עדכונים שוטפים
הצג מהחדש לישן
הצג מהישן לחדש
1.8.24

רון פולונסקי סיים במקום ה-12 הכללי ב-200 מעורב ולא עלה לגמר

רון פולונסקי סיים במקום החמישי במקצה שלו בחצי גמר 200 מטר מעורב ולא עלה לגמר לאחר שסיים במקום ה-12 הכללי. פולונסקי עצר את השעונים על 1:58.89 דקות.
1.8.24

אנסטסיה גורבנקו סיימה אחרונה במקצה שלה בחצי גמר 200 גב ולא עלתה לגמר

אנסטסיה גורבנקו קיוותה להדהים ולעלות לגמר במשחה ה-200 מטר גב, אך סיימה אחרונה מבין שחייני שני המקצים ולא עלתה. גורבנקו עצרה את השעונים על 2:11.96 דקות.
1.8.24

מירון חרותי סיים שישי במקצה שלו בחצי גמר 50 מטר חופשי

מירון חרותי סיים במקום השישי במקצה שלו בחצי גמר משחה ה-50 מטר חופשי, ולא עלה לגמר. הישראלי קבע 21.91 שניות, איטי בשבע מאיות מהשיא הישראלי שלו, וסיים במקום ה-13 מתוך 16.
1.8.24

ראש הממשלה בירך את לניר ופלצ'יק: "נלחמתם כאריות והבאתם לכולנו הרבה כבוד"

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בירך את לניר ופלצ'יק על המדליות: "ענבר, פיטר - כסף וארד - אתם זהב. נלחמתם כאריות והבאתם לכולנו הרבה כבוד. ולאורן סמדג'ה - מתוך הכאב הגדול על נפילתו של עומר ז"ל, הבאת לנו כבוד גדול. עם ישראל אוהב אותך וגאה בך - היום ותמיד".
1.8.24

לניר לאחר מדליית הכסף: "יש לי זכות לייצג את ישראל ולהניף את הדגל בכל העולם"

"חשוב לי לומר שלא השוויתי את ההישג, כי יעל ארד עשתה את זה ראשונה והייתה צריכה לשבור את תקרת הזכוכית", אמרה ענבר לניר אחרי הזכייה במדליית הכסף - 32 שנה אחרי שיעל ארד, כיום יו"ר הוועד האולימפי, עשתה זאת כשהביאה לישראל את המדליה האולימפית הראשונה שלה. "זה מרגיש כמו מעבר בין יום הזיכרון ליום העצמאות. קשה לשמוח אחרי שהפסדתי בגמר, אבל זה שיש לי את הזכות לתת קצת חדשות טובות בתקופה הזאת - זה שווה הכל מבחינתי".
"כל התקופה מאז תחילת המלחמה הבטן מתהפכת. ידעתי שהדבר היחיד שאני יכולה לעשות הוא להמשיך להתאמן ולעשות את מה שאני הכי טובה בו. יש לי זכות לייצג את ישראל ולהניף את הדגל בכל העולם".
"אני תמיד אגרסיבית ותמיד נחושה, ואני יודעת שאני מביאה את עצמי, דברים טובים קורין. אני יודעת שאני יכולה לנצח כל אחת, והיום זה הקרנבל שלי.
הנשיא יצחק הרצוג התקשר לברך אותה ואמר: "איזה דבר מדהים, מדליית כסף. איזה הישג דמיוני. זה היום ה-300 מאז האסון הנורא, החטופים שלנו שם, הצבא נלחם, אנחנו במצב חירום וכוננות, והבאת לנו אור גדול. חזקי ואמצי, גאים בך מאוד". לניר הודתה לו: "תודה רבה, אני מקווה שכולם שמעו את זה וזה חיזק אותם אפילו קצת".
1.8.24

ענבר לניר הפסידה בגמר וזכתה במדליית הכסף

החלום של ענבר לניר לזכות בזהב לא התממש לאחר שהפסידה בעונשים ליריבתה האיטלקייה, אליצ'ה בלאנדי, אולי הג'ודוקא החזקה ביותר בקטגוריית המשקל הזה. לניר ספגה ווזארי במהלך הקרב וניסתה לחזור, אך בסופו של דבר הקרב הסתיים בניצחון של בלאנדי לאחר שנזקף העונש השלישי לחובתה של לניר.
1.8.24

