עדכונים שוטפים
הצג מהחדש לישן
הצג מהישן לחדש
16:50

שרון קנטור ניצחה בשיוט החמישי - ועלתה למקום השני

ynet ספורט
אחרי השיוטים המוצלחים של תום ראובני, גם אלופת העולם שרון קנטור המשיכה במגמת השיפור וניצחה בשיוט החמישי, מה שהקפיץ אותה עד למקום השני הכללי עם 18 נקודות שליליות. קנטור מובילה ביתרון של חמש נקודות על פני מרתה מגטי שבמקום השלישי ומפגרת ב-12 נקודות אחרי אמה ווילסון הבריטית המובילה. עוד נקודה חיובית: ווילסון רשמה שיוט גרוע (17) שכרגע היא יכולה לזרוק, אך הדבר מצמצם לה את מרחב התימרון להמשך.
16:23

תום ראובני סיים את היום במקום השלישי הכללי

ynet ספורט
גולש הרוח תום ראובני השלים יום מצוין כשדורג רביעי בשיוט השישי והאחרון ליום זה. ראובני נמצא במקום השלישי הכללי עם 23 נקודות שליליות, אחת יותר מפאבל טרנובסקי הפולני וארבע יותר מלוק ואן אופזלנד ההולנדי.
החמישייה הראשונה לאחר שישה שיוטים:
1. לוק ואן אופזלנד, הולנד - 19 נקודות
2. פאבל טרנובסקי, פולין - 22 נקודות
3. תום ראובני, ישראל - 23 נקודות
4. נואה ליונס, ארה"ב - 29 נקודות
5. ג'וש ארמיט, ניו זילנד - 33 נקודות
להמשך קריאה
16:19

שינוי בהרכב השליחים לקראת הגמר: פרנקל במקום בן שטרית

רז שכניק ונדב צנציפר, פריז
בנבחרת השחייה הוחלט לבצע שינוי אחד לקראת גמר השליחים 200x4 מ' חופשי שייערך הלילה ב-23:15. תומר פרנקל שבבוקר היה עסוק במוקדמות 100 מ' חופשי, ישחה בלילה בגמר במקומו של איתן בן שטרית ששחה במוקדמות.
הנבחרת כזכור העפילה לגמר ממקומות 9-8 אחרי ששברה במוקדמות את השיא הישראלי - 7:08.43 דקות.
8 צפייה בגלריה
פרנקל
פרנקל
פרנקל. ישחה עם השליחים בלילה
(צילום: EPA/MAST IRHAM)
15:51

בתום השיוט החמישי: תום ראובני עלה למקום השני הכללי

ynet ספורט
הגולש הישראלי תום ראובני ממשיך בתחרות היפה באתר האולימפי במארסיי, דורג שלישי בשיוט החמישי, בדיוק כמו בשיוט הרביעי - וטיפס למקום השני בתחרות. ראובני צבר עד כה 19 נקודות שליליות, רק אחת יותר מלוק ואן אופזלנד ההולנדי.
8 צפייה בגלריה
ראובני
ראובני
תום ראובני. נראה מצוין
(צילום: Clive Mason/Getty Images)
15:04

נבחרת השליחים 200x4 מ' חופשי עלתה לגמר האולימפי

נדב צנציפר, פריז
נבחרת השליחים 200x4 מ' חופשי, דניס לוקטב, בר סולובייצ'יק, איתן בן שטרית וגל כהן גרומי, רשמה הישג פנטסטי כשהעפיל לגמר האולימפי מהמקום ה-8-9 (בצוותא עם נבחרת יפן) אחרי ששברה את השיא הישראלי, 7:08.43 דקות. הגמר הלילה ב-23:15 יהיה הגמר האולימפי השישי בהיסטוריה של השחייה הישראלית.
הגמרים האולימפיים הקודמים של השחייה הישראלית:
1996 - נבחרת ישראל - גמר 100x4 מ' מעורב
2000 - איתן אורבך - גמר 100 מ' גב
2012 - יעקב טומרקין - גמר 200 מ' גב
2020 - נבחרת ישראל - גמר 100x4 מ' מעורב מיקסד
2020 - אנסטסיה גורבנקו - גמר 100 מ' גב
8 צפייה בגלריה
נבחרת השליחים
נבחרת השליחים
השליחים מחויכים אחרי ההישג
(צילום: הוועד האולימפי)
להמשך קריאה
14:59

