עדכונים שוטפים
הצג מהחדש לישן
הצג מהישן לחדש
13:40

בוטבול: "נתתי 100 אחוז, אני ממשיך בג'ודו, אין שאלה בכלל"

רז שכניק, פריז
הג'ודוקא טוהר בוטבול נשמע מפויס ומרוצה למדי מעצמו אחרי ההפסד להידייט היידרוב החזק, אלוף העולם האזרי: "הרגשתי שנתתי את ה-100 אחוז, אולי לא הייתי מספיק חכם בקרב. אני שלם עם מה שעשיתי ועם הדרך שלי. במקרה הזה הוא היה יותר טוב ממני באחוז או שניים".
גם לאלג'יראי שלא הופיע מולו בוטבול לא התייחס באיבה, אלא דווקא הכיר בו כקורבן של הסיפור: "אני מאמין שהספורטאים הם הקורבנות פה. יש מאחוריהם מדינה שלמה שמנחה להם מדיניות. אני לא חושב שהספורטאים מהמדינות הללו שונאים אותנו, הם כנראה יותר שונאים את המדיניות של הממשל שלהם, כי ספורטאי רוצה להתחרות. כואב לי הלב על זה".
על העתיד שלו אמר בוטבול: "אני ממשיך מאה אחוז. אין פה שאלה. רק כשארגיש שאין לי מה לתת יותר, אגיד תודה ואעצור. קודם יש לנו את התחרות הקבוצתית שהיא מאוד חשובה לנו - ואז אני טס לירח דבש עם אשתי אביה. התחתנו לפני שנתיים ולא היה זמן לירח דבש בגלל ההכנות. את האמת? בקושי היה לי זמן לומר לה בוקר טוב. אז זה הדבר הראשון שאני אעשה אחרי".
17 צפייה בגלריה
בוטבול. קודם תחרות קבוצתית ואחר כך ירח דבש
בוטבול. קודם תחרות קבוצתית ואחר כך ירח דבש
בוטבול. קודם תחרות קבוצתית ואחר כך ירח דבש
(רויטרס)
13:24

גיא לוזון: "מול יפן נצטרך להיות מרוכזים כל המשחק, לא רק לפרקים"

נדב צנציפר, פריז
נבחרת הכדורגל של ישראל מתכוננת לקראת המשחק האחרון שלה בשלב הבתים מחר ב-22:00 מול נבחרת יפן שניצחה בשני משחקיה הראשונים. הנבחרת חייבת ניצחון כדי להשאיר לעצמה סיכוי להעפיל לרבע הגמר, וגם זה לא בהכרח יספיק.
אם המשחק המקביל בין פרגוואי למאלי יסתיים בתיקו, וישראל תנצח - היא תעלה בגלל הפרש שערים עדיף. אם מאלי תנצח, ישראל תהיה חייבת לכבוש שער יותר ממנה. אם פרגוואי תנצח, אז הכחולים-לבנים יארזו את המזוודות בכל מקרה.
המאמן גיא לזוון התייחס לציפיות שלו מהנבחרת לקראת המשחק: "את הדברים הטובים מההפסד לפרגוואי ניקח ואת הדברים הלא טובים - נשפר", אמר מאמן הנבחרת, גיא לוזון. "מה אני רצה לראות אחרת? ריכוז לאורך כל דקות המשחק ולא לפרקים. כדי לנצח את יפן - נצטרך להיות שם לאורך כל המשחק, זה בעצם הנתון המרכזי שנרצה לשפר".
17 צפייה בגלריה
מאמן הנבחרת האולימפית של ישראל גיא לוזון עם עומרי גאנדלמן
מאמן הנבחרת האולימפית של ישראל גיא לוזון עם עומרי גאנדלמן
גיא לוזון. מצפה ליותר ריכוז
(AP Photo/Aurelien Morissard)
13:11

תמנע נלסון לוי בדמעות: "נשבר הלב. ייקח זמן לעכל"