תמו השיוטים להיום - קנטור וראובני הבטיחו כל אחד את המקום בחצי הגמר

לאחר שהוחלט כי לא יתקיימו שיוטים נוספים להיום, שרון קנטור ותום ראובני הבטיחו כל אחד את המקום השני ואת המקום בחצי הגמר. המשמעות היא שהשניים הגדילו באופן משמעותי את הסיכוי למדליה בשיוטים שיתקיימו מחר.
1.8.24

קנטור הבטיחה מעשית את המקום בחצי הגמר

אלופת העולם בגלישת רוח שרון קנטור דורגה במקומות 2 ו-11 את שיוטים 13 ו-14 והבטיחה מעשית שתסיים את היום במקום השני או השלישי, מה שיעניק לה את הכרטיס לחצי הגמר מחר. בחצי הגמר קנטור וככל הנראה הגולשת האיטלקייה מרתה מאג'טי יתחרו יחד עם שתי מעפילות מרבע הגמר על מקום בגמר - ומדליה אולימפית.
1.8.24

תום ראובני עלה למקום השני אחרי השיוט ה-13

גולש הרוח תום ראובני רשם שיוט מצוין בשיוט ה-13, סיים במקום השני וזינק למקום השני הכללי כשנותרו עוד שני שיוטים היום. לראובני 63 נקודות שליליות, 3 יותר מלגריי מוריס האוסטרלי שמוליך את התחרות ושלוש יותר מלג'וש ארמיט הניו זילנדי ופאבל טרנובסקי שבמקום הרביעי. אם ראובני יצליח לסיים את היום במקום הראשון הוא יבטיח לעצמו זכייה במדליה עוד היום ומקום בשיוט הגמר. אם יסיים במקומות 3-2 הוא יעפיל לחצי הגמר ממנו יעלו שני גולשים לגמר. אם יסיים במקומות 10-4 ומטה הוא ישתתף ברבע הגמר ממנו יעפילו שניים לחצי הגמר.
1.8.24

פלצ'יק דיבר בדמעות אחרי הזכייה: "בשביל הדגל, בשביל אורן, בשביל עומר"

"אני לא יוכל לתאר במילים את התחושות", אמר פלצ'יק אחרי הזכייה במדליית הארד ופרץ בבכי. "שום דבר אף פעם לא בא לי בקלות. התקופה שאנחנו עוברים במדינה, המלחמה, הפציעות... רק רציתי לשמח את כולם. את המשפחה שלי. הילדה שלי עומדת להיוולד בקרוב. רציתי שכולם יהיה גאים בי, שידעו שאבא גיבור ונלחמתי בשבילם, בשביל הדגל שלהם".
עוד אמר המדליסט הטרי: "אני רוצה רק להגיד תודה על הכול, על הרגע הזה. עבדנו בשבילו כל כך הרבה. בשביל אורן פה, אחרי מה שהוא עבר - לא יכולתי לוותר אפילו לשנייה אחת. בשביל כל מי שהגיע לפה לעודד, הייתם איתנו בלב ובנשמה, בכל חלקיק בגוף. המוטיבציה האדירה, האנרגיה".
על מאמנו, אורן סמדג'ה: "לאורך כל היום, הדרך, האימונים - אורן הוא חלק ממני. הבנתי מה קורה ברגעים האחרונים של הקרב, ידעתי שיש לי רק צהוב אחד, השופט עשה טעות ונתן שני צהובים בבת אחת. ידעתי שהכל בסדר, נשארו לי חמש שניות, ידעתי שאין יותר מקום לטעויות. האמנתי לאורך כל הדרך שאגיע לפודיון, לא ידעתי באיזה מקום בדיוק אהיה אבל דמיינתי את עצמי על הפודיום לאורך כל היום".
1.8.24

הנשיא יצחק הרצוג בירך את פלצ'יק: "אתה גאווה לאומית"

נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך את פלצ'יק לרגל הזכייה שלו במדליית הארד: "פיטר פלצ'יק אתה גאווה לאומית! שימחת עם שלם. מתרגשים איתך ועם אורן סמדג׳ה המאמן המדהים שלך!".
1.8.24

פיטר פלצ'יק עם מדליה ראשונה לישראל בפריז!

