עם כל הקשיים, הביטולים והרוחות המתעתעות, אתמול (רביעי) היה יום מוצלח לענף השייט הישראלי. שני הנציגים שלנו בדגם הפויל, תום ראובני ושרון קנטור, עשו אתמול במארסיי צעד חשוב לכיוון הפודיום.
ראובני בן ה-24 שכבר כבש אתמול את הפסגה עד שהשיוט האחרון שלו הוריד אותו שוב למקום השלישי, יכול למעשה להבטיח כבר היום (חמישי) זכייה במדליה אולימפית. רגע לפני יום משמעותי מאוד בקריירה שלו, הוא רחוק שלוש נקודות בלבד מהמוביל האוסטרלי גריי מוריס. שני שלישים מתחרות הגברים כבר מאחורינו, ובתום עשרה שיוטים גולש הרוח הישראלי מסתמן כהפתעה הגדולה ביותר של המשלחת עד כה.
2 צפייה בגלריה
ראובני
ראובני
רחוק רק שלוש נקודות מהמוליך. ראובני
(צילום: Clive Mason/Getty Images)
בהתאם לשיטה החדשה, אם ראובני יסגור את פער שלוש הנקודות מהמוביל מוריס ובסיום חמשת השיוטים המתוכננים להיום יעבור את האוסטרלי ויסיים במקום הראשון הכללי, זה יעניק לו מקום בשיוט הגמר מחר (שישי). המשמעות: זה מבטיח לו מדליה, אך בשיוט הגמר יוכרע באיזה צבע היא תהיה. במקרה שיסיים במקום השני או השלישי מבטיח לעצמו ראובני עלייה לחצי הגמר, אחרת יחל את דרכו מחר ברבע הגמר, כמובן בהנחה שלא תהיה קטסטרופה מבחינתו ולא יסיים בעשירייה הראשונה.
כרגע מוריס האוסטרלי ראשון עם 41 נקודות שליליות, הפולני פאבל טרנובסקי שני עם 42 נקודות ואז ראובני (44), ואחריו לוק ואן אופזילנד ההולנדי (47), כאשר הפער בין המקום השלישי לרביעי משמעותו שיוט נוסף. כל גולש רוח יכול לזרוק את שני השיוטים הרעים ביותר שלו.

קנטור התאוששה מהמרתון

קנטור בת ה-21, אלופת העולם המכהנת, פתחה את שיוטי אתמול אליהם הגיעה מהמקום השני בדירוג הכללי, עם אירוע מתסכל למדי. בשיוט הראשון של היום והשמיני של התחרות - שיוט מרתון שמשמעותו שיוט כפול - קנטור הובילה בבטחה במשך שעה ושלוש דקות. ממש לקראת סוף השיוט הוא בוטל בעקבות היעדר רוח, מה שגזל ממנה ניצחון קריטי שהיה מצמצם את הפער מהמוליכה אמה ווילסון הבריטית, שהייתה במקום ה-12 בלבד.
2 צפייה בגלריה
גולשת הרוח הישראלית שרון קנטור
גולשת הרוח הישראלית שרון קנטור
קנטור. למרות האכזבה במרתון, היא בתמונת המדליות
(Phil Walter/Getty Images)
בהמשך יצאה קנטור שוב לשיוט השמיני - שהפעם היה רגיל - וסיימה אותו במקום השני, כשהמנצחת הייתה ווילסון. את השיוט התשיעי סיימה הישראלית במקום ה-15 בלבד. היא נותרה במקום השני הכללי, אך ווילסון שוב ניצחה והגדילה את הפער בפסגה. לאחר מכן תיקנה קנטור עם ניצחון בשיוט העשירי - השלישי שלה עד כה - ומקום שני בשיוט ה-11. בסופו של יום מטלטל ומתיש קנטור רחוקה למדי (פער של 19 נקודות) מווילסון, אך היא פתחה פער של 27 נקודות מהמקום הרביעי. המשמעות: רק יכולת קטסטרופלית שלה ביום המוקדמות האחרון תמנע ממנה להגיע לחצי הגמר. זה חשוב, מאחר שבתום שיוטי המוקדמות - גם בגברים וגם בנשים - מקומות 4 עד 10 יעברו גם רבע גמר שממנו יתקדמו רק שני מנצחים.
מאמנה של קנטור, שחר צוברי, אמר בסיום היום: "רשמנו היום ארבעה שיוטים טובים, אחד אמנם היה פחות טוב, אבל בסך הכל מדובר ביום מוצלח. לגבי השיוט שבוטל - זה בהחלט מבאס, אבל הנקודה החיובית היא שראינו שיש לשרון יכולות מקצועיות טובות. אנחנו עם הפנים קדימה ומתרכזים ביכולות של שרון לקראת הימים הבאים".
למי מאזינים כוכבי ה"דרים טים" לפני משחק?
(ONE)
פורסם לראשונה: 01:04, 01.08.24