אחרי ארבעה שיוטים: תום ראובני עלה למקום הרביעי

ynet ספורט
כמו קנטור, גם תום ראובני מטפס במעלה הדירוג בתחרות גלישת הרוח: הוא סיים במקום השלישי בשיוט הרביעי בתחרות (השני שנערך היום), ועלה למקום הרביעי בדירוג הכללי, עם 16 נקודות שליליות (בניכוי השיוט הגרוע ביותר). את התחרות מוביל הפולני פאבל טרנובסקי, עם 11 נקודות שליליות.
14:56

שרון קנטור ניצחה בשיוט הרביעי - וטיפסה למקום החמישי

ynet ספורט
שרון קנטור ממשיכה לגלות סימני שיפור: היא ניצחה בשיוט הרביעי בגלישת רוח (השיוט השני שנערך היום), וטיפסה למקום החמישי בדירוג הכללי עם 17 נקודות שליליות (בניכוי השיוט הגרוע ביותר). תחילה היא סיימה במקום השני, אך הגולשת המקסיקנית שניצחה בשיוט – נפסלה. את התחרות מובילה הבריטית אמה ווילסון בפער גדול.
8 צפייה בגלריה
שרון קנטור
שרון קנטור
שרון קנטור
(צילום: Christophe SIMON / AFP)
14:34

מוקי לאחר ההפסד: "גאה בעצמי שנלחמתי עד הסוף, היה לי חשוב לא לוותר גם בשביל אורן סמדג'ה"

נדב צנציפר, רז שכניק, פריז
שגיא מוקי דיבר לאחר ההפסד הכואב: "קרב מאוד מאוד קשה מהבחינה המנטאלית, שנינו התעקשנו על תוכנית הקרב. היו הרבה עוצמות, ידעתי והתכוננתי ליריבים כאלה. אני גאה בלחימה שלי, בסופו של דבר זה מה שהכנתי לעצמי לראש, לא לחשוב על המסביב אלא בדברים הקטנים. גאה בעצמי שנלחמתי עד הסוף".
"היה לי חשוב לא לוותר גם בשביל אורן סמדג'ה. האם זאת האולימפיאדה האחרונה שלי? מאחל לעצמי לעשות את מה שאני אוהב. אבלה עם המשפחה בזמן הקרוב, לא הקדשתי להם כל כך הרבה זמן. נטעין את המצברים ואחשוב קדימה".
14:28

שרון קנטור סיימה את השיוט השלישי שלה במקום התשיעי

ynet ספורט
אלופת העולם בגלישת רוח, שרון קנטור, סיימה את השיוט השלישי במקום התשיעי, מה שמדרג אותה במקום השביעי הכללי בניכוי השיוט הגרוע ביותר (השיוט הראשון שבו פסלה). הפתיחה של קנטור אתמול לא הייתה מבריקה, אבל היא מגלה שיפור ותופסת מקום בעשירייה הראשונה. התחרות עוד בשלביה הראשונים – ובסך הכל ייערכו 17 שיוטים לפני שלבי הנוקאאוט. כזכור, במקור היו אמורים להיערך 20 שיוטים, אבל התחרות קוצרה בגלל היעדר רוחות.
14:14

שגיא מוקי הפסיד ליריבו הקוריאני והודח בשמינית הגמר

נדב צנציפר, רז שכניק, פריז
שגיא מוקי הוא כבר מזמן לא הג'ודוקא שפעם היה אלוף העולם, והיום קיבלנו הוכחה נוספת לכך, כשהודח מתחרות היחידים בשמינית הגמר עם הפסד ללי ג'ונוואן הקוריאני באיפון בניקוד זהב. מוקי ספג שני עונשים, הצליח להישאר בקרב ומתח את הקרב לניקוד זהב, אך חצי דקה בתוך תוספת הזמן יריבו הטיל אותו והשיג איפון.
מוקי עדיין לא סיים את דרכו בפריז: הוא צפוי להשתתף גם בתחרות הקבוצתית בשבת וינסה לעזור לנבחרת להשיג מדליה שנייה ברציפות.
13:57

תום ראובני סיים 13 בשיוט השני שלו בפריז

ynet ספורט
תום ראובני סיים את השיוט השני (מתוך 16 בתחרות כולה) במקום ה-13, והוא מדורג כרגע במקום השמיני הכללי. קשה לקבל מכך אינדיקציה רצינית להמשך – ואולי אחרי יתר השיוטים שמתוכננים היום (שיוטים 3 עד 6) כבר נבין יותר לאן התחרות של ראובני הולכת. המטרה של הגולשים היא לסיים בין עשרת המקומות הראשונים בדירוג הכללי לאחר 16 השיוטים, כדי להתברג לשיוטי ההכרעה, דרכם אפשר לזכות במדליות.
13:22

