עדכונים שוטפים
הצג מהחדש לישן
הצג מהישן לחדש
30.8.24

הטניסאי סרגיי ליסוב עלה לסיבוב השני

סרגיי ליסוב עלה לסיבוב השני בטניס בכיסאות גלגלים לאחר ניצחון 5:7, 1:6 על בריאן טפיה הצ'יליאני.
30.8.24

בדמינטון: אמיר לוי הפסיד במשחק הראשון בשלב הבתים

שחקן הבדמינטון אמיר לוי עלה בגיל 46 להופעת בכורה במשחקים הפראלימפיים, אך הפסיד לתומאס ג'ייקובס הצרפתי 2:0 (21:12, 21:10) במשחק הראשון שלו בשלב הבתים.
30.8.24

הכי קרוב שיש: לוחם הטאקוונדו עדנאן מילאד הפסיד בקרב על מדליית הארד

עדנאן מילאד רצה גם הוא לשוב ארצה עם מדליה בטאקוונדו, אך הפסיד בקרב על הארד במשקל עד 63 ק"ג בקטגוריית K44 לבוסלו אנטוניו האיטלקי שמדורג 3 בעולם. הישראלי בן ה-23, שמדורג 11 בעולם וקיבל את הכרטיס למשחקים ממש ברגע האחרון, היה כבר בדרך להפתעה גדולה עם יתרון 12:13 כשנותרו שמונה שניות לסיום הקרב, אבל לבסוף הפסיד 18:13.
מילאד החל את דרכו עם ניצחון בשמינית הגמר על דונגו לי הדרום קוריאני, וברבע הגמר הפסיד למחמוט בוזטפה הטורקי שמדורג ראשון בעולם 30:7 ונשר לבית הניחומים. לקרב על הארד הוא הגיע לאחר ניצחון אוטומטי על סעיד סאדגיאנפור האיראני, שלא התייצב לקרב.
10 צפייה בגלריה
 עדנאן מילאד
 עדנאן מילאד
היה קרוב להפתעה. מילאד
(צילום: קרן איזיקסון)
30.8.24

בוצ'ה: נדב לוי הובס במשחק האחרון של שלב הבתים והסתפק בכרטיס לשמינית הגמר

נדב לוי פתח את התחרויות במשחקים הפראלמיפיים בפריס אתמול עם ניצחון על יריבו ההולנדי והיום הוא קיבל ניצחון טכני עקב אי התייצבותו של יריבו הטוניסאי. ניצחון גם במשחק האחרון שלו בשלב הבתים היה מעניק לו כרטיס ישיר לרבע הגמר, אך הוא נכנע 8:0 למקיאל סנטוס הברזילאי, ונאלץ להסתפק במקום בשמינית הגמר.
30.8.24

עוד אלוף אולימפי לישראל: השחיין עמי דדאון זכה בזהב

השחיין עמי דדאון סיים הערב (שישי) במקום הראשון בגמר ה-100 מ' חופשי בדרגת נכות S4, ובכך העניק מדליה שנייה למשלחת הישראלית במשחקים הפראלימפיים בפריז. כל זאת יממה לאחר שלוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור עמד על ראש הפודיום.
הישראלי בן ה-23 עצר את השעון על 1:20:25 דקות, ובכך השלים זכייה במדליה פראלימפית רביעית, אחרי שלפני שלוש בטוקיו קטף שתיים מזהב ואחת מכסף. בשעות הבוקר - במקצה המוקדמות - כבר הראה את יכולותיו עם שיא משחקים חדש (1:19.33 דק').
10 צפייה בגלריה
דדאון
דדאון
מדליה פראלימפית רביעית שלו. דדאון
(צילום: לילך וויס רוזנברג, הוועד הפראלימפי)
30.8.24

בדמינטון: נינה גורודצקי ספגה הפסד שני ולא תעלה לשלב הבא

שחקנית הבדמינטון הישראלית נינה גורודצקי המשיכה להתקשות בשלב הבתים, כשבמשחק השני שלה היא הפסידה לסאטומי היפנית 2:0 במערכות (21:3, 21:7). בכך היא איבדה את הסיכוי להעפיל לרבע הגמר.
30.8.24

