בחדר בית חולים התרחשה השבוע פגישה מרגשת במיוחד בין אסתר רוט-שחמורוב ולי קורזיץ, שתי ענקיות ספורט שמתמודדות בימים אלה עם מחלות קשות.
רוט-שחמורוב, הספורטאית הראשונה שהעפילה לגמר אולימפי וכלת פרס ישראל, חשפה לאחרונה כי היא זקוקה להשתלת כליה. קורזיץ, גולשת הרוח שזכתה ארבע פעמים באליפות העולם, מתמודדת מזה שנים עם מחלה אונקולוגית.
1 צפייה בגלריה
yk13552207
yk13552207
(צילום: באדיבות דוברות בלינסון)
השתיים נפגשו במהלך אשפוזה של קורזיץ במחלקה להשתלות מח עצם בבית החולים בילינסון. רגע לפני שקורזיץ עוברת טיפולים הגיעה רוט־שחמורוב, שממתינה לכליה שעשויה להימצא לה בקרוב, לחזק אותה.
הספורטאיות דיברו על כמה חשוב להיות חזקות ולעמוד מול הקשיים של המחלה, ועל מה שהספורט נתן להן בהתמודדות. קורזיץ חשפה בפני רוט-שחמורוב כי בכל פעם ששואלים אותה מי המודל לחיקוי שלה, התשובה היא רוט-שחמורוב בעצמה. רוט-שחמורוב התרגשה מאוד לשמוע את הדברים, והשתיים הביעו תקווה משותפת שהמפגש הבא ביניהן יתרחש מחוץ לכותלי בית החולים.
"אני מבינה קצת בהמטולוגיה וישר הבנתי שאני בצרות", כתבה לאחרונה קורזיץ בחשבון הפייסבוק שלה. "תמיד ידעתי שברגע שהמחלה שלי משתנה היא הופכת למפלצת לוקמיה חריפה. בשורה קשוחה. אחרי ההבנה שהסתבכתי ונפל לי האסימון שאני חולה בסרטן קשה הגיעה שוב הרופאה יום אחרי, ואמרה שחייבים להתחיל טיפול. הבנתי שאני רוצה קודם כל לחיות. התחלתי טיפול כימו וביולוגי לקראת השתלה של מח עצם. לשמחתי הטיפול עובד עליי טוב ובבדיקת מח עצם בשבוע שעבר המח עצם היה נקי אחרי שבעה טיפולי כימו. לפניי עוד חודש של כימו וביולוגי ואז החלק הקשה של השתלה, בידוד. והשיער שלי, הנשיות שלי. הכוח שלי הוא בשיער. אני שמשון, לא?".
פורסם לראשונה: 00:00, 17.08.23