בתום דרמה גדולה פיטר פלצ'יק הבטיח מדליה שנייה לישראל (אחרי שענבר לניר עלתה לגמר) בפריז לאחר שניצח בקרב על הארד את דניאל אייך השווייצרי. פלצ'יק הוביל בווזארי על יריבו, אך 5 שניות לסיום הקרב פסק השופט עונש שלישי לחובתו, מה שאמר שלמעשה הוא הפסיד. לאחר בדיקה התברר כי בטעות רשמו לחובתו של הישראלי עונש אחד מיותר, ולמעשה ביטל את ההפסד והחזיר את הקרב לחיים. פלצ'יק שמר על יתרונו עד לסיום וחגג מדליה אישית היסטורית בשבילו וראשונה למשלחת הישראלית.
בסיום הקרב חגג פלצ'יק עם מאמנו אורן סמדג'ה, שהצטרף ברגע האחרון לפריז יחד עם נבחרת הגברים אחרי שעבר טרגדיה אישית קשה מאוד כאשר בנו עומר ז"ל נפל לפני כחודש וחצי בקרב ברצועת עזה.
20 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק עם אורן סמדג'ה
פיטר פלצ'יק עם אורן סמדג'ה
פיטר פלצ'יק עם אורן סמדג'ה
(צילום: עוז מועלם)
1.8.24

שי קקון סיימה את השיוט הראשון שלה במקום ה-22

הגולשת שי קקון יצאה לדרך במארסיי בדגם הלייזר רדיאל וסיימה את השיוט הראשון שלה במקום ה-22
1.8.24

בבית משפחתה של לניר חגגו: "מאושרים, בוכים, מתים לחבק אותה"

דוד של לניר, נדב תדהר, סיפר על התחושות: "אנחנו מאושרים, בוכים, שמחים, מתים לחבק אותה. רוצים לראות אותה עם מדליית זהב, וזה יקרה בעזרת השם".
סבה של ענבר, אמנון תדהר, הוסיף: "היא אשת ברזל אבל עם לב פתוח, לב נהדר, לא שוכחת את המשפחה. תענוג איתה. קיווינו, חשבנו שזה אפשרי והתפללנו. לא דיברנו איתה לפני התחרות, בגלל המתח והציפיות, נתנו לה לחיות בשקט - והיא עשתה את העבודה".
משפחתה של ענבר לניר לאחר הזכייה במדליה
(צילום: רועי רובינשטיין)
1.8.24

הכירו את יריבתה של לניר בגמר

יריבתה של לניר בגמר תהיה אליצ'ה בלאנדי האיטלקייה, אולי הג'ודוקא החזקה ביותר בקטגוריית המשקל הזה. עד לטוקיו היא התחרתה במשקל עד 70 ק"ג וסיימה שביעית במשחקים האולימפיים הקודמים. בסייקל האולימפי הנוכחי היא עלתה קטגוריית משקל וזה השתלם לה בענק. בדומה ללניר, בלאנדי בת ה-25 עשתה קפיצה אדירה בשלוש השנים האחרונות. היא מדורגת ראשונה בעולם וזכתה בשתי מדליות באליפות העולם כסף וארד. היא אגב אוהבת להתחרות בישראל וזכתה כאן במדליות זהב במאסטרס בירושלים ובגראנד סלאם תל אביב.
בלאנדי ולניר נפגשו חמש פעמים בעבר, כשהמאזן הוא 1:4 לאיטלקייה. הניצחון היחיד של לניר הושג בחצי גמר אליפות העולם ב-2023, כשהישראלית משם לזכייה בתואר אלופת העולם.
1.8.24

השיוט של תום ראובני בוטל - הוא נותר במקום הרביעי הכללי

השיוט ה-13 של תום ראובני בוטל בעקבות היעדר רוחות במארסיי. הגולש הישראלי היה במקום ה-12 בזמן שבוטל השיוט והוא במקום הרביעי הכללי.
1.8.24