בעקבות פרישת היריב האיראני: לוחם הטאקוונדו עדנאן מילאד עלה לקרב על הארד

לוחם הטאקוונדו עדנאן מילאד נמצא במרחק ניצחון אחד ממלדיית ארד, זאת לאחר שהשיג ניצחון אוטוטמטי בבית הניחומים על סעיד סאדגיאנפור האיראני, שלא הופיע לקרב.
30.8.24

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם אסף יסעור: "הבאת הישג לאומי והמון גאווה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר עם לוחם הטאקוונדו אסף יסעור, שזכה אתמול במדליית זהב במשחקים הפראלימפיים בפריז.
נתניהו: "מברוק ענק! איזו גאווה. כל הכבוד לך, אתה מאוד ריגשת אותנו. איך אתה מרגיש?"
יסעור: "אני בעננים. זו תוצאה שמגיעה אחרי הרבה זמן ואחרי הרבה עבודה קשה, וזה הכי כיף שיכול להיות. אני כבר 9 וחצי שנים מתאמן, וברוך השם בשנתיים האחרונות היו תוצאות טובות והגענו לפסגה - לפריז. אחרי יום ארוך ו-3 קרבות מותחים זה הסתיים בצורה הכי טובה מבחינתנו".
10 צפייה בגלריה
יסעור
יסעור
"הכי כיף שיכול להיות". יסעור
(צילום: Steph Chambers/Getty Images)
נתניהו: "גם מבחינתנו, אנחנו התרגשנו ממש עד עומק הנשמה. לא רק הבאת הישג אישי אלא הבאת גם הישג לאומי והמון גאווה".
יסעור: "זו גאווה קטנה שאני יכול לתת למדינה שאני כל כך אוהב. אני הכי מבסוט שאני יכול להקדיש את הדבר הזה למדינה שלנו".
נתניהו: "זה מחמם את הלב. המשפחה שלך איתך?".
יסעור: "המשפחה שלי איתי. במשפחה אנחנו 6 אחים, מתוכם 5 בנים, וההורים שלי פה. שניים מהם לוחמים בסיירת גולני שהצלחנו לשחרר בשיניים מהצבא, ועוד אח אחד הגיע מהטיול במזרח אחרי שהיה במילואים. התקבצנו פה כולנו כאן בפריז".
נתניהו: "תמסור גם להם ברכה, אנחנו מחבקים אותך וגם אותם. כל הכבוד לך - אתה שווה זהב".
להמשך קריאה
30.8.24

הטניסאי אדם ברדיצ'בסקי עלה לסיבוב השני

אדם ברדיצ'בסקי עלה לסיבוב השני בטניס בכיסאות גלגלים לאחר ניצחון 2:6, 5:7 על לוקה ארצ'ה האיטלקי.
ברדיצ'בסקי בן ה-41 נשא את דגל ישראל בטקס הפתיחה, וזו הייתה סוג של סגירת מעגל עבורו אחרי השנה מטלטלת שעברה עליו. ברדיצ'בסקי, תושב בעוטף עזה, שהה ב-7 באוקטובר עם אשתו ושלושת ילדיהם בממ"ד ביתם שבקיבוץ ניר יצחק, והם היו מודעים למה שקורה בחוץ ובטוחים שהמחבלים יגיעו בכל רגע גם אליהם. בתום 14 שעות בממ"ד, הם פונו יחד עם תושבים אחרים לאילת.
10 צפייה בגלריה
אדם ברדיצ'בסקי
אדם ברדיצ'בסקי
פתח עם ניצחון. ברדיצ'בסקי
(צילום: לילך וויס רוזנברג)
30.8.24

טאקוונדו: מילאד נוצח ונשר לבית הניחומים, האיראני יופיע מולו?

