עדכונים שוטפים
הצג מהחדש לישן
הצג מהישן לחדש
17.6.24

שמעון מזרחי: "מה שקורה כאן זה פרס לאלימות"

אפרת עמורבן
יו"ר מכבי ת"א, שמעון מזרחי, אמר: "זה לא הספורט שאני רוצה לראות, זה פרס לאלימות. זה בדיוק אותו דבר כמו שקרה בעונה שעברה. אין איש שייקח את המושכות מהידיים ויחליט לרדת מהמגרש. נותנים כאן פרס לאלימות, אין פה ספורטיביות".
17.6.24

המשחק נעצר שוב - בעקבות התנהגות אוהדי מכבי ת"א

אפרת עמורבן
שתי דקות לסיום הרבע השלישי, המשחק שוב נעצר. הפעם כי אוהדי מכבי ת"א השליכו חפצים לעבר ספסל הפועל ת"א. אחרי זמן קצר, המשחק חודש.
17.6.24

מפקד מרחב איילון במשטרה: "זריקת האבוקות הייתה צפויה, האוהדים עושים ככל שביכולתם כדי להכניס אותן"

אפרת עמורבן
תנ"צ חיים בובליל, מפקד מרחב איילון, התייחס לאירועים האחרונים: "לצורך היערכות למשחק הנוכחי בעקבות הסלמה בשני המשחקים הראשונים, מהמשחק הראשון שנזרקו אבוקות ועד המשחק השני שמספר האבוקות הכפיל את עצמו. קיימנו הערכות מצב, הגדלנו את כמות השוטרים ועשינו הגבלות ציוד עידוד של הקבוצות"
בובליל הוסיף: "בזמן ההגעה למשחק, האוהדים התיישבו על הכביש ממול הכניסה בצורה שהם מונעים מאוהדים אחרים להיכנס. במקביל קרו מספר תקיפות של אוהדי מכבי ת"א שרצו להיכנס למגרש, הם מצאו את עצמם מותקפים בתוך אוהדי הפועל. היו אמירות גזעניות של משטרה שואה ונאצים כולל יריקות ודחיפות אז התקבלה החלטה לפזר את האוהדים כדי לאפשר לאוהדים אחרים להיכנס למשחק. לאחר מאמצים ושיתוף פעולה עם הנהלת הפועל ת"א התקבלה החלטה שהאוהדים כן יכנסו למגרש. ההחלטה התקבלה ע"י הנהלה והאוהדים עצמם מה שיצר מצב שאוהדים רצו להיכנס במכה אחת בשעה 9 וחצי מה שהקריס את הכניסה. זריקת האבוקות הזאת הייתה צפויה, האוהדים עושים ככל שביכולתם להכניס אבוקות למגרש".
"כל עוד ההתנהלות של האוהדים הייתה תקינה, לא הייתה לנו סיבה להיכנס לתוך הקהל. אבל ברגע שאנחנו מבינים שחלילה אם זה יימשך אוהד יפגע אז בסוף אתה צריך לקבל החלטה עד כמה אתה מוכן לספוג התנהגות קיצונית ואלימה של אוהדים. יש לנו אחריות לשלום הציבור", אמר בובליל.
17.6.24

שוב בלגן בדרבי: אוהדי הפועל ת"א זרקו אבוקות לעבר היציע של מכבי ת"א, המשחק נעצר

אפרת עמורבן
במחצית השנייה של המשחק, אוהדי הפועל ת"א הדליקו אבוקות וזרקו אותם על אוהדי מכבי שנמצאים ביציע התחתון. המשחק הופסק לכמה דקות. כבאים נכנסו לפרקט על מנת לכבות את האבוקות. עופר ינאי אמר: "מי שמנרמל אלימות במערכה הראשונה, מקבל אלימות במערכה השנייה. זה דבר שהוא לא תקין. יש פה משהו בין המשטרה לאוהדים. מה שקרה עכשיו זה בגלל המשטרה".
14 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
האבוקות בדרבי
(צילום: עוז מועלם)
14 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
כבאים מגיעים
(צילום: עוז מועלם)
14 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
האבוקות נזרקו על אוהדי מכבי
(צילום: עוז מועלם)
17.6.24

