעדיו הוא תהום עצומה (קאסמירו לא שיחק מול ניוקאסל).
אז אליפות לא תהיה ליונייטד, היא גם לא קרובה, אבל חזרה לליגת האלופות היא המטרה. על הדרך היא יכולה להניף עוד שני גביעים מעבר לזה שכבר יש לה.
10 צפייה בגלריה
אריק טן האח מאמן מנצ'סטר יונייטד
אריק טן האח מאמן מנצ'סטר יונייטד
יונייטד בתהליך חיובי. טן האח
(צילום: AP)

7. ריאל מדריד | אל תהמרו נגדה

האם מישהו יכול להמר נגד ריאל מדריד בליגת האלופות? נראה שלא. כל עוד היא במפעל ריאל תמיד תהיה זו שאף אחד לא רוצה לפגוש ותמיד תהיה אחת הקבוצות הטובות בעולם. עם זאת, המיקום לא יכול להיות גבוה יותר כשהמרחק בטבלה מברצלונה עומד על 12 נקודות וכשיש בסגל רק חלוץ טבעי אחד, קארים בנזמה כמובן, שלא יכול לספק את התפוקה ההיסטורית של העונה שעברה.
האם בנזמה חוזר להיות בלתי ניתן לעצירה בחלק האחרון של העונה? אולי המשחק שלשום נותן לכך סימן. בנזמה הבקיע שלושער נגד ויאדוליד, במרחק שש דקות וחצי מהשער הראשון לאחרון, וריאל חזרה לנצח אחרי שהפסידה בקלאסיקו. מחר יש לה עוד קלאסיקו, בגביע, ושבוע מאוחר יותר רבע גמר ליגת האלופות נגד צ'לסי. אלה המשחקים החשובים ביותר לאלופת אירופה.
10 צפייה בגלריה
בנזמה ריאל מדריד ויאדוליד
בנזמה ריאל מדריד ויאדוליד
חוזר לכושר שיא. בנזמה חוגג
(צילום: AP Photo/Pablo Garcia)

6. בנפיקה ליסבון | כדורגל שמיימי

הפעם האחרונה שבה בנפיקה הפסידה משחק שלא בפנדלים הייתה בשנת 2022. מאז חגיגות השנה החדשה עומד המאזן שלה בכל המסגרות על 14 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו. כן, זו הליגה בפורטוגל, אבל לא רק. בנפיקה כבר הראתה העונה שהיא יכולה להציג עליונות גם מול קבוצות בעלות שם גדול יותר, כמו פ.ס.ז' ויובנטוס, והדגש הוא על העליונות, לא על התוצאה - הכדורגל של בנפיקה נראה שמיימי לפעמים.
עם זאת, ועם כל הכבוד לרפא סילבה וחבריו, בנפיקה עוד לא פגשה יריבה חזקה מאז עזב אותה אנסו פרננדס בינואר. היא תשחק בסופ"ש מול פורטו בליגה (בנפיקה מוליכה על היריבה שלה בעשר נקודות בטבלה) ואז יגיע מפגש רבע גמר ליגת האלופות מול אינטר. בנפיקה היא הפייבוריטית בהתמודדות הזו. היכולת שלה שווה לפחות חצי גמר צ'מפיונס.
10 צפייה בגלריה
אלכס גרימאלדו שחקן בנפיקה
אלכס גרימאלדו שחקן בנפיקה
בנפיקה יכולה להפתיע באלופות? אלכס גרימאלדו חוגג
(צילום: AFP)

5. ברצלונה | מנצחת בנקודות

ברצלונה לא עברה את שלב הבתים בליגת האלופות, אבל הדירוג מתייחס בעיקר לתקופה האחרונה ואין ספק שבארסה היא שוב אחת הקבוצות הטובות באירופה. נכון, לא כמו ברצלונה של פעם, אבל אחרי ההפסד של נאפולי שלשום, הפכה ברצלונה לקבוצה שלוקחת הכי הרבה נקודות בממוצע למשחק בליגות הבכירות, וההגנה שלה הטובה ביותר.
כן, צ'אבי עשה פה ברצלונה אחרת. לא רק מארק-אנדרה טר שטגן הוא הסיפור אלא גם קונדה-אראוחו-כריסטנסן-באלדה לפניו, ולמרות הפציעות הרבות, אם רוברט לבנדובסקי בתקופה טובה אז גם ההתקפה יכולה לעשות את שלה. תואר אירופי לא יהיה לברצלונה העונה, אבל היא יכולה לזכות בדאבל הספרדי, עוד צעד בתקוות המועדון לחזור לגדולה. ולכו תדעו, אולי גם לאו מסי יחזור.
10 צפייה בגלריה
בארסה חוגגת
בארסה חוגגת
לא ממתינה למסי כדי לזכות באליפות. בארסה חוגגת
(צילום: AP)

