קיליאן אמבאפה תויג ככוכב הגדול ביותר של יורו 2020 ערב פתיחת הטורניר. בכל זאת, היכולת הפנטסטית שלו במדי פריז סן ז'רמן בשנים האחרונות סידרה לו את הטייטל "היורש של מסי ורונאלדו" כשהם יפרשו.
יורו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
צרפת עצמה הגיעה לטורניר כנבחרת עם הסגל הנוצץ והעמוק ביותר, עם תואר אלופת העולם (וסגנית אלופת אירופה) והדבר היחיד שהאוהדים ציפו ממנה לעשות הוא לסיים עם הגביע בידיים. זה לא קרה – 3:3 משוגע אחרי 120 דקות והפסד 5:4 בדו קרב פנדלים מול שווייץ בשמינית הגמר שלחו את הטריקולור הביתה מוקדם מהצפוי בסנסציה הגדול ביותר של הטורניר.
6 צפייה בגלריה
יאן זומר עוצר את הבעיטה של קיליאן אמבאפה
יאן זומר עוצר את הבעיטה של קיליאן אמבאפה
הרגע של הטורניר עד כה. יאן זומר עוצר את הבעיטה של קיליאן אמבאפה
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
אמבאפה אחרי שהחמיץ את הפנדל המכריע
אמבאפה אחרי שהחמיץ את הפנדל המכריע
אמבאפה אחרי שהחמיץ את הפנדל המכריע
(צילום: AP)
שתי הנבחרות הגיעו מוכנות לדו-קרב וכבשו ברציפות את תשעת הפנדלים הראשונים. אל הבעיטה העשירית התייצב אמבאפה מול יאן זומר והאחרון הדף את הכדור של הסופרסטאר בן ה-22 ושם סוף לחלומות הצרפתים.
אמבאפה סיים את היורו, למרבה ההפתעה, עם אפס שערים ורק בישול בודד, ומלבד מספר מהלכים לא רעים על הדשא, לא דמה אפילו בקצת לכוכב שעושה מה שהוא רוצה במדי פ.ס.ז'.
"אי אפשר להתעצבן עליו", אמר דידייה דשאן בסיום על הפנדל שהחמיץ כישרון העל. "כשאתה לוקח את האחריות זה יכול לקרות. ברור שזה השפיע עליו מאוד. קיליאן לוקח על עצמו את האחריות, הוא מרגיש אשם למרות שהוא לא צריך. אנחנו מאוחדים, תמיד היינו".
גם הקפטן הוגו לוריס המשיך בקו דומה: "אנחנו מנצחים יחד ואנחנו מפסידים יחד. כולנו אחראיים להדחה בשלב הזה של הטורניר. אין סיבה להפנות אצבע מאשימה לשחקן כזה או אחר. נתנו הכל על הדשא. פנדלים הם הגרלה, הפעם המזל לא היה איתנו. נצטרך להתמודד עם הכאב".
6 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
הבעיטה
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
יאן זומר חוגג עם חבריו
יאן זומר חוגג עם חבריו
והחגיגה של זומר אחרי העצירה
(צילום: רויטרס)
ועדיין, אמבאפה עצמו היה כמובן המום לאחר ההחטאה. הראשון שניגש לנחם אותו היה לוקה דין ולאחר מכן גם שאר חבריו. עם התקשורת הוא לא דיבר, אך שיחרר הודעה בטוויטר והביע את אכזבתו הרבה.
"קשה מאוד לפתוח דף חדש אחרי דבר כזה", הוא כתב. "אני מתנצל על ההחטאה של הפנדל. רציתי לעזור לנבחרת, אבל נכשלתי. קשה לישון אחרי דבר כזה, אבל לצערי אלו הסיכונים בענף שאני כל כך אוהב".
הוא המשיך: "אני יודע שאתם, האוהדים, מאוכזבים, אבל אני רוצה להודות לכם על התמיכה ועל כך שאתם תמיד מאמינים בנו. הדבר החשוב ביותר הוא לחזור חזקים מאי פעם. ברכות לשווייץ על ההעפלה ובהצלחה בהמשך הטורניר".
6 צפייה בגלריה
סיסוקו פבאר מנחמים את אמבאפה
סיסוקו פבאר מנחמים את אמבאפה
סיסוקו פבאר מנחמים את אמבאפה
(צילום: getty images)
דשאן על עתידו: "אני אחראי, זו לא השאלה"
מאמן הטריקולור דיבר לאחר מכן גם על עתידו בנבחרת ולא סיפק תשובה חד משמעית: "זו לא השאלה. יש אחדות וסולידריות בנבחרת. אני אחראי, כשדברים הולכים רע, אני חלק מהם והם חלק ממני. אנחנו נצטרך זמן כדי להתמודד עם זה".
"אין שום נוסחת קסם, בכדורגל תמיד צריך למצוא את האיזון", הוא המשיך. "זה קשה, זה כואב, נתנו כל מה שיכולנו כדי שזה יסתיים בצורה שונה. אבל זה הכדורגל. הפעם, הטורניר אנחנו אלו שהפסדנו".
6 צפייה בגלריה
דידייה דשאן
דידייה דשאן
"אין שום נוסחת קסם בכדורגל". דידייה דשאן
(צילום: רויטרס)
עוד אמר דשאן: "תמיד קשה להסביר מה קרה אחרי משחק. נכשלנו במחצית הראשונה, ועשינו מה שצריך כדי להפוך את התוצאה בחצי השני. בדרך כלל במצב הזה אנחנו מראים את החוזק שלנו, אבל הפעם הראינו חולשה ואיפשרנו לשווייץ לחזור".