רז שכניק, פריז
אחרי ההפסד בקרב השקול מול אלופת העולם מימי הו הקוריאנית, הג'ודוקא תמנע נלסון לוי נשמעה מאוכזבת מאוד ואמרה בדמעות: "שמתי את הלב שלי על המזרן, לצערי זה לא הספיק. באולימפיאדה אין אפשרות לתקן, נשבר הלב ואין מה לעשות. אני מרגישה שאני מסוגלת לנצח את כולן, אבל כנראה שהיום זה לא היה היום שלי למרות שהרגשתי מדהים. היה חסר לי עוד קצת כנראה".
נלסון לוי המשיכה: "כל החיים שלי הכנתי את עצמי לרגע הזה וייקח לי זמן לעכל. אני ארים את הראש ומקווה שיהיה בסדר. לא באתי לפה עם חשש, אני יודעת בלב שלם שאני מסוגלת לנצח את כולן, אבל היום דברים לא הסתדרו. אני והמשלחת רוצים לתת נחת וחיוך בלב למדינה. ההפסד הוא כואב, הספורט הזה אכזרי, אבל אנשים בארץ עוברים דברים הרבה יותר גרועים. צריך לקחת דברים בפרופורציות. מצטערת שלא יכולתי להיות על הפודיום היום. נבוא בכל הכוח לקבוצתי".
17 צפייה בגלריה
נלסון לוי
נלסון לוי
נלסון לוי מאוכזבת אחרי ההפסד
(צילום: AP Photo/Eugene Hoshiko)
12:57

תמנע נלסון לוי הפסידה בעונשים לאלופת העולם - והודחה

רז שכניק, פריז
זה היה קרוב. הג'ודוקא תמנע נלסון לוי נתנה קרב מרשים בשמינית הגמר מול אלופת העולם מימי הו הקוריאנית אך הפסידה בסופו של דבר בעונשים עמוק בתוך הגולדן סקור והודחה מהתחרות.
נלסון לוי הפגינה דומיננטיות בחלקים ארוכים של הקרב, ואף הייתה בעמדה טובה כשהקוריאנית ספגה עונש שני לפניה. אבל בתוך הגולדן סקור נראה היה שנלסון לוי מעט התעייפה, הקוריאנית הכניסה מספר התקפות רצופות מה שחייב את השופטת להעניק עונש שלישי לישראלית ולהכריע את הקרב.
12:45

טוהר בוטבול הפסיד לאלוף העולם - והודח

רז שכניק, פריז
למרות שהציג קרב לא רע בכלל, טוהר בוטבול סיים את דרכו בשמינית גמר הטורניר האולימפי בג'ודו לאחר שהפסיד לאלוף העולם האזרי, הידאייט היידרוב.
בוטבול דווקא הצליח לתת קרב ליריב טוב ממנו על הנייר, אבל נקלע מוקדם מדי לבעיית עונשים כשספג עונש על פסיביות ועונש נוסף על ירידה חסרת תכלית על הברכיים. בתוך הגולדן סקור הגיע העונש השלישי שחרץ את גורל הקרב.
17 צפייה בגלריה
בוטבול
בוטבול
בוטבול. נתן קרב מול יריב עדיף ממנו
(צילום: Jack GUEZ / AFP)
17 צפייה בגלריה
בוטבול
בוטבול
בוטבול מנסה לבלום התקפה של היידרוב
(צילום: REUTERS/Kim Kyung-Hoon)
12:35

גורבנקו: "אני מאוד מאוכזבת ומופתעת"

נדב צנציפר, פריז
לאחר שסיימה במקום העשירי בלבד ב-400 מ' מעורב אישי ולא העפילה לגמר, השחיינית אנסטסיה גורבנקו ניסתה להסביר מה בדיוק קרה לה: "הרגשתי די טוב. 200 המטרים הראשונים הוציאו ממני הרבה כוח ולא היה לי כוח להמשיך חזק אחרי זה. אני קצת מופתעת כי באמצע העונה אני עושה את זה בבוקר בקלילות ועכשיו נתתי הכול. אני מנסה בעצמי לנתח מה קרה. אני מאוד מאוכזבת כי עבדתי מאוד קשה השנה בעיקר בשביל המשחה הזה וזה מבאס. ההורים באו לצפות בי. הם לא מאוכזבים, הם פה לטובתי ולעזרתי אבל עדיין זה קצת מאכזב אותי אישית".
על המשחים הצפויים לה בהמשך אמרה גורבנקו: "אני עדיין מנסה לנתח את המשחה זה ואז אתכונן לדברים הבאים. כואב לי פיזית ומנטלית. אדבר עם המאמן ונראה מה אפשר לעשות".
17 צפייה בגלריה
גורבנקו
גורבנקו
גורבנקו. "200 המטרים הראשונים הוציאו ממני הרבה כוח"
(צילום: עוז מועלם)
17 צפייה בגלריה
גורבנקו
גורבנקו
גורבנקו. "מנסה לנתח מה קרה"
(צילום: עוז מועלם)
17 צפייה בגלריה
גורבנקו
גורבנקו
גורבנקו במהלך המוקדמות
(צילום: Franחois-Xavier MARIT / AFP)
להמשך קריאה
12:30