ענבר לניר עלתה לגמר והבטיחה מדליה ראשונה לישראל

ענבר לניר (עד 78 ק"ג), המדורגת 3 בעולם ואלופת העולם מ-2023, הבטיחה מדליה אולימפית עם עלייה לגמר, זאת לאחר שניצחה בכל שלושת הקרבות שלה. בחצי הגמר גברה לניר על אלופת העולם המכהנת ומדליסטית הארד מטוקיו, אנה מריה וגנר הגרמנייה (2 בעולם) לאחר שהטילה אותה באיפון.
מדובר במדליה אולימפית מספר 14 אי-פעם לישראל ושביעית בג'ודו. אם לניר תנצח בגמר היא תביא מדליית זהב היסטורית לג'ודו הישראלי ואם תפסיד - מדליית כסף שנייה אחרי זו של יעל ארד מברצלונה 1992.
1.8.24

הכירו את יריבו של פלצ'יק בקרב על המדליה

לפחות על הנייר, פיטר פלצ'יק קיבל יריב נוח יחסית לקרב על מדליה אולימפית. דניאל אייך השווייצרי (24), מדורג 14 בעולם והפתיע בעצם העפלתו לחצי הגמר עם ניצחון על ניקולוז סרזדשווילי הספרדי-גיאורגי ברבע הגמר. הישג השיא שלו עד כה הוא מדליית ארד באליפות אירופה ב-2022 ושלוש מדליות כסף בסבב הגראנד סלאם. פלצ'יק ואייך נפגשו רק פעם אחת עד כה, ברבע גמר אליפות אירופה ופלצ'יק ניצח.
בחצי הגמר הפסיד אייך ליריבו הגיאורגי איליה סולמאנידזה בתוך 12 שניות מתחילת הקרב לאחר שהוטל באיפון.
1.8.24

לייזר: עומר וילנצ'יק ורד סיים במקום השלישי את שיוט השני

הוא רק בן 17, אבל עומר וילנצ'יק ורד לא מתרגש מהמעמד האולימפי. הספורטאי הצעיר ביותר במשלחת הישראלית, שמתחרה בדגם הלייזר, סיים את השיוט השני שלו בתחרות במקום השלישי, וקפץ למקום ה-22 בדירוג הכללי (מתוך 43 משתתפים). בשיוט הראשון הוא סיים במקום ה-38.
1.8.24

פיטר פלצ'יק ניצח ועלה לקרב על מדליית הארד

פיטר פלצ'יק רחוק ניצחון אחד ממדליה אולימפית. הג'ודוקא (עד 100 ק"ג) ניצח בבית הניחומים את מיכאל קורל ההולנדי (המדורג 7 בעולם) בזכות איפון בניקוד הזהב. כעת, הישראלי צריך עוד ניצחון אחד כדי לזכות במדליית ארד אולימפית שנייה בקריירה, אחרי שבטוקיו הוא היה חלק מהנבחרת שסיימה במקום השלישי בתחרות הקבוצתית.
1.8.24

קשתות: רועי דרור הודח בסיבוב הראשון

רועי דרור התמודד אחר הצהריים במסגרת הסיבוב הראשון מול סטיב ויילר ההולנדי, שמדורד 8 בעולם, נתן פייט לא רע אבל הפסיד 6:2 במערכות - וסיים את דרכו במשחקים האולימפיים. בכך הגיעה לסיומה גם ההשתתפות של הקשתים הישראלים, אחרי שמיכאלה משה הודחה אתמול.
ויילר ניצח את המערכה הראשונה 26:27, וגם את השנייה (25:29) כדי לעלות ל-0:4. דרור חזר עם 27:28 בשלישית כדי לצמק ל-4:2, אך ההולנדי סגר סיפור עם 27:29 ברביעית.
20 צפייה בגלריה
רועי דרור
רועי דרור
רועי דרור
(צילום: רויטרס)
1.8.24

ראובני סיים את השיוט השני של היום במקום הרביעי

הגולש הישראלי מסיים את השיוט השני של היום (מתוך חמישה) במקום הרביעי ונותר גם במקום הרביעי הכללי. אחרי המצוף הרביעי ראובני דורג שלישי, אבל הגולש הניו-זילנדי, ג'וש ארמיט, עקף אותו ברגע האחרון.
ראובני מפגר בתשע נקודות מהמקום הראשון.
20 צפייה בגלריה
תום ראובני
תום ראובני
תום ראובני (משמאל)
(צילום: AFP)
1.8.24

שרון קנטור סיימה במקום השישי את השיוט הראשון של היום

שרון קנטור, שנמצאת חזק בתמונת המדליה, סיימה את השיוט הראשון של היום (מתוך חמישה) במקום השישי, ושמרה על המקום השני הכללי.
1.8.24

