לייפציג חייבת להשיג הערב (שלישי, 22:00) נקודות מול פריז סן ז'רמן. אסור לה להפסיד בפארק דה פראנס אחרי שפתחה את שלב הבתים עם שני הפסדים בשני משחקיה הראשונים.
אין ספק שהבעיה העיקרית של הקבוצה הגרמנית היא בהגנה, ככה זה כשסופגים שמונה שערים ב-180 דקות. בהתקפה לעומת זאת הכל זורם, תשאלו את כריסטופר אנקונקו שכבש את כל ארבעת השערים של לייפציג עד כה.
4 צפייה בגלריה
כריסטופר אנקונקו
כריסטופר אנקונקו
כושר יוצא דופן. כריסטופר אנקונקו
(צילום: getty images)
הקשר הצרפתי בן ה-23 הצטרף לרשימה אקסקלוסיבית שכללה לפני כן רק את לאו מסי, כשהפך לשני בלבד שמבקיע שלושה שערים מול מנצ'סטר סיטי בצ'מפיונס. הבעיה הייתה שהסיטיזנס כבשו שישייה וניצחו 3:6.
אנקונקו הפך העונה למוציא לפועל העיקרי של לייפציג עם תשעה שערים ו-4 בישולים ב-11 הופעות בכל המסגרות. האמת היא שאת רוב שעריו הוא הבקיע תוך שבועיים וחצי (18 ימים) בין ה-15 בספטמבר ל-2 באוקטובר. זה הסתיים עם שמונה כדורים ברשת ובישול בארבעה משחקים בלבד.
אבל אלו לא רק השערים. מארש משתמש בו במגוון תפקידים, בעיקר מאחורי החלוץ, והצרפתי מחזיר לו עם ריבית. 17 מסירות מפתח אנקונקו סיפק העונה בבונדסליגה, מקום שני מבין כל השחקנים. הוא גם מוביל את הליגה בריצות מהירות, עם 243 כאלו, ומוכיח שיש בו הרבה יותר מאשר רק קור רוח מול הרשת.
"זה פשוט כיף לעבוד עם כריסטו", אמר מאמנו ג'סי מארש. "הוא עדיין צעיר, אבל הוא רוצה להשתפר כל הזמן. כמאמן, זה תמיד נחמד כשאתה מדבר עם שחקן והוא מקשיב למה שיש לך לומר ומנסה ליישם את הדברים במשחק שלו. כל מה שאני יכול לומר זה שאין לו חולשות".
4 צפייה בגלריה
ג'סי מארש
ג'סי מארש
"אין לו חולשות". ג'סי מארש
(צילום: getty images)
כן, עד כדי כך מעריכים בלייפציג את הכוכב שלהם, אבל הם לא היו זוכים בו אלמלא פ.ס.ז' והרצון שלה לקנות את כל מה שזז ופחות לתת הזדמנויות לשחקני בית. אנקונקו נולד בפרבר קטן של פריז בשם לאני סור-מארנה.
כמו רוב הכדורגלנים באזור הוא הלך לאקדמיה של סן ז'רמן ואת הצ'אנס הראשון שלו בבוגרים קיבל לפני כשש שנים, מעט אחרי יום הולדתו ה-18. הוא עלה לשלוש דקות בניצחון 0:2 של פ.ס.ז' על שחטאר בשלב הבתים.
הוא הספיק לשחק ב-78 משחקים בסך הכל (במעל חצי מהם עלה כמחליף ורק ב-20 השלים 90 דקות) ורשם 11 שערים ו-4 בישולים. לא על זה חלם הקשר, שבכלל החל את הקריירה שלו בכנף, אך בהמשך עבר למרכז השדה.
אחת הפעולות האחרונות שלו במדי הפריזאים הייתה אחת שהוא כנראה לא ירצה לזכור. בגמר הגביע הצרפתי של 2019 מול רן, תומאס טוכל הכניס את אנקונקו בדקה ה-120 כדי שיבעט פנדל. אחרי 11 בעיטות שהלכו לרשת, הקשר שלח כדור שטס גבוה מעל המשקוף וסידר ליריבה את התואר.