המשחק יצא לדרך, אוהדי הפועל ת"א נכנסו

אפרת עמורבן
אוהדי הפועל ת"א נכנסו בסופו של דבר להיכל מנורה מבטחים, המשחק יצא לדרך בעיכוב של חצי שעה. אחרי כל העימותים והבלגן, עכשיו הזמן למשחק האליפות.
17.6.24

עופר ינאי: "הוצעה פשרה, האוהדים מעבדים את ההצעה. נקווה שכל הצדדים יעשו מה שצריך"

אפרת עמורבן
הבעלים של הפועל ת"א עופר ינאי אמר: "הייתה פה התפתחות לא חכמה של אירועים. ילדים ישבו פה ושרו, עברו פרשים - ודרסו אותם. היו לנו הרבה שיחות עם שר הספורט מיקי זוהר והמפכ"ל שהתערב. המשטרה הציעה פשרה שהאוהדים ייכנסו ויקבלו את אביזרי העידוד שנמנעו מהם, מה שיצר את כל המהומה. האוהדים מעבדים את ההצעה. כל צד צריך לבלוע את הגאווה שלו והרצון שלו. אנחנו חיים בעולם לא מושלם. אני מקווה שכל הצדדים המעורבים יעשו מה שצריך".
17.6.24

עופר ינאי ורמי כהן יצאו החוצה כדי לדבר עם האוהדים, שאמרו: "לא ניכנס"

אפרת עמורבן
יו"ר הפועל ת"א רמי כהן והבעלים עופר ינאי יצאו החוצה כדי לשוחח עם ארגוני האוהדים והמשטרה. כרגע האוהדים הודיעו כי הם לא נכנסים.
17.6.24

אוהד הפועל ת"א: "באו שוטרים עם סוסים ונכנסו באוהדים"

ynet ספורט
עדות נוספת של אוהדי הפועל ת"א: "זה פשוט שערורייה מה שקורה כאן, אין אווירה ספורטיבית. זה נראה כמו זירת לחימה. האוהדים לא עשו שום דבר, איך הגענו לדבר כזה? באו שוטרים עם סוסים ונכנסו בתוך ילדים. מתוך מטרה להפריע להם. אף אחד לא זרק אבוקה, אף אחד לא עשה כלום".
פתיחת המשחק נדחתה ל-21:30.
17.6.24

עדות של אוהדת הפועל ת"א: "שוטר גרר אותי, חנקו נער מהצוואר"

אפרת עמורבן
ליטן, אוהדת הפועל ת"א, סיפרה: "הייתי בקבוצה גדולה מאוד של אוהדים. נכנסנו פנימה, התיישבנו, לא עשינו בלגן, היינו שקטים. באיזשהו שלב הגיעו חבר'ה בחולצות שחורות, תפסו אותנו ואמרו לנו: 'אתם באים איתנו עכשיו'. הם תפסו אנשים, חנקו נער מהצוואר. התחילו לצעוק עלינו. מאבטח או שוטר גרר באלימות אוהד שאמר שהוא פוסט טראומטי. אמרתי לשוטר: 'אני אוהדת בת 20, אתה תופס אותי באלימות' המשטרה הורסת את הספורט בישראל, עצוב לראות את זה".
פתיחת המשחק נדחתה ברבע שעה, מהשעה 21:00 לשעה 21:15, השחקנים עדיין לא עלו לחימום
17.6.24

מעט מאוד אוהדי הפועל ת"א נכנסו לאולם, רוב האוהדים עדיין בחוץ: "במקום לראות משחק, אנחנו מקבלים מכות"