תום ראובני סיים במקום ה-15 וירד למקום הרביעי

גולש הרוח תום ראובני, שהיה מדורג שלישי לאחר 10 שיוטים, סיים במקום ה-15 בלבד בשיוט ה-11 - הראשון של היום מתוך חמישה - וירד למקום הרביעי הכללי.
בתום שיוטי המוקדמות - גם בגברים וגם בנשים - יעפילו עשרת הגולשים המובילים ליום שיוטי הגמר. המקום הראשון במוקדמות יבטיח זכייה במדליה, ומקום בין שלושת משתתפי שיוט הגמר. המקום השני והשלישי יעלו אוטומטית לשיוט חצי הגמר, ואליהם יצטרפו שני המנצחים של שיוט רבע הגמר, שבו ישתתפו הגולשים שיסיימו במקומות 10-4 במוקדמות.
1.8.24

לראשונה: נבחרת ישראל ברכיבה על סוסים העפילה לגמר האולימפי

הישג נהדר לנבחרת ישראל ברכיבה על סוסים בתחרות הקבוצתית, שעלתה לגמר אולימפי ראשון בהיסטוריה. הנבחרת עלתה מהמקום התשיעי במוקדמות (עשר הראשונות העפילו לגמר) עם 20 נקודות שליליות.
אשלי בונד עשתה עבודה לא רעה עם עונש אחד (4 נקודות שליליות). ואז רובין מור עלה ורשם מקצה לא טוב עם 16 נקודות שליליות, אבל דניאל בלומן רשם ביצוע נקי ללא טעויות וסידר לישראל את המקום בגמר.
זו האולימפיאדה השלישית של בלומן, כשבלונדון וריו הוא ייצג את קולומביה. הוא היה אמור לייצג את ישראל כבר בטוקיו, אבל הסוסה שלו לא נרשמה בזמן כישראלית והוא נפסל.
20 צפייה בגלריה
דניאל בלומן
דניאל בלומן
דניאל בלומן
(צילום: gettyimages)
1.8.24

לייזר: עומר ורד וילנצ'יק סיים במקום ה-38 את השיוט הראשון

צעיר הספורטאים במשלחת הישראלית (17), עומר ורד וילנצ'יק החל את דרכו במשחקים בדגם הלייזר, וסיים את השיוט הראשון שלו במקום ה-38.
20 צפייה בגלריה
עומר ורד וילנצ'יק
עומר ורד וילנצ'יק
עומר ורד וילנצ'יק
(צילום: רויטרס)
1.8.24

דניאל בלומן מקרב את ישראל לגמר האולימפי ברכיבה על סוסים

מקצה מעולה לדניאל בלומן ולדריאנו, שסיימו ללא עונשים. השניים העלו את ישראל מהמקום ה-12 למקום השביעי במוקדמות התחרות הקבוצתית (עשר הראשונות מעפילות לגמר). יש עוד שבע נבחרות שצריכות להתחרות, ונראה שהגמר בהישג יד כי חלקן חלשות.
1.8.24

רכיבה על סוסים: רובין מור ספג ארבעה עונשים

אחרי אשלי בונד והסוס דונטלו, רובין מור וגלקסי HM רשמו ארבעה עונשים וסיימו בזמן של 75.49. ישראל מדורגת נכון לעכשיו במקום ה-12, כאשר 10 הנבחרות הראשונות מעפילות לגמר. עוד שני רוכבים ישראלים ייקחו חלק במוקדמות התחרות הקבוצתית.
20 צפייה בגלריה
רובין מור
רובין מור
רובין מור
(צילום: gettyimages)
1.8.24

רביעיית השליחות ב-4x200 חופשי לא עלתה לגמר

רביעיית השליחות ב-4x200 מטר חופשי, שכוללת את אנסטסיה גורבנקו, דריה גולובטי, איילה ספיץ ולאה פולונסקי, לא עלתה לגמר. הרביעייה קבעה 7:55.99 דקות (איטי ביותר מארבע שניות מהשיא הישראלי) במקצה השני, שבו סיימה שישית, ודורגה במקום ה-11 הכללי.
20 צפייה בגלריה
השליחות הישראליות
השליחות הישראליות
השליחות הישראליות
(צילום: AP)
1.8.24