אביב ברזלי סיימה במקום ה-25 במשחה חימום עבורה

נדב צנציפר, פריז
השחיינית אביב ברזלי סיימה במקום ה-25 במשחה ל-100 מ' גב בזמן של 1:02.30 דקות. מדובר במשחה חימום עבור ברזלי שמצטיינת בעיקר במרחק הכפול - שם תנסה להעפיל לחצי הגמר.
17 צפייה בגלריה
ברזלי
ברזלי
ברזלי במהלך המשחה
(צילום: REUTERS/Marko Djurica)
12:01

אכזבה בבריכה: אנסטסיה גורבנקו לא עלתה לגמר ב-400 מ' מעורב אישי

נדב צנציפר, פריז
אכזבה גדולה נרשמה הבוקר (שני) עבור השחייה הישראלית בבריכה בפריז, כשאנסטסיה גורבנקו לא העפילה לגמר ב-400 מ' מעורב אישי, המשחה החזק שלה - וסיימה במקום העשירי בלבד בזמן של 4:41.64 דקות.
באופן מוזר, דווקא סגנון החזה, שנחשב לחזק אצל גורבנקו, היה היום בעוכריה.
מדובר באכזבה רצינית עבור גורבנקו שהגיעה עם זמן ההרשמה החמישי בטיבו במשחה בו זכתה במדליית כסף באליפות עולם (ללא רוב הבכירות) ובמדליית זהב באליפות אירופה.
17 צפייה בגלריה
גורבנקו
גורבנקו
גורבנקו מזנקת. זה לא היה היום שלה
(צילום: עוז מועלם)
17 צפייה בגלריה
גורבנקו
גורבנקו
מבינה שחלום הגמר ב-400 נגמר
(צילום: עוז מועלם)
17 צפייה בגלריה
גורבנקו
גורבנקו
ההלם בסיום המשחה
(צילום: עוז מועלם)
17 צפייה בגלריה
גורבנקו
גורבנקו
גורבנקו. דווקא קטע החזה היה פחות מוצלח
(צילום: עוז מועלם)
להמשך קריאה
11:52

"מתקיימת מתקפת שנאה נגד הספורטאים הישראלים"

נדב צנציפר ורז שכניק, פריז
המשלחת הישראלית לפריז התייחסה הבוקר לחקירה שנפתחה במשטרה הצרפתית בעקבות איומים על ספורטאי המשלחת: "לצערנו מתקפת שנאה ואיומים מתקיימת נגד ספורטאינו. גם הספורטאים הישראלים הם חלק מהמערכה הכוללת שעוברת ישראל. אנו מודים לכוחות הבטחון הישראלים והזרים ולשר הפנים הצרפתי ז׳רלד דרמנין האמון על ביטחון הספורטאים, שפועלים ללא לאות להבטיח את בטחוננו. את התשובות ניתן במגרש הספורט והמשלחת הישראלית תמשיך לייצג בכבוד, נחישות והגינות את הערכים הישראלים והאולימפיים".
11:29

