עדכונים שוטפים
הצג מהחדש לישן
הצג מהישן לחדש
18:39

אופטימיות זהירה: דולגפיאט ירד רק למקום השישי

נדב צנציפר, פריז
מתעמלי הקבוצה השנייה סיימו את חלקם בתרגיל הקרקע. ארטיום דולגופיאט, שהיה במקום השלישי, ירד למקום השישי, זאת לפני שעלתה הקבוצה השלישית. מדובר בקבוצה חזקה יותר מזו השלישית, מה שאומר שסיכוייו של האלוף האולימפי הישראלי מטוקיו לעלות לגמר נראים סבירים.
קרלוס אדריאל יולו הפיליפיני, שקיבל 14.766 נקודות ואיליה קובטון (14.533) קיבלו ציון גבוה יותר מהמתעמל הישראלי, אך מילאד קארימי הקזחי וארבעה מתעמלים יפנים - כולל דאיקי האשימוטו - לא הצליחו לעקוף את דולגופיאט. בוהנג ז'אנג הסיני קיבל ציון זהה לזה של דולגופיאט, אך בגלל שהביצוע שלו היה חלק יותר הוא עלה על חשבונו למקום החמישי.
אם אכן יודח זו תהיה אכזבה עצומה למתעמל הישראלי בן ה-27, שהגיע לתחרות כאלוף העולם, סגן אלוף אירופה וכמובן לאחר שזכה במדליית הזהב במשחקים שנערכו לפני שלוש שנים.
13:57

תרגיל רע לדולגופיאט בסוס הסמוכות

נדב צנציפר, פריז
אחרי התרגיל המאכזב בקרקע, גם בסוס הסמוכות, המכשיר המשני עבור ארטיום דולגופיאט, דברים לא התחברו לו - והוא רשם נפילה משמעותית. דולגופיאט נראה מאוכזב מאוד מעצמו בסיום ותפס את הראש. הציון שקיבל: 13.0, שכמובן שלא יספיק לגמר גם במכשיר הזה.
13:53

נבחרת השליחים 100x4 מ' חופשי סיימה במקום ה-14

ynet ספורט
נבחרת השליחים 100x4 מ' חופשי של ישראל שכוללת את תומר פרנקל, גל כהן גרומי, דניס לוקטב ואלכסיי גיליבינסקי סיימה במקום ה-14 בזמן של 3:15.41 דקות, ולא העפילה לגמר.
כהן גרומי נראה מצוין בקטע שלו ואף הציב את הנבחרת במקום שני זמני, אך בסופו של דבר היא סיימה את המשחה שלה במקום השישי.
13:33

תרגיל בינוני לדולגופיאט במוקדמות, בספק לגמר

נדב צנציפר, פריז
האלוף האולימפי בקרקע ארטיום דולגופיאט פתח לא טוב את ההופעה שלו באולימפיאדה עם תרגיל קרקע שכלל שתי טעויות בולטות, כיפוף ברכיים והחלקה שכמעט הסתיימה בנפילה בפס השני ולאחר מכן נחיתה לא מספיק טובה בפס השלישי.
בהתאם לתרגיל הבינוני, דולגופיאט קיבל ציון של 14.466 - שלא בטוח שיספיק כדי להעפיל לגמר. נצטרך להמתין בסבלנות עד הלילה כדי לגלות האם התברג בין שמונת הראשונים.
9 צפייה בגלריה
המתעמל הישראלי ארטיום דולגופיאט
המתעמל הישראלי ארטיום דולגופיאט
דולגופיאט במהלך הביצוע
(AP Photo/Charlie Riedel)
13:02

וולצ'ק: "השארתי את הלב על המזרן"

