לאו מסי נבחר הערב (ראשון) לשחקן המצטיין של מונדיאל 2022. כוכב ארגנטינה, שכבש שבעה שערים, זכה בפעם השנייה בקריירה לכבוד אחרי שנבחר לשחקן הטוב ביותר גם במונדיאל 2014, אבל הפעם זה כמובן הרבה יותר מתוק כי זה מגיע יחד עם הגביע החשוב באמת: גביע העולם. לפני שמונה שנים זה נגמר בהפסד בגמר אחרי הארכה והפעם עם 2:4 בפנדלים אחרי 3:3 ב-120 דקות מול צרפת. בנוסף למסי, חבריו לנבחרת גם זכו לכבוד. השוער אמיליאנו מרטינס נבחר לשוער המצטיין של הטורניר ואנסו פרננדס, שבכלל לא התחיל את הטורניר כשחקן הרכב, נבחר לשחקן הצעיר המצטיין של הטורניר. קיליאן אמבאפה כמובן קיבל את נעל הזהב כמלך שערי הטורניר עם שמונה כיבושים, מהם שלושה בגמר.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
עוד שיא רשום על שמו של לאו מסי. כוכב נבחרת ארגנטינה הוסיף הערב (ראשון) נקודת ציון נוספת בקריירה המפוארת שלו. החלוץ בן ה-35 פתח בהרכב נבחרתו בגמר מונדיאל 2022 בקטאר מול צרפת והפך לשיאן ההופעות הבלעדי בתולדות גביע העולם, עם 26 בסך הכל. הופעה אחת יותר מלותר מתיאוס האגדי. במונדיאל האחרון שלו, הוביל את מסי את ארגנטינה לזכייה בגביע העולם עם טורניר אישי ענק שלו - שבעה שערים ושלושה בישולים. מסי מקדים, בין השאר, גם את מירוסלב קלוזה, פאולו מאלדיני וכמובן גם את כריסטיאנו רונאלדו, שרשם 22 הופעות, ועל-פניו עוד יכול לעקוף את מסי, אם וכאשר ישחק עם נבחרת פורטוגל במונדיאל ב-2026, אז יהיה בן 41.
4 צפייה בגלריה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
כמה שהוא חיכה לרגע הזה. מסי
(צילום: AFP)
מסי הוא גם השחקן שערך הכי הרבה הופעות כקפטן בגביע העולם עם 20. מאלדיני מחזיק בשיא כל הזמנים של כמות הדקות שבהן שיחק במונדיאל עם 2,217. טרם המשחק הערב למסי היה 2,217 ובשעה זו הוא שובר שיא נוסף בטורניר הנוכחי.
למסי 12 שערים במונדיאלים והוא כבר עקף בחצי הגמר מול קרואטיה את גבריאל בטיסטוטה (10) כגדול כובשי האלביסלסטה בטורניר. בבישול שלו לשער השלישי באותו משחק לחוליאן אלבארס הוא השתווה לפלה ולדייגו מראדונה כמלך הבישולים בהיסטוריה של הגביע העולמי (8).
4 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
מונדיאל חלומי של מספר 10
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
הופעת בכורה בגיל 19 בגביע העולם. מסי
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
התואר היחידי שלו בנבחרת: הקופה אמריקה ב-2021
(צילום: gettyimages)
ב-2006, כשעוד לא היה בן 19, ערך את הופעתו הראשונה בגביע העולם, כשנכנס כמחליף מול סרביה והפך לשחקן נבחרת הצעיר ביותר אי פעם שמייצג את ארגנטינה במונדיאל. במשחק זה, אגב, הוא גם כבש.
לגביע העולם ב-2010 הגיע כבר מסי ככוכב, תחת דייגו מראדונה כמאמן הלאומי - אך גם טורניר זה הסתיים באכזבה עצומה ותבוסה 4:0 לגרמניה ברבע הגמר. המונדיאל המוצלח ביותר של מסי היה כמובן ב-2014, אז הוביל את ארגנטינה עד הגמר, שם שוב הייתה זו גרמניה שסגרה את הגולל על החלום של מסי עם ניצחון 0:1 והנפה. מונדיאל 2018 הסתיים מוקדם מהצפוי עם הפסד 4:3 לצרפת - שזכתה בהמשך בתואר - בשמינית הגמר.
פורסם לראשונה: 17:00, 18.12.22