אפרת עמורבן
קצת יותר מחצי שעה לתחילת המשחק, יציע אוהדי הפועל ת"א דליל מנוכחות אוהדים. רוב האוהדים עדיין נמצאים בחוץ ולא נכנסו.
אוהד הפועל ת"א, נמרוד, סיפר: ״"שבנו על המדרגות מחוץ לאולם, הייתי בדיוק בשיחת טלפון לחברה שלי ופתאום התחלתי לקבל מכות בגב משוטר. היא הייתה צריכה לשמוע את כל זה בטלפון. העיפו אותנו לכביש, שם הגיעו הסוסים של המשטרה והעיפו אותנו מהכביש כי היינו על הכביש. עליתי על המדרכה אז גם לשם הגיעו הסוסים והעיפו אותי כי גם שם אסור לי לעמוד. הם מחפשים הזדמנות איך לתת למישהו מכות. לא אכפת להם מכלום, לא מילדים, לא מנשים ולא מזקנים. הם באו להרביץ. זה די ברור ששום דבר פה לא בטעות ולא אירוע נגרר. זה פקודות שהגיעו מראש. זה מה שאנחנו חווים כאן כאוהדי כדורסל שהגיעו כדי לראות למשחק. במקום לראות משחק אנחנו מקבלים מכות".
17.6.24

המשטרה: האוהדים עשו תהלוכה לא מאושרת וקיללו שוטרים

אפרת עמורבן
המשטרה הוציאה הודעה על האירועים הערב: "במסגרת ההיערכות של המשטרה לאבטחה של האוהדים ושמירה על הסדר הציבורי, נתקלו השוטרים בתהלוכה לא מאושרת של אוהדי הפועל ת"א בסמוך להיכל מנורה, כאשר הם קוראים קריאות פוגעניות כלפי השוטרים "המשטרה בני זונות". צר לנו כי שוטרים שבאים לשמור ולהגן על קהל המשתתפים, סופגים קריאות פוגעניות מצידם של אוהדי הפועל ת"א. משטרת ישראל תמשיך לבצע את משימותיה באבטחה ושמירה על הסדר הציבורי, ולא תרפה ידה מלממש את אחריותה".
עוד הוסיפה המשטרה: "המשטרה מפזרת התקהלות בלתי חוקית מול הכניסה להיכל הכוללת חסימת צירים על ידי אוהדים, שמסרבים להתפנות מהמקום ומסרבים להיכנס להיכל. כמו כן תקפו מספר אוהדי קבוצה יריבה שניסו לעבור ולהגיע להיכל. שלושה מפירי סדר נעצרו". האוהדים טוענים כי המשטרה נכנסה גם לתוך האולם, ומפנה ממנה אוהדים.
עימותים בין שוטרים לאוהדי הפועל ת"א
(צילום: משטרת ישראל)
17.6.24

עימותים בין כוחות המשטרה לאוהדי הפועל ת"א מחוץ להיכל

אפרת עמורבן
אוהדי הפועל ת"א מאיימים כי לא ייכנסו למשחק מול מכבי ת"א. בין המשטרה לאוהדים התחילו עימותים, פרשים של המשטרה נכנסו לאיזור בו נמצאים אוהדי הפועל ת"א ובמקום החלה מהומה בין השוטרים לאוהדים.
14 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם )
14 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם )
אוהדי הפועל ת"א מתחממים לקראת הדרבי
(צילום: אפרת עמורבן)
17.6.24

אוהדי הפועל רוצים להכניס תופים, המשטרה מסרבת

אפרת עמורבן
אוהדי הפועל ת"א רוצים להכניס תופי עידוד לקראת המשחק, אבל המשטרה עד כה מסרבת. האוהדים ירדו מדרישתם להכניס שלטי עידוד ובאנרים, ורוצים רק להכניס תופים. אלא שנכון לעכשיו, המשטרה לא מאשרת זאת.
17.6.24