רז שכניק, פריז
למרות ההפסד לסרדלשווילי בשמינית גמר תחרות הג'ודו (עד 60 ק"ג), ים וולצ'ק נשמע מעודד לקראת ההמשך: "מרגיש שנלחמתי עם הלב בשביל המדינה והיה לי מאוד חשוב לעלות עם התחושות האלה. הרגשתי שיותר מתמיד יש סיבה להילחם והרגשתי שהשארתי את הלב על המזרן. ברור שיש תחושת החמצה, לא באתי כמועמד למדליה אבל כן הרגשתי שאני מסוגל לעשות את זה".
על התחושות לאחר הופעתו הראשונה באולימפיאדה: "אי אפשר לתאר את התחושה הזאת, מי שלא חווה את זה לא יבין. כל תחרות בתקופה האחרונה היא כזאת, אבל האולימפיאדה הזו הייתה משמעותית מתמיד בשביל כולם ובמיוחד עבורנו, אנחנו רוצים לעשות את זה בשביל אורן, הוא עושה את זה עם הרבה אומץ".
9 צפייה בגלריה
הג'ודוקא הישראלי ים וולצ'ק עם מאמן הג'ודו הישראלי גולן פולק
הג'ודוקא הישראלי ים וולצ'ק עם מאמן הג'ודו הישראלי גולן פולק
וולצ'ק תופס את הראשל אחר ההפסד
(צילום: עוז מועלם)
12:50

ים וולצ'ק הפסיד לאלוף העולם והודח

רז שכניק, פריז
הסתיימה ההופעה הישראלית בג'ודו להיום. ים וולצ'ק הפסיד באיפון לגיאורגי סרדלשווילי אלוף העולם במשקל עד 60 ק"ג. הגיאורגי, מהמועמדים לפודיום היום עלה ליתרון ווזארי - ובהמשך וולצ'ק נפסל לאחר שנגע עם המזרן בראש באופן לא חוקי.
9 צפייה בגלריה
הג'ודוקא הישראלי ים וולצ'ק
הג'ודוקא הישראלי ים וולצ'ק
וולצ'ק במהלך ההפסד לסרדלשווילי
(צילום: עוז מועלם)
12:45

רון פולונסקי שבר את השיא הישראלי ב-100 מ' חזה - ועלה לחצי הגמר

ynet ספורט
פתיחה ברגל ימין למשלחת הישראלית בתחרויות השחייה. רון פולונסקי שבר את השיא הישראלי ב-100 מ' חזה - 1:00:00 דקות. שיפור של שבע מאיות לשיאו הלאומי הקודם. הוא העפיל במפתיע לחצי הגמר מהמקום ה-16. הישג מצוין במשחה שהוא לא המרכזי עבורו.
9 צפייה בגלריה
רון פולונסקי
רון פולונסקי
רון פולונסקי שועט אל חצי הגמר
(צילום: EPA/RONALD WITTEK)
12:02

שירה ראשוני הפסידה למדורגת 3 בעולם - והודחה

רז שכניק, פריז
שירה ראשוני סיימה את דרכה במשחקים האולימפיים לאחר שהפסידה למדורגת שלישית בעולם אביבה אבוז'קינובה הקזחית. ראשוני נראתה לא רע בקרב, הוציאה שני עונשים מיריבתה אך נזרקה בווזארי - מה שעלה לה בסופו של דבר בהפסד. עבור ראשוני בת ה-33 ייתכן והיה זה הקרב האחרון בקריירה, אך נצטרך לחכות להחלטתה שוודאי תגיע בהמשך. ראשוני היא הוותיקה ביותר בנבחרת הג'ודו ורשמה את הישג השיא שלה באולימפיאדת טוקיו כשסיימה במקום החמישי.
"לא כל כך יודעת מה להגיד. אני ממש עצובה לסיים ככה. באתי לשים את הלב שלי על המזרן. כן הרגשתי ששמתי אותו", סיכמה ראשוני.
9 צפייה בגלריה
ראשוני
ראשוני
הרשקו מנחם את ראשוני אחרי ההפסד
(צילום: עוז מועלם)
9 צפייה בגלריה
ראשוני
ראשוני
הייתה אגרסיבית והעפילה לחץ על הקזחית
(צילום: עוז מועלם)
9 צפייה בגלריה
אוהדים ישראלים במהלך הקרב של ים וולצ'ק
אוהדים ישראלים במהלך הקרב של ים וולצ'ק
אוהדים ישראלים תומכים באולם הג'ודו
(צילום: עוז מועלם)
להמשך קריאה
11:43