עדנאן מילאד ינסה לזכות במדליה דרך בית הניחומים, זאת לאחר שהפסיד 30:7 למדורג 1 בעולם הטורקי מחמוט בוזטקה ברבע הגמר. בבית הניחומים ממתין לו סעיד סאדגיאנפור האיראני. רק שקרוב לוודאי שסאדגיאנפור יחרים את הקרב ומילאד יעפיל אוטומטית לקרב על מדליית הארד.
30.8.24

החותרים סלאח שאהין ושחר מילפילדר עלו לגמר מהמקום השני

החותרים סלאח שאהין ושחר מילפילדר העפילו לגמר הזוגות ל-2,000 מ' לאחר שסיימו במקום השני בזמן של 8:07.24 דקות. הצמד הסיני סיים ראשון בתוצאה של 8:03.70 דקות. הגמר ייערך ביום ראשון הקרוב.
10 צפייה בגלריה
שחר מילפלדר וסלאח שאהין
שחר מילפלדר וסלאח שאהין
סלאח שאהין ושחר מילפילדר
(צילום: טל שחר)
30.8.24

כדורשער: ישראל ניצחה את ברזיל

נבחרת הכדורשער של ישראל פתחה את הופעותיה בפריז בניצחון חשוב 4:8 על ברזיל. עוד בבית הישראלי: אלופת העולם והאלופה האולימפית טורקיה ואלופת משחקי העולם סין.
זאת ההופעה השלישית של הכחולות-לבנות במשחקים הפראלימפיים. בהופעת הבכורה שלהן בריו 2016 הן סיימו במקום הרביעי בשלב הבתים עם ניצחון טכני על אלג'יריה ותיקו מול יפן, אך ברבע הגמר הודחו על-ידי טורקיה. בטוקיו 2020, הנבחרת הרשימה בשלב הבתים עם ניצחונות על רוסיה ואוסטרליה, אך הודחה פעם נוספת ברבע הגמר, הפעם על ידי יפן.
30.8.24

בוצ'ה: הטוניסאי החרים את המפגש מול נדב לוי

נדב לוי השיג ניצחון טכני על אשרף טיאחי בבית המוקדמות של טורניר הבוצ'ה, לאחר שהספורטאי הטוניסאי לא עלה להתמודדות ולמעשה החרים את המפגש מולו. טיאחי, יש לציין, לא עלה כבר אתמול למשחק הראשון בבית 3 מול מסייל סנטוס הברזילאי.
10 צפייה בגלריה
נדב לוי
נדב לוי
נדב לוי
(צילום: קרן איזקסון)
30.8.24

חתירה: שמוליק דניאל סיים שני ועבר לבית הניחומים

שמוליק דניאל סיים במקום השני במקצה המוקדמות שלו ל-2,000 מ' בסירת יחיד בזמן של 9:18.99 דקות ועבר לבית הניחומים.
10 צפייה בגלריה
שמוליק דניאל
שמוליק דניאל
בדרך לבית הניחומים. דניאל
(צילום: ירון שרון)
דניאל, נכה צה"ל, שירת ביחידת אגוז. בגיל 20 נפצע קשה בגבו במהלך פעולה מבצעית בהר דב. עמוד השדרה שלו נפגע, והוא רותק לכיסא גלגלים. את קריירת הספורט שלו החל בגיל 30, אז ניסה טניס כחלק מתוכנית השיקום, ולאחר מכן עבר לחתירה.
במשחקים הפראלימפיים בטוקיו הוא סיים במקום השישי, ובאליפות העולם לפני שנתיים זכה בכסף.
30.8.24

שחייה: עמי דדאון עלה לגמר 100 מ' חופשי וקבע שיא פראלימפי

אחרי האכזבה אתמול ב-50 מ' חזה, פתח היום (שישי) עמי דדאון את יום המשחקים עם ההעפלה לגמר ב-100 מ' חפשי, כשסיים בזמן של 1:19.33 דק' – שיא משחקים חדש. במקצה המוקדמות השני אריאל מליאר סיים במקום השישי בזמן של 1:39.35 דק'.
30.8.24