הכירו את היריב הבא של מוקי

ynet ספורט
בשמינית הגמר יתמודד שגיא מוקי מול לי ג'ונוואן הקוריאני. המאזן במפגשים הישירים בין השניים עומד על 1:2 לטובת ג'ונוואן, כולל בקרב האחרון בינואר 2023. ג'ונוואן זכה במדליית ארד בשתי אליפויות העולם האחרונות.
13:07

שגיא מוקי ניצח באיפון את יריבו הגרמני ועלה לשמינית הגמר

נדב צנציפר, רז שכניק, פריז
שגיא מוקי פתח את ההופעות בטורניר הג'ודו האולימפי (במשקל של עד 81 ק"ג) בניצחון באיפון על טימו קבליוס, שמדורג 21 בעולם. מוקי הפסיד לגרמני באליפות העולם 2024 באבו דאבי, אבל בפריז גמל לו עם ניצחון מרשים שהעלה אותו לשמינית הגמר.
8 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
ניצחון גדול על מי שניצח אותו באליפות העולם. שגיא מוקי
(צילום: עוז מועלם)
12:47

תומר פרנקל סיים במקום ה-21 ב-100 מטר חופשי – ולא עלה לחצי הגמר

ynet ספורט
השחיין תומר פרנקל לא עלה לחצי הגמר במשחה 100 מטר חופשי. פרנקל סיים במקום השני במקצה השביעי של המוקדמות, עם תוצאה של 48.66 שניות – איטי יותר משיאו הישראלי העומד על 48.18. התוצאה דירגה אותו במקום ה-21, אך רק 16 המהירים ביותר עלו לחצי הגמר.
8 צפייה בגלריה
פרנקל
פרנקל
לא יהיה בחצי הגמר. פרנקל
(צילום: EPA/MAST IRHAM)
12:44

שריר לאחר ההפסד: "אני מרגישה שנתתי הכול, אבל זה לא מספיק"

נדב צנציפר, רז שכניק, פריז
גילי שריר אמרה אחרי ההפסד: "מרגישה שנתתי הכול, אבל קרב טוב זה לא מספיק. אני לא ראיתי את מה שקרה, אבל לפי התחושה שלי אני ניסיתי לעשות תרגיל הקרבה ופשוט נפלנו על הצד, לא הייתה שום יוזמה שלה ובסוף נתנו לה את הניקוד, שנינו נפלנו על הגב. לא ראיתי את ההילוך חוזר, אז אני לא יכולה להגיד, אבל אפשר היה לדעתי להמשיך את הקרב. זה ג'ודו. לפי הזווית הזו זה נראה שאני יזמה את התרגיל, מזווית אחרת זה נראה שהיא יזמה. ג'ודו זה סובייקטיבי".
שריר המישכה: "התפקיד שלי בתור ספורטאית זה לתת את כל מה שאני יכולה והרגשתי שכל שנייה שעברה שפכתי את הלב על המזרן. עליתי עם אמונה שאני יכולה לעשות אתז זה, אבל זה הספורט. זה מה שיפה בו וזה מה שאכזרי בו. קלריס היא ספורטאית שגדלתי עליה, הגעתי מוכנה, אבל זה לא עזר. הרגשתי שנלחמתי, הייתי מבחינתי 100 אחוז נשמה. כשגיליתי את ההגרלה, נלחמתי בספקות ובפחדים, ובמעמד שלה ובזה שהיא צרפתייה ואלופה אולימפית. הצלחתי במנטליות שלי לשים הכול בצד - ולעבוד הכי נקי שאפשר. היה עידוד ישראלי מטורף ששמעתי אותו. כל זה דיבורים ובסוף הפסדתי".
12:36

גילי שריר הפסידה לאלופה האולימפית והודחה

נדב צנציפר, רז שכניק, פריז
גילי שריר (עד 63 ק"ג), מגיבורות הזכייה במדליית הארד הקבוצתית בטוקיו, הודחה מהטורניר האולימפי בג'ודו בפריז לאחר הפסד צפוי לקלריס אגבייננו מצרפת, האלופה האולימפית מ-2020 בעקבות ווזארי בניקוד הזהב. שריר באה בטענות להחלטה של השופטים להעניק ווזארי לטובת הצרפתייה, אך זה לא עזר - והיא סיימה את דרכה בטורניר אחרי קרב אחד.
גילי שריר מדברת אחרי ההפסד בקרב הראשון בפריז
(צילום: עוז מועלם)
8 צפייה בגלריה
גילי שריר נגד קלאריס אגבייננו
גילי שריר נגד קלאריס אגבייננו
גילי שריר נגד קלאריס אגבייננו
(צילום: עוז מועלם)
11:40