ים וולצ'ק ניצח בחניקה - והעפיל לשמינית הגמר

רז שכניק, פריז
הג'ודוקא ים וולצ'ק פתח ברגל ימין את יום הקרבות שלו במשקל עד 60 ק"ג וניצח את ארנולד קיסוקה מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו בחניקה.
וולצ'ק לא נראה טוב בשניות הראשונות של הקרב ואף ספג עונש על פסיביות, אבל מיד לאחר מכן הגיע לעמדת חניקה וניצח.
מי שליווה אגב את וולצ'ק בקרב לא היה מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה, אלא גולן פולק, שמשמש גם כמאמנו האישי. סמדג'ה נמצא באולם ומדריך את נבחרת הגברים כמתוכנן.
יריבו הבא של וולצ'ק יהיה אלוף העולם המכהן גיאורגי סרדלשווילי מגאורגיה. לוולצ'ק מצפה משימה קשה מאוד, אך הוא יכול לשאוב עידוד מכך שניצח כבר את סרדלשווילי בעבר.
9 צפייה בגלריה
הג'ודוקא הישראלי ים וולצ'ק
הג'ודוקא הישראלי ים וולצ'ק
וולצ'ק. פתיחה ברגל ימין.
(צילום: עוז מועלם)
להמשך קריאה
9:25

שלוש שנים של ציפייה הסתיימו: המשחקים בפריז יוצאים רשמית לדרך

נדב צנציפר ורז שכניק, פריז
ברוכים הבאים ליום הראשון של המשחקים האולימפיים. אחרי טקס הפתיחה יוצא הדופן שהוציא את אולימפיאדת פריז 2024 לדרך, המשלחת הישראלית תתמודד לאורך היום (שבת), כשבמוקד כמובן נמצא האלוף האולימפי מטוקיו, ארטיום דולגופיאט, שיחל את דרכו במוקדמות התעמלות המכשירים בתקווה לעלות לגמר במכשיר הקרקע בעוד שבוע - שם ינסה להגן על תוארו.
מלבד דולגופיאט, יתמודדו שני ג'ודוקא בכחול-לבן, ים וולצ'ק ושירה ראשוני, שיפתחו את היום עבור המשלחת הישראלית. עבור מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה, תהיה זו ההופעה הראשונה מאז ששכל את בנו עומר ז"ל שנפל בקרבות בעזה. ב-12:00 ייפתחו תחרויות השחייה עם רון פולונסקי ב-100 מ' חזה וארבעת שחייני נבחרת השליחים ב-100x4 מ' חופשי. נבחרת הכדורגל, שהחלה את דרכה עוד בשבוע שעבר בטורניר האולימפי עם 1:1 מול מאלי, תחפש ניצחון בכורה כשתשחק נגד פרגוואי. שחקן הבדמינטון, מישה זילברמן, יפתח את משחקיו נגד נאט ווין האירי ממוצא וייאטנמי ולסיום גולשת הגלים ענת ליליאור תסגור את היום בלילה שבין שבת לראשון.
9 צפייה בגלריה
דולגופיאט
דולגופיאט
דולגופיאט
(צילום: Matthias Hangst/Getty Images)
לוח הזמנים של הישראלים:
11:00: שירה ראשוני | ג'ודו - עד 48 ק"ג, סיבוב ראשון
11:00: ים וולצ'ק | ג'ודו - עד 60 ק"ג, סיבוב ראשון
12:00: ארטיום דולגופיאט | התעמלות מכשירים, מוקדמות
12:36: רון פולונסקי | שחייה - 100 מטר חזה, מוקדמות
13:36: נבחרת ישראל שליחים | שחייה - 100X4 חופשי, מוקדמות
20:00: ישראל - פרגוואי | כדורגל - בית 4, מחזור 2
22:10: מישה זילברמן - נאט ווין (אירלנד) | בדמינטון - בית 16, משחק 1
2:00 (בין שבת לראשון, מתקיים בטהיטי) ענת ליליאור | גלישת גלים - סיבוב ראשון, מקצה 3
להמשך קריאה
פורסם לראשונה: 10:31, 27.07.24