ההמתנה אחרי המשחקים האולימפיים הקודמים הייתה הפעם קצרה יותר, שלוש שנים בלבד, אבל עדיין מדובר בתקופה מורטת עצבים מבחינת הספורטאים. אימונים ותחרויות מלווים בזיעה ולעיתים גם דמעות - הכל כדי להגיע לאירוע הגדול בעולם. אצל הישראלים היו גם אירועי שבעה באוקטובר והמלחמה שבעקבותיהם, שהעצימו את הקשיים. אבל עכשיו הכל זז הצידה - לרגע האמת הספורטיבי. ברוכים הבאים לפריז 2024.
ההגנה על התואר. בשבת בצהריים (12:00) יתחיל מסע ההגנה של המתעמל ארטיום דולגופיאט על התואר האולימפי בתרגיל הקרקע, שבו זכה בטוקיו. כדי להגיע לגמר שייערך בשבת הבאה הוא יצטרך להיות בין שמונת המתעמלים עם התוצאות הטובות ביותר במוקדמות, וזו חתיכת משימה בפני עצמה. דולגופיאט הוא הספורטאי הישראלי הראשון שמנסה לזכות בזהב אולימפי שני ברציפות, מה שיקבע עוד יותר את מעמדו כגדול מכולם. לגל פרידמן ולינוי אשרם לא הייתה הזדמנות לעשות זאת.
3 צפייה בגלריה
דולגופיאט
דולגופיאט
כבר שנה לא פשוטה. דולגופיאט
(צילום: AP Photo/Geert vanden Wijngaert)
דולגופיאט יגיע לאולם בברסי אחרי שנה לא פשוטה, שבמהלכה עבר פציעה בגיד אכילס שעדיין מכבידה עליו, אבל גם עם כוח הרתעה מול היריבים שלו. בשבעה באוקטובר, כשמדינת ישראל התמודדה עם האירוע הנורא מכל, הוא סיפק טיפת נחת כשזכה במדליית זהב באליפות העולם והעלה את דגל הכחול-לבן לראש התורן. הכאבים מהפציעה גרמו לכך שהוא לא יעלה את דרגת הקושי של התרגיל, אלא יתרכז בביצוע, אבל זה אמור להספיק.
למען סמדג'ה. אחד הסיפורים הגדולים של המשלחת הישראלית הוא מאמן נבחרת הגברים בג'ודו, אורן סמדג'ה, ששכל את בנו הבכור עומר ז"ל אשר נהרג בעזה, והודיע אחרי לבטים רבים כי ייצא עם חמשת ספורטאי הנבחרת לפריז. את ההחלטה הסופית הוא קיבל עם העלייה לקברו של בנו בשלושים, למרות הקושי המנטלי והכאב הרב שחווה בשבועות האחרונים. המדליסט האולימפי מברצלונה 1992, שמזוהה יותר מכל עם הדור הנוכחי, יגיע עם נבחרת שעבור מרבית חבריה זו תהיה שירת הברבור.
3 צפייה בגלריה
אורן סמדג'ה
אורן סמדג'ה
שכל את בנו הבכור עומר ז"ל אשר נהרג בעזה. סמדג'ה
(צילום: קובי קואנקס)
הג'ודאים מדברים על המוטיבציה לתקן אחרי הכישלון האישי בטוקיו, ולכך התווסף עכשיו הניסיון לגרום למאמן שלהם להעלות חיוך על שפתיו. נבחרת הנשים, מנגד, היא הישגית הרבה יותר. המאמן שני הרשקו הגיע עם מקבץ שיש רק ליפן והמארחת צרפת, מתחרה בכל אחד משבעת המשקלים. מחר יעלו את המזרן שירה ראשוני (48 ק"ג), שתתחרה בקרב הראשון שלה מול אביבה אבוז'קינובה מקזחסטן המדורגת שלישית בעולם, וים וולצ'ק (60 ק"ג) שיפגוש בפתיחה את הקונגולזי ארנולד קיצ'וקה.
משחק מפתח בפארק. אחרי ה-1:1 מול מאלי, שלווה בהתרגשות של הופעה אולימפית ראשונה אחרי 48 שנה, נבחרת הכדורגל תעלה מחר (20:00) למשחק נגד פרגוואי. היריבה הובסה אומנם 5:0 על ידי יפן במשחק הפתיחה שלה, אבל עדיין מדובר בנבחרת חזקה שסיימה ראשונה במוקדמות בדרום אמריקה. השחקנים של גיא לוזון, שפתחה את הטורניר ביכולת פושרת מול מאלי העדיפה בכל פרמטר, יצטרכו להתעלות מחר כדי לנצח ולשמור על סיכוי להגיע לרבע הגמר לפני המשחק ביום שלישי בנאנט נגד יפן. המצטיין במשחק שלשום, עומר ניראון, יקבל את הקרדיט גם מחר בין הקורות, ואוסקר גלוך יהיה כשיר אחרי שהוחלף בגלל מתיחה בשריר. הצפי הוא למספר קטן יותר של צופים בפארק דה פראנס, גם בגלל שלפרגוואי יש פחות אוהדים מאשר למאלי וגם מפני שהמשחק יתקיים בשבת, מה שימנע מיהודים דתיים להגיע לאצטדיון.
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל האולימפית מול מאלי
נבחרת ישראל האולימפית מול מאלי
צריכים להתעלות. שחקני נבחרת ישראל האולימפית מול מאלי
(צילום: עוז מועלם)
גיא לוזון: "כל אחד מהשחקנים נתן את כולו"
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
קופצים לבריכה. מחר תיכנס לפעולה גם משלחת השחייה הישראלית הגדולה אי פעם (20 ספורטאים), כשהראשונים שיקפצו למים הם שליחי ה-100x4 מטר חופשי. התקווה הגדולה במהלך השבוע היא אנסטסיה גורבנקו בשני המשחים החזקים שלה, 200 ו-400 מטר מעורב. בשעות הערב יעלה מישה זילברמן למשחקו הראשון בבדמינטון מול האירי נאט נויין.
פורסם לראשונה: 00:00, 26.07.24