פלצ'יק הפסיד לאלוף העולם ברבע הגמר אבל עדיין יכול לזכות במדליית ארד

הג'ודוקא התקשה מול אלוף העולם והמדורג ראשון, זלים קוסטוייב האזרי, נקלע לפיגור של ווזארי דקה בתוך הקרב, והיה נראה שכבר התייאש. אבל רגע לפני הסיום הטיל את יריבו בווזארי, אולם השופטים ביטלו את הניקוד ופלצ'יק הפסיד. הישראלי עובר לבית הניחומים למפגש מול מיכאל קורל ההולנדי - ואם ינצח הוא יתמודד בקרב על מדליית הארד.
קורל יריב לא פשוט וטריקי. השניים מכירים זה את זה מצוין ונפגשו כבר עשר פעמים בעבר, המאזן הוא 4:6 לטובת ההולנדי שניצח בשלושה מארבעת הקרבות האחרונים. הישגי השיא של קורל: שתי מדליות ארד באליפות העולם וזהב באליפות אירופה.
20 צפייה בגלריה
פלצ'יק מול קוסטוייב
פלצ'יק מול קוסטוייב
פלצ'יק מול קוסטוייב
(צילום: עוז מועלם)
20 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
פיטר בתום הקרב
(צילום: עוז מועלם)
1.8.24

נוגעת במדליה: ענבר לניר העפילה לחצי הגמר

לניר ממשיכה ביום התחרויות הנהדר שלה, וניצחה את חושיה סטינהאוס ההולנדית המנוסה באיפון משוגע תוך 23 שניות (והוסיפה גם בריח לקינוח). לניר מעולם לא הצליחה לנצח את סטינהאוס, עד היום. ניצחון נוסף בחצי הגמר על אלופת העולם ומדליסטית הארד מטוקיו, אנה מריה וגנר הגרמנייה, יבטיח לישראלית מדליה אולימפית. אם תפסיד היא תעבור לקרב על מדליית הארד.
המאזן בין לניר לווגנר, שמדורגת 2 בעולם, הוא 1:2 לטובת הגרמנייה, כשלניר הייתה זו שניצחה בקרב האחרון, באליפות אירופה בשנה שעברה.
20 צפייה בגלריה
ענבר לניר
ענבר לניר
לניר מתחילה את התרגיל
(צילום: עוז מועלם)
20 צפייה בגלריה
ענבר לניר
ענבר לניר
ואז עם הבריח
(צילום: עוז מועלם)
20 צפייה בגלריה
ענבר לניר
ענבר לניר
סטינהאוס לא מאמינה
(צילום: עוז מועלם)
להמשך קריאה
1.8.24

גם רון פולונסקי עלה לחצי הגמר – ב-200 מטר מעורב

יום נהדר לישראלים בבריכה האולימפית: גם רון פולונסקי עלה לחצי הגמר - ב-200 מטר מעורב – השחיין השלישי שעושה זאת היום, אחרי אנסטסיה גורבנקו (200 גב) ומירון חרותי (50 חופשי).
פולונסקי, שיאן ישראל במשחה הזה, קבע תוצאה של 1:58.30 דקות במקצה השלישי, שאותו סיים במקום הרביעי, ועלה לשלב הבא מהמקום השביעי הכללי. זה יהיה חצי הגמר השני שלו בפריז: הוא עשה זאת גם ב-100 מטר גב, שבו סיים במקום ה-16, ועל הדרך גם שבר את השיא הישראלי. חצי הגמר שלו ייערך הערב ב-22:47.
1.8.24

מירון חרותי עלה לחצי הגמר ב-50 מטר חופשי

עוד חצי גמר לשחיין ישראלי היום: אחרי שאנסטסיה גורבנקו עשתה את זה ב-200 מטר גב, מירון חרותי עלה לחצי הגמר ב-50 מטר חופשי. חרותי, שיאן ישראל במשחה הזה, קבע 21.88 שניות (איטי בארבע מאיות בלבד משיאו הישראלי) במקצה השביעי שבו סיים שלישי – ודורג עשירי בדירוג הכללי. מרטין קרטאבי קבע 22.01 שניות במקצה השביעי שבו סיים שני, אך דורג 19 ונשאר מחוץ לשלב הבא. חצי הגמר, שבו ישתתפו 16 שחיינים, ייערך הערב ב-21:46. מרטין קרטאבי החמיץ את חצי הגמר ב-7 מאיות.
1.8.24

