בשיתוף הטוטו
(הפקה: אינטרוויזיה)
שם: עלי שהואן
גיל: 16
מקום מגורים: נצרת
ענף: אגרוף
איך הגעתי לספורט הזה: "הגעתי לאגרוף כשהייתי בן שמונה. הייתי היפראקטיבי, אבא ראה את זה והוא החליט להכניס אותי לאגרוף", מספר עלי איך הכל התחיל. "כשאתה עולה לזירה אתה צריך להיות עמיד, זה לא ספורט לאנשים עדינים. אתה צריך לתת מכות ולקבל מכות. כדורגל למשל לא התאים לי".
עלי מספר שאחד הדברים שמייחדים את האגרוף הוא שמדובר בספורט יחידני. "כשאתה עולה לזירה אין מאמן. אין משפחה. אתה מתאגרף לבד", הוא אומר, "כשאני מנצח, אין מילים לתאר את ההרגשה הזאת; זה אדרנלין, זה שמחה. כשאני מפסיד אני חוזר הבייתה עייף. אף אחד לא אוהב להפסיד", הוא מודה.
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 עלי שאהן אגרוף
טופ טאלנט 2 עלי שאהן אגרוף
עלי שהואן
(צילום: שרון צור)
הישגים בולטים: "זכיתי ארבע פעמים באליפות ישראל", מספר עלי בגאווה. בנוסף, הוא ניצח במקום הראשון באליפות רוסיה עד גיל 16 לשנת 2021 במשקל 57 ק"ג.
כמה אני מתאמן: "אני מתאגרף בנבחרת ישראל ורוצה להיות ספורטאי גדול", אומר עלי בביטחון, "אני מתאמן פעמיים ביום, שישה אימונים בשבוע מסוגים שונים. חוץ מהאגרוף בחלק מהאימונים אני רץ 8 ק"מ, חלק מהאימונים אנחנו עושים ליד הים. זאת שגרה קשה ואתה צריך להיות רציני וטוב, עם מטרה".
מה החלום: "בעוד חמש שנים אני רוצה להיות באולימפיאדה. אף אחד בארץ עוד לא זכה באולימפיאדה באגרוף ואני רוצה להיות הראשון. אני מאוד גאה בעצמי על הדרך שאני עושה ועל ההתקדמות שלי".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 עלי שאהן אגרוף
טופ טאלנט 2 עלי שאהן אגרוף
"בעוד חמש שנים אני רוצה להיות באולימפיאדה"
(צילום: שרון צור)
דבר המומחים: "עלי חזק בראש, חוזק מנטלי, מסביר מאמן הכדורסל הבכיר פיני גרשון, "באגרוף, אתה יכול לספוג אבל עדיין אתה צריך להישאר על הרגליים כדי לנצח".
השייטת האולימפית ורד בוסקילה אומרת: "יש לנו כאן ספורטאי שמעבר לאתגרים הרגילים של להיות ספורטאי בענף שהוא לא מאוד מפותח בישראל, כמו אגרוף, הוא גם מגיע מהחברה הערבית, זה מוכיח ומראה לנו כמה יכולת ורצון יש לו, איזו מוטיבציה פנימית, אש פנימית. כל הכבוד לו".
"עלי רוצה להיות כמו מוחמד עלי אצלנו בארץ", אומר הספורטאי האולימפי אלכס אברבוך, "אז אני מאחל לו שתמיד, לא משנה אם זו יד שמאל או ימין שלו, בסוף הקרב - היא תמיד תהיה למעלה".

3 צפייה בגלריה
דבר המומחים
דבר המומחים
המומחים: גרשון, בוסקילה ואברבוך
(צילום: אינטרוויזיה)
בשיתוף הטוטו