4 צפייה בגלריה
כריסטופר אנקונקו
כריסטופר אנקונקו
בפ.ס.ז' לא ממש ספרו אותו. כריסטופר אנקונקו
(צילום: getty images)
לייפציג לא חיכתה יותר מדי ובאותו הקיץ שילמה 12 מיליון אירו לפ.ס.ז' וצירפה את הכישרון אליה. "הייתי זקוק ליותר דקות ורציתי להתפתח, גם כשחקן וגם כאדם", הוא אמר ל'קיקר' על ההחלטה שלו לעזוב את צרפת ולהגיע לגרמניה. "אני עשיתי את ההחלטה הנכונה".
מאז אנקונקו הספיק לפגוש שלוש פעמים את קבוצת נעוריו, ואף כבש מולם בניצחון 1:2 בשלב הבתים בעונה שעברה, ניצחון שסידר ללייפציג כרטיס לשמינית הגמר על חשבון מנצ'סטר יונייטד. חודשים ספורים בלבד לפני כן, סן ז'רמן הביסה 0:3 את לייפציג והעפילה לגמר ליגת האלופות, שם הפסידה לבאיירן מינכן משער של אקס אחר, קינגסלי קומאן.
ההבדל הפעם הוא שאנקונקו יפגוש לראשונה את הקהל בפארק דה פראנס כיריב, אותו קהל שעודד אותו בכל פעם שנגע בכדור ועכשיו כנראה בעיקר ישרוק לו בוז – הם לא שכחו שאת השער שכבש מולם לפני כשנה הוא בחר לחגוג, אך אל תופתעו אם האווירה העוינת היא זו שתגרום לו לשחק אפילו טוב יותר.
"כריסטו שחקן מאוד חשוב עבורנו נכון לעכשיו", טען מארש. "אני שמח שהוא בכושר כל כך טוב, שהוא הפך לשחקן מפתח בקבוצה. אני מאמין שיש לו עוד הרבה לתת, זו רק ההתחלה".
את פגרת הנבחרות אנקונקו ניצל כדי להתאמן חזק כדי להיות מוכן לאתגר מול קבוצת נעוריו – ככה זה כשבינתיים אתה לא נספר על ידי מאמן אלופת העולם דידייה דשאן. לקשר בן ה-23 עדיין אין אפילו דקה אחת במדים הלאומיים והוא ממתין לזימון בכורה, לא שזה מטריד אותו נכון לעכשיו.
4 צפייה בגלריה
כריסטופר אנקונקו
כריסטופר אנקונקו
לא רק קור רוח מול השער
(צילום: getty images)
"המאמן עדיין לא יצר איתי קשר, אבל זה לא משנה", סיפר אנקונקו ל"בילד". "זה יוצר אצלי עוד סוג של מוטיבציה. אני מספק רצף של משחקים טובים בלייפציג, ואני יודע שהדלת לנבחרת אף פעם לא סגורה. אם אני אמשיך לעשות את מה שאני עושה, זה יקרה במוקדם או במאוחר".
ואין דרך יותר טובה למשוך את תשומת הלב של דשאן מאשר לככב מול המועדון הגדול בצרפת. פ.ס.ז' אמנם פייבוריטית ברורה, אבל לא ממש מרשימה עד כה העונה וגם תחסר את ניימאר. נכון, היא גברה על מנצ'סטר סיטי, אך נעזרה בהרבה מאוד מזל כדי לעשות זאת.
אם מארש יצליח סוף לייצב את החלק האחורי שלו ולעצור את הצמד המפחיד מסי-אמבאפה, הוא יכול לפנטז גם על סנסציה. ותהיו בטוחים שאנקונקו רק מחכה לרגע שיוכל לפתוח בחגיגות.