מכבי חיפה נגד מכבי תל אביב. האלופה בשנתיים האחרונות נגד זו שזכתה בשנתיים שקדמו. השנייה בטבלה מארחת את המוליכה. שחקנים אדירים, מאמנים מוערכים ומעוטרים והכל באכסניה של סמי עופר, שכבר בגילו הצעיר של האצטדיון, סיפק לנו כמות אדירה של משחקים בלתי נשכחים בין הקבוצות הגדולות ביותר שיש בכדורגל שלנו.
בצד הירוק, ברק בכר לא ישמור כוחות ליובנטוס ויעלה בהרכב החזק ביותר שלו. מבחינת השיטה, לא צריך לשאול. בכר משחק תמיד באותה שיטת משחק של 3:3:4. גם נגד פ]ריז סן ז'רמן וגם נגד בני סכנין. בכר יודע היטב שיש לו ולמכבי חיפה קוף על הגב במאזן המשחקים מול ולדימיר איביץ' ובכלל, שמכבי חיפה, למרות המהפך וה-2:3 בעונה שעברה, עדיין לא מחקה לגמרי את הלחשושים על הפחד שלה מול הצהובים. גם בעונה שעברה, בה חיפה הייתה טובה בהרבה מתל אביב, היא הפסידה לה פעמיים מתוך ארבעה משחקים ובעוד אחד חילצה תיקו ממש בדקה האחרונה.

3 צפייה בגלריה
סאבוריט
סאבוריט
סאבוריט ואצילי
(צילום: עוז מועלם)

המפתחות של מכבי חיפה לניצחון:
1. להפעיל את האגפים. האגפים של מכבי חיפה טובים בהרבה מאלה של יריבתה מתל אביב. אצילי וחזיזה בכושר מעולה וצריכים לקבל סיוע בהצטרפות של סונגרן וקורנו. אם הם יבצעו זאת בצורה טובה, תהיה לצהובים בעיה.
2. שליטה באמצע. שני מרכזי שדה פיזיים ועוצמתיים ייפגשו בשבת. מי שינצח בעימות יהיה כנראה גם זה שינצח במשחק.
3. עירנות בהגנה. ההגנה החיפאית וגם ג'וש כהן נוטים לפעמים ללכת לישון ברגעים מסוימים במשחק. אם יעשו זאת מול הצהובים, הם ייענשו.
איש המפתח של מכבי חיפה: עומר אצילי - שחקן העונה שעברה וגם מלך השערים הנוכחי של ליגת העל עדיין לא נתן משחק ראוי לשמו מול האקסית. כולם מכירים את הרצון העז שלו להוכיח. היכולת שלו להתעלות סוף סוף בקלאסיקו הישראלי תקבע רבות את גורל המשחק. שרי תמיד טוב נגד מכבי ת"א, עלי מוחמד הוא עלי מוחמד וחזיזה יעשה את שלו. אצילי הוא מי שיעשה את ההבדל.
בצד הצהוב, היכולת ההתקפית מתחילת העונה מרשימה מאוד, הצהובים כבשו 18 שערים בחמישה משחקים, שמונה יותר מליריבתם, אבל לא הספיקה לפתור שום בעיה בבעיות המאץ' אפ שהיו לה מול היריבה מהכרמל. שחקני כנף לא הגיעו, למעט יונתן כהן, שהגיע רק ביום רביעי ולא יעמוד לרשותו של איביץ' למשחק, בלם הרכש לוקאסן עוד לא הראה שהוא אחד שבוודאות שווה הרכב ואף חלוץ לא הגיע במקום סטיפה פריצה, שברח לבלגיה. בנוסף אוסקר גלוך, הכוכב הצעיר ואחד השחקנים שיכול לפתוח את הדרך לשער החיפאית נטחן תשעים דקות ועוד קצת ביום שלישי מול הצעירה של אירלנד ולא בטוח שאיביץ' יפתח איתו בהרכב.
סביר שאיביץ' ימשיך עם אותו מערך של 2:3:5, שגם עבד לו לא רע עד כה וגם מהווה את תמונת המראה המושלמת להתמודד עם המערך של בכר. במכבי ת"א יודעים שמאזן המפגשים מול הירוקים בעשור האחרון לגמרי לטובתם וירצו לשמור על הסטטוס קוו.

3 צפייה בגלריה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
ברק בכר
(צילום: שרון צור)

המפתחות של מכבי ת"א לניצחון:
1. יתרון מספרי בכל מקום: אחד הכלים שאיביץ' משתמש בהם הוא יצירת יתרון מספרי בנקודות מסוימות במגרש. למשל, סאיבוריט מצטרף להתקפה מצד שמאל וכך הוא, דודזאדה וגלוך ייצרו משולש מול שני שחקני יריב על סף הרחבה. הצהובים צריכים לשאוף לעשות זאת ולא רק בהתקפה, אלא גם בהגנה. אסור להם לתת לאצילי או חזיזה להשאר לבד מול דודזאדה או ז'ראלדש/קנדיל.
2. להבקיע ראשונים. לאיביץ' אין חלוץ מחליף ואין יותר מדי שינויים התקפיים שהוא יוכל לעשות במשחק. לכן פיגור יהיה הרסני עבורו. אם הצהובים יובילו, יש למאמן הסרבי על הספסל שחקנים שיכולים לעזור לשמור על יתרון ואף להגדיל אותו מול יריבה שיוצאת קדימה.
3. חלוצים חדים. ערן זהבי עוד לא הראה העונה את מה שהוא תמיד ידע לעשות וג'ורג'ה יובאנוביץ' פתח חזק את העונה, אך דרך במקום בשני המשחקים האחרונים. מול חיפה, מכבי ת"א חייבת אותם חדים, מפורסמים ובעיקר יודעים מה הם רוצים מעצמם.
איש המפתח של מכבי ת''א: דור פרץ - ניר ביטון כשיר למשחק, אך יכולתו לשחק תשעים דקות תהיה מאוד חשובה. דן גלזר חשוב לצהובים במיוחד למשחקים האלה, אבל האיש שהיכולת שלו תעשה את ההבדל הוא הקשר שחזר מוונציה. דור פרץ הולך וחוזר ליכולות שהראה לפני שנתיים אצל פטריק ואן לוון והצהובים חייבים את הפרץ ההוא, זה שיכול לשים גוף על עלי מוחמד ומנגד לצאת קדימה ולהיכנס לשטחים מתים, שתשאיר לו ההגנה הירוקה.

3 צפייה בגלריה
דור פרץ
דור פרץ
דור פרץ
(צילום: עוז מועלם)

ולתחזית:
יש הרבה מקרים בהם ההר מוליד עכבר. פה ההר יוליד אריה. תיקו 1:1 מעניין ורב אירועים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.