חתירה: מורן סמואל העפילה לגמר 2,000 מ' וקבעה שיא משחקים חדש

פתיחה מצוינת למורן סמואל ביום התחרויות השני בפריז. המדליסטית הפראלימפית מריו וטוקיו, עלתה הבוקר בקלות לגמר תחרות החתירה ל-2000 מ' בסירת יחיד. סמואל בת ה-42 חצתה את קו הסיום ראשונה בזמן של 9:58.02 דק' - שיא משחקים חדש. מקצה הגמר יתקיים ביום ראשון.
10 צפייה בגלריה
מורן סמואל
מורן סמואל
השיגה את הכרטיס לגמר. סמואל
(צילום: Naomi Baker/Getty Images)
סמואל לא נותנת לשום דבר לעצור אותה - גם לא להתפרצות מום מולד בעמוד השדרה, אירוע שהתרחש כשהייתה בת 24. בזכות העובדה שהגיעה מהכדורסל, היא הקימה מחדש את נבחרת ישראל לנשים בכיסאות גלגלים, ובמקביל להעפלה לאליפות אירופה עם הנבחרת ב-2011, החלה להתאמן בענף החתירה.
זוהי ההופעת הרביעית שלה במשחקים הפראלימפיים, ונראה שהיא רק הולכת ומשתבחת: בלונדון היא דורגה חמישית, בריו זכתה בארד ובטוקיו לקחה כסף. בין לבין גם הוכתרה כאלופת העולם. קשה לנבא מה יקרה בפריז, אבל דבר אחד בטוח: מדובר באחת הספורטאיות הכי מעוררות השראה שהיו לנו.
30.8.24

טאקוונדו: עדנאן מילאד ברבע הגמר

האם אנחנו בדרך ליום מוצלח נוסף באולם הטאקוונדו? עדנאן מילאד (בקטגוריית המשקל עד 63 ק"ג) פתח את הופעותיו עם ניצחון בסיבוב הראשון 12:27 על לי דונגהו הקוריאני. ברבע הגמר הוא יפגוש את המדורג 1 בעולם הטורקי מחמוט בוזטקה.
10 צפייה בגלריה
עדנאן מילאד
עדנאן מילאד
בשליטה מוחלטת. מילאד
(צילום: קרן איזיקסון)
10 צפייה בגלריה
עדנאן מילאד
עדנאן מילאד
בשלב הבא. מילאד לאחר הקרב
(צילום: קרן איזיקסון)
לפני שש שנים נקטעה ידו הימנית של מילאד, לאחר שהתחשמל בזמן שעזר לאביו בעבודה. כתוצאה מהתאונה הוא איבד את הכרתו, הורדם והונשם. לאחר שיצא מכלל סכנה, הוא עבר סדרת ניתוחים לטיפול בכוויות. במהלך האשפוז פגש את ליאור יסעור, אביו של אסף יסעור, שחיפש פצועים נוספים שיצטרפו לבנו בטאקוונדו הפראלימפי. לאחר מספר פגישות, החל עדנאן דרך חדשה כספורטאי תחרותי.
בתחרות המיון לאולימפיאדה הגיע עד לגמר, שם גבר על מתחרה מגיאורגיה וזכה בכרטיס היוקרתי למשחקים הפראלימפיים בפריז.
להמשך קריאה
30.8.24

היום השני בפריז יוצא לדרך

ברוכים הבאים ליום השני של המשחקים הפראלימפיים בפריז. יום עמוס וגדוש בספורטאים ישראלים, כשבמוקד יעמוד השחיין עמי דדאון, שצפוי על פי התחזיות המוקדמות לעמוד על הפודיום - יממה אחרי שאסף יסעור זכה במדליית הזהב בתחרות הטאקוונדו.
לו"ז הישראלים:
10:30: עדנאן מילאד, טאקוונדו, מוקדמות.
10:30: מורן סמואל, חתירה, מוקדמות.
10:47: עמי דדאון ואריאל מליאר, מוקדמות 100 מ' חופשי.
11:10: שמוליק דניאל, חתירה, מוקדמות.
11:30: כדורשער, ישראל - ברזיל נשים.
11:50: שחר מילפלדר וסאלח שאהין - חתירה בסירה זוגית.
12:40: נדב לוי, בוצ'ה.
13:00: אדם ברדיצ'בסקי, טניס בכיסאות גלגלים, סיבוב ראשון.
15:00: סרגיי ליסוב, טניס בכיסאות גלגלים, סיבוב ראשון.
17:00: נינה גורודצקי, בדמינטון, שלב הבתים.
18:45: עמי דדאון ואריאל מליאר, גמר 100 מ' חופשי.
להמשך קריאה
פורסם לראשונה: 10:54, 30.08.24