כמה הוא ישחק הערב? ווייד בולדווין עלה לחימום

אפרת עמורבן
כוכב מכבי ת"א, ווייד בולדווין, עלה לחימום לקראת המשחק. הגארד המצטיין היה פצוע תקופה ארוכה, אך נרשם למשחק הערב והוא צפוי לקחת בו חלק.
14 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
ווייד בולדווין
(צילום: עוז מועלם)
17.6.24

המשטרה הודיעה: "עצרנו ארבעה חשודים בהדלקת אבוקות בדרבי הקודם\

ynet ספורט
רגע לפני המשחק הערב, המשטרה הוציאה הודעה לפיה היא עצרה ארבעה חשודים בהדלקת אבוקות בדרבי הקודם, שהתקיים בשבת בהיכל שלמה.
"שוטרי תחנת ת"א צפון עצרו לפני זמן קצר ארבעה חשודים בגין הפרת הוראה חוקית ושימוש פחזני באש במהלך משחק האליפות בכדורסל", נכתב בהודעת המשטרה, "במהלך ביצוע פעולות חקירה אופרטיביות ומורכבות, תוך שימוש בטכנולוגיה, הצליחו החוקרים להגיע לזהותם של שלושה חשודים, אשר הורחקו מהמשחק על פי החלטת בית המשפט והפרו, על פי החשד, הוראה חוקית עצם הימצאותם במגרש הכדורסל. כמו כן נעצר על ידי השוטרים אוהד אשר על פי החשד הדליק אבוקה במהלך המשחק".
17.6.24

רמי כהן: "אם לא יכניסו מינימום של ציוד עידוד, יכול להיות שלא נעלה לשחק"

אפרת עמורבן
יו"ר הפועל ת"א רמי כהן אמר: "המשטרה לא משוחחת איתנו כרגע. בדרך כלל בשעה כזו המשטרה כבר כאן, הגענו לפה מוקדם אבל הם לא פה. אין פה אף שוטר אז אין שיחות. אם לא יכניסו את המינימום הנדרש של ציוד העידוד יכול להיות שלא נעלה לשחק. המינימום הנדרש זה תופים, דגלים, באנרים, דברים שלכל הדעות לא עושים נזק. המשטרה אמרה שהיא מתכוונת לבחון את כניסת הציוד עידוד תוך כדי תנועה אבל הנה אנחנו תוך כדי תנועה. אז מתי יבחנו את זה? בעשר בלילה? זה הזמן לבחון את הדברים. אנחנו פה כדי לנסות לסדר את זה".
במקביל, אוהדי הפועל כבר התחילו להגיע למנורה-מבטחים ונוצרו תורים גדולים בכניסה ליציעים. במקום כבר נמצאים כוחות משטרה.
14 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
(צ ילום: אפרת עמורבן)
14 צפייה בגלריה
תורים מחוץ להיכל
תורים מחוץ להיכל
תורים מחוץ להיכל
(צילום: אפרת עמורבן)
17.6.24

במשטרה אוסרים על אוהדי הפועל ת"א להכניס ציוד עידוד, בהפועל זועמים

אפרת עמורבן
בעקבות השלכת האבוקות במשחק מספר 2, במשטרה ישראל הודיעו היום (שני) כי תיאסר על אוהדי הפועל ת"א הכנסת ציוד עידוד ודגלי פריסה למשחק הערב. במועדון האדום מנסים לשנות את ההחלטה. מנגד, גורם במשטרה טוען כי מדובר בתגובה למידע מודיעי על רצון של האוהדים להבריח לאולם אבוקות, וכי תתקיים הערכת מצב נקודתית על מנת לבחון איזה ציוד להכניס ואיזה לא.
14 צפייה בגלריה
הפועל ת"א מכבי ת"א
הפועל ת"א מכבי ת"א
האבוקות במשחק מספר 2
(צילום: עוז מועלם)
17.6.24

