פריז מתגנדרת לקראת המשחקים האולימפיים ביולי אולם אין מדובר רק במתקנים ובקישוטים ברחבי העיר. על פי עדויות העולות מרחבי צרפת וכן ממדינות שכנות באירופה, חסרי בית מועלים בשבועות האחרונות על אוטובוסים ומורחקים מהבירה לערים אחרות באזור פריז.
העמותה "הצד השני של המטבע", המאגדת 90 ארגונים המטפלים בחסרי בית, שוהים בלתי חוקיים ומבקשי מקלט, פרסמה דוח לפיו 12,545 גברים, נשים וילדים מאוכלוסיות מוחלשות אחרות גורשו או הוטרדו עד שעזבו את פריז ב-13 החודשים האחרונים.
1 צפייה בגלריה
yk13952204
yk13952204
פריז מתכוננת. "מטאטאים את העוני מתחת לשטיח"
(צילום: Yves Herman, רויטרס)
בנוסף לדרי הרחוב פונו גם 5,000 חדרי מלון המשמשים בימים כתיקונם לאכסון מבקשי מקלט, מאחר שהבעלים מעדיפים את תיירי האולימפיאדה. "השלטונות עורכים 'ניקוי סוציאלי' של האוכלוסייה הפגיעה ביותר, כדי שפריז תוצג באור המחמיא ביותר במהלך המשחקים", אמר פול אלוזי מהארגון "רופאים ללא גבולות" לעיתון הבריטי "הגרדיאן". "הם מטאטאים את העוני מתחת לשטיח מבלי לתת לבעיה מענה לטווח ארוך".
סרז' גרואר, ראש עיריית אורלאן, הממוקמת כ-130 ק"מ מדרום לפריז, סיפר כבר בסוף חודש מארס לשבועון "פארי מאץ'" כי כ-500 חסרי בית, רובם מהגרים, נשלחו לעירו באוטובוסים, "בחופזה וללא תיאום מוקדם. זה מזעזע". הוא הוסיף כי "כל שלושה שבועות מגיע מפריז אוטובוס עם 35 עד 50 חסרי בית. הסמיכות לתאריכי האולימפיאדה מטרידה".
מארגני האולימפיאדה מכחישים שמדובר בגירוש בקנה מידה גדול. במסיבת עיתונאים בחודש אפריל אמר פייר רבּאדן, לשעבר שחקן נבחרת הראגבי וצרפתית וכיום סגן עיריית פריז לנושא המשחקים, כי הבעיה היא מספר חסרי הבית ברחובות פריז - ולא המשחקים עצמם. לדבריו, 300 איש הועברו ממרכז העיר מטעמי בטיחות, והם מהווים פחות מ-10 אחוזים ממספר חסרי הבית בעיר. "הנושא המזעזע אינו של אלו שהוצאו ממרכז העיר, אלא העובדה ש-3,600 אנשים ישנים ברחובות פריז. עלינו למצוא להם פתרון מכבד", אמר.
בעיריית פריז מגלגלים את האחריות אל ממשלתו של הנשיא עמנואל מקרון, שהיחסים ביניהם מתוחים בנושאי רווחה. "זו אינה בעיה ספציפית למשחקים. אנחנו מעבר ליכולת הקליטה שלנו", אמרה לאה פילוֹש, סגנית העיר האחראית לסולידריות, דיור חירום והגנה על פליטים.
כל שערי ריאל מדריד ב-2023/24 בלה ליגה
(ONE)
פורסם לראשונה: 00:00, 05.06.24