רכיבה על סוסים: אשלי בונד ודונטלו סיימו בתוצאה של 74.2

נבחרת ישראל ברכיבה על סוסים החלה את התחרות הקבוצתית. אשלי בונד והסוס דונטלו סיימו בזמן של 74.2 (4 עונשים). בהמשך יעלו להתחרות רובין מור והסוס גלקסי HM.
20 צפייה בגלריה
אשלי בונד
אשלי בונד
אשלי בונד
(צילום: gettyimages)
1.8.24

ענבר לניר ניצחה והעפילה לרבע הגמר

פתיחה טובה של התחרות לג'ודוקא (עד 78 ק"ג), שניצחה את חוסלן אוטגונביאר המונגולית בת ה-19 - והעפילה לשמונה האחרונות בתחרות. לניר השיגה ווזארי והמשיכה משם לריתוק - וניצחה את הקרב.
משמעות הניצחון היא שגם אם לניר תפסיד בקרב הבא שלה היא תשמור עדיין על סיכוי לסיים עם מדליית ארד דרך בית הניחומים.
לניר תתמודד מול יריבה קשה מאוד ברבע הגמר - חושיה סטינהאוס ההולנדית, ג'ודוקא מנוסה מאוד, בעלת שלוש מדליות אישיות מאליפות העולם. סטינהאוס מחזיקה במאזן 0:3 מול לניר, כולל ניצחון בגראנד סלאם פריז השנה.
20 צפייה בגלריה
ענבר לניר
ענבר לניר
ענבר לניר
(צילום: עוז מועלם)
20 צפייה בגלריה
הקהל הישראלי מעודד באולם הג'ודו בפריז
הקהל הישראלי מעודד באולם הג'ודו בפריז
הקהל הישראלי מעודד באולם הג'ודו בפריז
(צילום: עוז מועלם)
להמשך קריאה
1.8.24

ממשיך להתקדם: פלצ'יק ניצח והעפיל לרבע הגמר

זה הלך קשה מאוד, ונמשך כמעט 9 דקות, אבל פיטר פלצ'יק ניצח בסופו של דבר בעונשים את אורליין דיסה הצרפתי בניקוד זהב, למרות הקהל הביתי, ומתחיל להתקרב למדליה. גם אם יפסיד בקרב הבא הוא עדיין יוכל לשמור על הסיכוי שלו לסיים את היום עם מדליית ארד על צווארו דרך בית הניחומים.
היריב של פלצ'יק ברבע הגמר הוא לא אחר מאשר אלוף העולם והמדורג ראשון בעולם זלים קוסטוייב האזרי. היריב הקשה ביותר שהישראלי יכול היה לקבל.
20 צפייה בגלריה
פלצ'יק מול דיסה
פלצ'יק מול דיסה
פלצ'יק מול דיסה
(צילום: עוז מועלם)
20 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
פלצ'יק
(צילום: עוז מועלם)
1.8.24

אנסטסיה גורבנקו עלתה לחצי הגמר ב-200 מטר גב

אחרי האכזבה במשחה החזק שלה, 400 מטר מעורב, שבו לא הצליחה לעלות לגמר, השחיינית הבכירה של ישראל, אנסטסיה גורבנקו, מנסה לתקן ב-200 מטר גב. היא התחילה טוב כשעלתה לחצי הגמר עם תוצאה של 2:10.29 דקות במקצה השלישי, שבו סיימה רביעית – ודורגה 13 בדירוג הכללי. משחה חצי הגמר ייערך הערב ב-22:19.
אביב ברזלי, שהשתתפה גם היא במוקדמות במשחה הזה, לא עלתה לחצי הגמר: היא קבעה 2:10.71 במקצה השני, שבו סיימה שישית - ודורגה 18 מתוך 27 בדירוג הכללי.
1.8.24