ינאי עונה לבולדווין

אפרת עמורבן
לא שקט לפני המשחק השלישי והמכריע בין מכבי להפועל ת"א בגמר הפלייאוף.
14 צפייה בגלריה
ינאי
ינאי
עופר ינאי
(צילום: עוז מועלם)
ווייד בולדווין, מכוכבי הצהובים שיחזור הערב לסגל קבוצתו, צייץ ברשתות החברתיות מסר שעשוי להתפרש כהערה לשופטים: "לעולם אל תרמו את המשחק".
בעלי הפועל ת"א, עופר ינאי, לא נשאר חייב והגיב לו בציוץ משל עצמו: "שחקן אחד (בונזי קולסון) מנסה להתפרץ לחדר ההלבשה של השופטים בתום משחק 2, שחקן שני (ווייד בולדווין) שכבר התנהג בצורה אלימה כלפי שופטים העונה, מאיים על השופטים בציוץ ערב משחק מכריע".
"לא ברור לי אם הבעיה היא שהם לא רגילים להפסיד או לא רגילים ששופטים אותם בצורה הוגנת. ציבור אוהדי הכדורסל משווע לאליפות שתוכרע בצורה ספורטיבית והוגנת על ידי מאמץ השחקנים, תבונת המאמנים והמיקוד המנטלי של הארגון".
"הניסיון להלך אימים על שופטים ערב משחק מכריע לא עולה בקנה אחד עם הרצון הזה. שמש, באלאק ואסתרון הם בכירי השופטים הישראלים והם אלה שישפטו הערב. אני מקווה מאוד שהם יעמדו בלחצים הערב".
להמשך קריאה
17.6.24

55 שנה, לך תזכור: האליפות האחרונה של הפועל ת"א

משה מרקוס
שתי קבוצות בלבד בכדורסל הישראלי זכו בדאבל: מכבי ת"א שעשתה זאת ‭ 36‬פעמים והפועל ת"א שמסתפקת בפעם אחת, בעונת 1968/69. הצהובים צועדים בראש גם בלוח הזכיות באליפות המדינה עם 56 כאלה, והשנייה, הרחק מאחור, היא שוב הפועל ת"א שעשתה זאת חמש פעמים, האחרונה שבהן הייתה - ניחשתם נכון - באותה עונת ‭ ,1968/9‬לפני 55 שנה. אז מה קרה באותה עונה אדומה מופלאה, שעשויה להיכנס הערב להיסטוריה כאליפות הלפני אחרונה של הפועל ת"א? היכנסו לכתבה המלאה ותדעו.
14 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
הפועל ת"א מבטיחה את האליפות ב-1969 (ארכיון "ידיעות אחרונות")
17.6.24