תמנע נלסון לוי ניצחה את קייזר הסלובנית ועלתה לשמינית הגמר

רז שכניק, פריז
תמנע נלסון לוי פתחה ברגל ימין את יום הקרבות שלה כשניצחה בווזארי את קאיה קייזר, יריבה סלובנית שהיא לא הסתדרה איתה בעבר.
נלסון לוי הסתבכה עם שני עונשים, אך זרקה בתרגיל נגד ואחרי בדיקה של מערכת ה-CARE (ה-VAR של הג'ודו) הוענק לה ווזארי. יריבתה לא שמה לב אגב לניקוד שהוענק לנלסון לוי ולכן הופתעה מאוד כשהשופטת הכריזה על ניצחון לישראלית.
17 צפייה בגלריה
נלסון לוי
נלסון לוי
נלסון לוי במהלך הקרב
(צילום: REUTERS/Sarah Meyssonnier)
היריבה הבאה של נלסון לוי תהיה מימי הו, הדרום קוריאנית, מדורגת 3 בעולם ואלופת העולם המכהנת. מדובר במשוכה גבוהה מאוד עבור הישראלית שהפסידה בקרב היחיד הקודם ביניהן ב-2022.
11:00

טוהר בוטבול ניצח את האלג'יראי ללא קרב

רז שכניק, פריז
כפי שהיה ידוע מראש, הג'ודוקא האלג'יראי מסעוד רדואן דריס, לא הופיע לקרב מול טוהר בוטבול אחרי שנכשל במכוון בשקילה ממניעים פוליטיים.
בוטבול ביצע את הריטואל הרשמי של עלייה למזרן עם מאמנו גיא פוגל, מתן קידה והכרזתו על ידי השופט כמנצח. בוטבול זכה למחיאות כפיים מהקהל הישראלי שהשתיקו את מעט קריאות הבוז שנשמעו. האלג'יראי שכלל לא נכח באולם ספג קריאות בוז צורמות מהקהל כששמו הוכרז.
17 צפייה בגלריה
בוטבול לבד על המזרן
בוטבול לבד על המזרן
בוטבול לבד על המזרן
(הוועד האולימפי)
10:36

המשלחת הישראלית עמדה דקת דומייה לזכר ההרוגים במג'דל שמס

נדב צנציפר, פריז
בתום יום התחרויות השני אתמול, המשלחת הישראלית התכנסה בכפר האולימפי כדי לעמוד דקת דומיה לזכר 12 הילדים ובני הנוער שנרצחו מפגיעת רקטה במגרש כדורגל במג'דל שמס.
17 צפייה בגלריה
המשלחת האולימפית עומדת דקה דומייה לזכר הנרצחים במג'דל שמס
המשלחת האולימפית עומדת דקה דומייה לזכר הנרצחים במג'דל שמס
המשלחת האולימפית עומדת דקה דומייה לזכר הנרצחים במג'דל שמס
(צילום: הוועד האולימפי בישראל)
10:31

היום השלישי של המשחקים יוצא לדרך: גורבנקו במוקד

ynet ספורט
בוקר טוב לכל גולשי ynet. היום השלישי של המשחקים האולימפיים בפריז נפתח - ומי שתזכה למירב תשומת הלב היום במשלחת הישראלית היא השחיינית אנסטסיה גורבנקו שתשתתף ב-12:06 במוקדמות 400 מ' מעורב אישי, המשחה החזק שלה - ותנסה להעפיל לגמר שייערך הלילה.
בג'ודו, טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) העפיל אוטומטית לשמינית הגמר לאחר שיריבו האלג'יראי נפסל בכוונה מסיבות פוליטיות. לבוטבול מצפה קרב קשה מאוד מול אלוף העולם האזרי הידייט היידרוב. תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג) תפתח את יום הקרבות שלה בקרב קשה מול יריבה עיקשת, קאיה קייזר הסלובנית.
17 צפייה בגלריה
גורבנקו
גורבנקו
גורבנקו. היום הגדול שלה
(צילום: Maddie Meyer/Getty Images)
אחרי דחייה של יום בעקבות היעדר רוח, תחרויות גלישת הרוח ייצאו היום בתקווה לדרך יחד עם אלופת העולם הישראלית שרון קנטור והגולש תום ראובני.
עוד היום, תומר זלצמן יתחרה ב-15:10 במרוץ אופני ההרים. מישה זילברמן יפגוש ב-23:00 את אגדת הבדמינטון והאלוף האולימפי ויקטור אקסלסן הדני. לפנות בוקר, גולשת הגלים ענת ליליאור תנסה לקבוע הישג מדהים ולהעפיל לרבע הגמר.
להמשך קריאה
פורסם לראשונה: 10:41, 29.07.24