פיטר פלצ'יק ניצח והעפיל לשמינית הגמר

פתיחה טובה לג'ודוקא הישראלי (עד 100 ק"ג), שניצח באיפון את גונשיצ'ורן באטוויג המונגולי, שדורג במקום ה-8 בתחרות, והעפיל לשמינית הגמר. פלצ'יק נראה מצוין מתחילת הקרב, היה הרבה יותר אקטיבי מהיריב שלו, והטיל אותו בקלות.
היריב הבא של פלצ'יק יהיה אורליין דיסה הצרפתי. לא מדובר בג'ודוקא מהצמרת - ודירוגו העולמי הוא 50. עם זאת, צריך להיזהר. נבחרת הגברים הצרפתית נראתה עד כה מצוין במשחקים האולימפיים - וזכתה כבר בשלוש מדליות, כולל על ידי ספורטאים שלא נחשבו כמועמדים להגיע לפודיום. בנוסף, דיסה ייהנה כמובן מדחיפת הקהל הביתי. מאזן הקרבות בין פלצ'יק ודיסה הוא 1:1, כשהצרפתי ניצח אותו השנה בגראנד סלאם באקו.
20 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
פלצ'יק אחרי הניצחון בסיבוב הראשון
(צילום: עוז מועלם)
20 צפייה בגלריה
אורליין דיסה
אורליין דיסה
אורליין דיסה, יריבו של פלצ'יק בשמינית
(צילום: AFP)
1.8.24

היום השישי של המשחקים יוצא לדרך

בוקר טוב וברוכים הבאים ליום השישי של המשחקים האולימפיים בפריז. יום גדוש באירועים מחכה למשלחת הישראלית, כשבמוקד ענבר לניר ופיטר פלצ'יק בג'ודו, ששואפים לעלות על הפודיום. לניר, אלופת העולם בשנה שעברה, היא למעשה אחת התקוות הגדולות של המשלחת, בעוד פלצ'יק המנוסה יכול להפתיע.
עוד היום: נבחרת ישראל ברכיבה על סוסים תחל את דרכה במוקדמות תחרות הקפיצות הקבוצתי. בבריכת השחייה צפוי להיות עמוס, כאשר אנסטסיה גורבנקו תנסה לשים מאחוריה את האכזבה הקשה ממוקדמות 400 מטר מעורב אישי, ותעלה להתחרות במוקדמות 200 מ' גב יחד עם אביב ברזילי. מרטין קרטאבי ומירון חרותי (מוקדמות 50 מ' חופשי), רון פולונסקי (מוקדמות 200 מ' מעורב) ונבחרת הנשים בשחייה במוקדמות 4X200 מ' חופשי יקפצו לבריכה גם כן.
20 צפייה בגלריה
לניר
לניר
לניר
(צילום: Damir SENCAR / AFP)
בשייט, עומר ורד וילנצ'יק בן ה-16, צעיר הספורטאים במשלחת הישראלית, יחל את השיוטים שלו בדגם הלייזר, כמו גם שי קקון בלייזר רדיאל. שרון קנטור ותום ראובני בשיוטים קריטיים בגלישת רוח, כאשר ראובני עשוי בסיטואציה מסוימת להבטיח מדליה כבר היום.
ענת ליליאור תקווה סוף סוף לצאת לים לשמינית הגמר בגלישת גלים, אחרי מספר דחיות בשל מזג האוויר.
רועי דרור יתחרה בסיבוב הראשון בקשתות מול סטיב ויילר המדורג 8 בעולם, שזכה בטוקיו במדליית הכסף בקטגוריית הזוגות המעורבים.
לו"ז הישראלים ביום השישי של אולימפיאדת פריז
החל מ-11:00: ג'ודו, פיטר פלצ'יק וענבר לניר
12:00: רכיבה על סוסים, קפיצות קבוצתי
12:04: שחייה, אביב ברזלי, 200 מ' גב מוקדמות
12:08: שחייה, אנסטסיה גורבנקו, 200 מ' גב מוקדמות
12:16: שחייה, מרטין קרטאבי, 50 מ' חופשי מוקדמות
12:48: שחייה, רון פולונסקי, 200 מ' מעורב מוקדמות
12:56: שחייה, נבחרת ישראל נשים 4X200 חופשי
13:15: שייט, עומר ורד וילנצ'יק, שיוטים 2-1
16:03: גלישת רוח, שרון קנטור
16:30: חץ וקשת, רועי דרור - ויילר (הולנד)
16:35: שייט, שי קקון, שיוטים 2-1
16:53: גלישת רוח, תום ראובני
20:36: גלישת גלים, ענת ליליאור, שמינית גמר
להמשך קריאה
פורסם לראשונה: 09:40, 01.08.24