0:5 לצהובים: כל סדרות הדרבי שהלכו למשחק מכריע בגמר

אפרת עמורבן
רגע לפני המשחק המכריע בגמר הגדול, קחו נתון סטטיסטי מעניין: מכבי ת"א מעולם לא הפסידה בדרבי בסדרה שהלכה למשחק מכריע.
1984/85 | 1:2 למכבי
הפועל של מרסר, סימס ולארגי ניצחה במשחק הראשון ביד־אליהו, אבל מסיבות כלכליות ויתרה על אירוח באוסישקין במשחק ‭ ,2‬שזכור בגלל קרב האגרופים בין לארגי וארואסטי. שניהם הורחקו והושעו גם ממשחק 3. ‬האדומים סבלו מזה יותר והפסידו פעמיים ברציפות. אין אליפות.
1986/87‬ | 1:2 למכבי
הפועל שוב גנבה את הביתיות עם ניצחון חוץ בנקודה, אבל קווין מגי התפוצץ עם 30 ‬נקודות במשחק השני ו־24 בשלישי והוביל את מכבי לצלחת מספר 18 ברציפות. זמן קצר לאחר מכן היא ניסתה להשלים טרבל, אבל הפסידה לטרסר מילאנו בגמר גביע אירופה.
14 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ת"א תומר גינת
שחקן הפועל ת"א תומר גינת
גינת מתוסכל בסיום המשחק השלישי בגמר הפלייאוף בעונה שעברה
(צילום: עוז מועלם)
1987/88 | 1:2 למכבי
אחרי הפסד במשחק הראשון, חיים זלוטיקמן קלע מעל מגי סל ניצחון עם הבאזר (‭95:96‬) בסיום ההארכה של משחק 2, ‬וחלום האליפות האדומה נשאר בחיים. הוא התאדה במשחק 3 כשבארלו (‭31‬) הוביל את מכבי לעוד צלחת, לפני עוד הפסד למילאנו בגמר האירופי.
1991/92‬ | 2:3 למכבי
סדרה שהיה בה הכל, ובעיקר אגרוף אחד של לבאן מרסר לפרצופו של תומר שטיינהאור. זו סדרת הגמר היחידה בהיסטוריה שנמשכה חמישה משחקים, אבל הקרב המכריע היה חד־צדדי ונגמר באליפות 23 ברציפות של מכבי. בעונה שאחרי הגיעו גליל־עליון ופיני גרשון, והשאר היסטוריה.
2022/23 | 1:2 למכבי
כנראה הכי קרוב שהפועל הצליחה להגיע לצלחת, בסדרה טעונה ורוויית עצבים. האדומים פירקו את מכבי במשחק השני 74:112 (התבוסה הגדולה בישראל בתולדות הצהובים), וחזרו ממינוס 15 במשחק המכריע – אבל זה ברח להם מהידיים בסיום דרמטי במיוחד (94:90).
להמשך קריאה
17.6.24

חוזר לרגע ההכרעה: ווייד בולדווין נרשם למשחק מספר 3

אפרת עמורבן
לאחר שלא שיחק לאורך כל הפלייאוף, מכבי ת"א הודיעה אתמול כי ווייד בולדווין נרשם למשחק המכריע על האליפות מול הפועל ת"א בגמר הפלייאוף הערב (שני, 21:00). יחד עם הגארד, רשמו הצהובים את לורנזו בראון, בונזי קולסון, חסיאל ריברו וג'וש ניבו.
מנגד, הפועל ת"א הודיעה כי טיילר אניס, אקסבייר מנפורד, קייל אלכסנדר, דאסטי הנאס, בריאן אנגולה וג'יילן הורד יהיו הזרים שלה במשחק השלישי והמכריע בסדרה.
14 צפייה בגלריה
בולדווין
בולדווין
בכורה בפלייאוף. בולדווין
(צילום: עוז מועלם)
17.6.24

אמסלם: "יש להפועל שחקנים 'מנותקי לחץ' - והם יעשו את ההבדל

ynet ספורט
"הלחץ הזה עושה אותך מוכן למשימה", אומר כוכב העבר האדום, שמעון אמסלם לקראת משחק מספר 3 הערב בין מכבי להפועל ת"א - שיכריע את זהות האלופה לעונת 2023/24. "אם מישהו לא יודע להתמודד עם לחץ אין לו מה להגיע למשחקים כאלה בכלל.
"להפועל יש כמה שחקנים מנותקי לחץ כמו טיילר אניס וג'יילן הורד, והם אלה שיכולים לעשות את ההבדל. לעומת זאת, אצל השחקנים שיותר מחוברים רגשית למועדון, האובר מוטיבציה יכולה לפגוע בהם. הם צריכים לנשום את המורשת של עכשיו ולא להסתכל אחורה. כמה שחקנים יכולים להגיד שהם הגיעו למרחק של משחק אחד מתואר? לא צריך להסתכל על ההיסטוריה ולא על כלום, אלא רק על כאן ועכשיו".
14 צפייה בגלריה
שמעון אמסלם
שמעון אמסלם
"לא להסתכל אחורה". אמסלם
(צילום: יוסי רוט)
פורסם לראשונה: 13:43, 17.06.24