שגיא מוקי וגילי שריר החלו את דרכם בסיבוב הראשון בטורניר הג'ודו

נדב צנציפר, רז שכניק, פריז
אז מה מחכה לשני הג'ודאים שלנו היום באולם בפריז? שגיא מוקי (עד 81 ק"ג) וגילי שריר (עד 63 ק"ג) עלו על המזרן בטורניר הג'ודו האולימפי. מוקי מתמודד מול טימו קבליוס הגרמני, שמדורג 21 בעולם, לו הפסיד באליפות העולם 2024 באבו דאבי.
שריר, מגיבורות הזכייה במדליית הארד הקבוצתית בטוקיו, מתמודדת מול לקלריס אגבגננו מצרפת, אחת מכוכבות הג'ודו העולמי. אגבננו בת ה-31 היא לא רק האלופה האולימפית המכהנת מטוקיו 2020, אלא גם אלופת העולם שש פעמים ואלופת אירופה חמש פעמים - ואף השתתפה בנשיאת הלפיד בטקס הפתיחה בפריז. לחובבי הג'ודו בישראל היא זכורה מההפסד לירדן ג'רבי בגמר אליפות העולם ב-2015 בריו.
11:34

זילברמן לאחר ההפסד לאלוף האולימפי: "הצלחתי להלחיץ אותו"

ynet ספורט
מישה זילברמן פירסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו לאחר שהפסיד אתמול לאחד משחקני הבדמינטון הגדולים בעולם, ויקטור אקסלסן: "משחק יפה מול האלוף האולימפי, פעמיים אלוף העולם ומי יודע כמה פעמים אלוף אירופה (פעמיים היה ראשון כשאני הייתי שלישי). הייתי שמח לראות שהיו מקומות שהצלחתי להלחיץ אותו טוב במשחק ואף להוביל בקצב המשחק . הרגשה מדהימה לשחק עם העידוד הישראלי באולם והתמיכה גם מבחוץ פשוט מדהימה".
9:10

בשל זיהום בסן: תחרות הטריאתלון בה מתחרה שחר שגיב נדחתה למחר

ynet ספורט
הגשמים העזים שירדו בימים האחרונים בפריז הביאו עמם סחף שהגביר את הזיהום בנהר הסן, מה שגרם למארגנים להחליט על דחיית תחרויות הטריאתלון שהיו אמורים להתקיים היום ב-9:00, למחר ב-11:45. שחר שגיב הישראלי הוא בין המתחרים בגברים.
8 צפייה בגלריה
שחר שגיב
שחר שגיב
יחכה ליום רביעי. שחר שגיב
(צילום: הוועד האולימפי בישראל)
7:58

היום הרביעי של המשחקים יוצא לדרך

נדב צנציפר, רז שכניק, פריז
ברוכים הבאים. לאחר שנכנסו לקצב, יום התחרויות הרביעי יוצא לדרך ואנחנו נמשיך לעקוב אחרי ספורטאי המשלחת הישראלית. תחילה ייצאו לדרך הג'ודאים שגיא מוקי (עד 81 ק"ג) וגילי שריר (עד 63 ק"ג) ואחריהם יצטרף השחיין תומר פרנקל, שיקפוץ לבריכה במוקדמות משחה ה-100 מ' חופשי. גם נבחרת השליחים תיכנס למעגל התחרויות במשחה ה-4X200 חופשי.
אלופת העולם שרון קנטור תקווה לשפר עמדות אחרי שסיימה אתמול במקום ה-15 הכללי בעקבות הפסילה שספגה בשיוט הראשון. גם תום ראובני (מקום שמיני) ימשיך בשיוטים שלו. לקינוח, נבחרת הכדורגל תעלה ב-22:00 למשחק מול יפן, ותקווה לנצח ושהתוצאות יסתדרו לה כדי לעלות לרבע הגמר ולא לסיים את דרכה כבר בשלב הבתים של הטורניר האולימפי.
לוח הזמנים של הישראלים:
11:00: שגיא מוקי | ג'ודו, עד 81 ק"ג
11:00 גילי שריר | ג'ודו, עד 63 ק"ג
12:15: תומר פרנקל | שחייה, מוקדמות 100 מ' חופשי
13:13: שרון קנטור | שייט
14:08: נבחרת ישראל | שחייה, מוקדמות 4X200 מ' חופשי
15:17: תום ראובני | שייט
22:00: ישראל - יפן | כדורגל, מחזור 3 בשלב הבתים
להמשך קריאה
פורסם לראשונה: 08:05, 30.07.24