4. באיירן מינכן | תומאס והקטר

איך קבוצה שמפטרת מאמן נחשבת לאחת הטובות ביותר שיש? כמה סיבות: 1. פיטורי יוליאן נגלסמאן היו לאו דווקא על רקע מקצועי, אלא לא מעט בעקבות מחלוקות עם כוכבי הקבוצה; 2. המחליף שלו תומאס טוכל הוא מאמן אדיר; 3. באיירן ניצחה בכל שמונת המשחקים שלה בליגת האלופות, וספגה רק באחד מהם (דווקא מול ויקטוריה פלזן). זה אומר הכל.
במשחק הראשון של טוכל באיירן הובילה על דורטמונד, היריבה הגדולה ביותר שלה, 0:3 תוך 23 דקות. זה נגמר ברביעייה, עם הצגה של תומאס מולר שהבקיע פעמיים ופתח רגליים בגאונות בדרך לשער נוסף של קינגסלי קומאן. טוכל נחשב למאמן שיודע להוציא מקסימום מהשחקנים המובילים שלו, להיות מחובר אליהם. אם זה יקרה, באיירן יכולה להיות הקבוצה המפחידה ביבשת. רק שקודם היא צריכה לעבור את מנצ'סטר סיטי ברבע גמר ליגת האלופות.
10 צפייה בגלריה
תומאס טוכל בכורה בבאיירן מינכן נגד דורטמונד
תומאס טוכל בכורה בבאיירן מינכן נגד דורטמונד
יודע להוציא מקסימום מהשחקנים המובילים שלו. טוכל
(צילום: REUTERS/Angelika Warmuth)

3. נאפולי | בגלל האיזון

קבוצה שנמצאת במיקום כל כך גבוה בדירוג לא אמורה לספוג תבוסה כואבת כמו 4:0 בבית, וזה בדיוק מה שקרה לנאפולי שלשום נגד מילאן. אבל אולי הפער הגדול בטבלה, 16 נקודות מהשנייה לאציו, גרם לכמה שחקנים לקחת צעד אחורה באינטנסיביות, ואולי זו ההיעדרות של ויקטור אוסימן הפצוע. נאפולי תזכה באליפות איטליה, בקלות, אבל הכשירות של אוסימן במפגש הבא מול מילאן, בליגת האלופות, יכולה להכריע מה יהיה בגזרה הזו.
כך או כך, ההגרלה קבעה שנאפולי הפייבוריטית להגיע לגמר הצ'מפיונס מהצד שלה, ויש לכך סיבות כדורגל מצוינות. לראשונה קוראים חביצ'ה קבארצחליה, הסנסציה הגיאורגית, שחקן שהופך כל ערב לחוויה. קבארצחליה הוא לא גימיק אלא הדבר האמיתי, כוכב בסדר גודל כמעט מקסימלי, אבל הוא לא הסיבה היחידה להצלחה של נאפולי. ההגנה עושה את החלק שלה, נאפולי היא קבוצה מאוזנת.
10 צפייה בגלריה
קווארצחליה ואוסימן
קווארצחליה ואוסימן
הכוכבים הגדולים. קבארצחליה ואוסימן
(צילום: גטי אימג'ס )

2. מנצ'סטר סיטי | המפלצת חזרה

הקבוצה של פפ גווארדיולה לא תלויה בעצמה בליגה האנגלית, אבל יכולה להפוך את המצב ל"כמעט תלויה בעצמה", אם תנצח את ארסנל בבית במשחק הענק שיגיע בסוף החודש. עוד קודם לכן סיטי צריכה להתמודד מול באיירן מינכן בליגת האלופות, כך שהמשימות קשות, ובדיוק בשבילן יש את ארלינג הולאנד.
במחזור האחרון הביסה סיטי את ליברפול ללא הולאנד הפצוע והחלו דיבורים על כך שהקבוצה מצוינת גם בלעדיו, אולי הסקורר הענק לא כזה חשוב. נכון, סיטי הצליחה שנים גם בלי הולאנד, בלי חלוץ בכלל, אבל הנורווגי נמצא שם כדי לתת לה קודם כל משחק אחר, עם מפלצת ברחבה, וזה מה שהיה חסר לסיטי בריצה בליגת האלופות בשנים קודמות.
סיטי יכולה להישאר בלי כלום מהעונה הזו, אבל האמת, יש קבוצה שיותר מפחיד לשחק נגדה? כנראה שלא.
10 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד
מפלצת ברחבה. הולאנד
( Michael Regan/Getty Images)

1. ארסנל | אחרי 20 שנה

מוזר שקבוצה שלא נמצאת בליגת האלופות תופסת את המקום הראשון. עוד יותר מוזר שקבוצה שאפילו לא שיחקה בשלב הבתים של ליגת האלופות נמצאת במקום הראשון. אבל ארסנל היא כבר מזמן לא הפתעה או אפיזודה חולפת. היא קבוצת כדורגל אדירה, שנמצאת בצדק במקום הראשון של הליגה החזקה בעולם.
בוקאיו סאקה ממשיך להשתפר, מרטין אודגור יכול להיות שחקן העונה, תומאס פארטיי מנקה הכל מאחור, אלכסנדר זינצ'נקו מאפשר למיקל ארטטה גמישות טקטית, ובחודשים האחרונים הכל תיקתק למרות שהשחקן הכי טוב של התותחנים בחלק הראשון של העונה, גבריאל ז'סוס, היה פצוע. הברזילאי חזר, ובשבת כבש שערים ראשונים מזה חצי שנה. ארסנל לא אמורה ללכת אחורה אלא אפילו להיראות טובה יותר, מגוונת יותר.
כמעט 20 שנה חלפו מאז זכתה ארסנל באליפות. זה תלוי בה, התואר הוא שלה להפסיד. אם לא תתרסק גם תקבל את ההוכחה המתכתית להיותה הקבוצה הטובה בעולם.
10 צפייה בגלריה
שחקני ארסנל חוגגים
שחקני ארסנל חוגגים
הטובה בעולם? שחקני ארסנל חוגגים
(EPA)
פורסם לראשונה: 10:43, 04.04.23