נבחרת בלגיה הבטיחה אתמול (חמישי) את עלייתה לשמינית גמר היורו אחרי שחזרה מפיגור מוקדם בדרך ל-1:2 על דנמרק בקופנהגן. זה היה המשחק הראשון של הדנים אחרי ההתמוטטות של כריסטיאן אריקסן ובדקה העשירית (מספר החולצה של הקשר) שחקני שתי הנבחרות ביצעו מחווה מרגשת, כשעצרו את ההתמודדות לדקה של מחיאת כפיים.
יורו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
כוכב המשחק היה דווקא מישהו שהתרוצץ על הדשא 45 דקות בלבד: קווין דה בריינה. הקשר, שהתאושש מפציעה בפניו (שברים באף ובארובת העין, זכר להתנגשות שלו בגמר ליגת האלופות עם אנטוניו רודיגר) וכלל לא נכלל בסגל ב-0:3 על רוסיה, עלה כמחליף והיה אחראי על המהפך. הוא בישל לתורגן הזאר (54) וכבש בעצמו כעבור 17 דקות - שני השערים היו מהלכים אדירים ומועמדים ודאיים לשער הטורניר. מי שחשב שדה בריינה יחגוג בטירוף, קיבל שמחה מאופקת מאוד. בסיום קיבלנו גם את ההסבר לכך.
4 צפייה בגלריה
קווין דה בריינה
קווין דה בריינה
אחראי על המהפך הבלגי. דה בריינה
(צילום: gettyimages)
4 צפייה בגלריה
דה בריינה מנסה לנחם את שמייכל אחרי המשחק
דה בריינה מנסה לנחם את שמייכל אחרי המשחק
דה בריינה הנרגש מנסה לנחם את שמייכל אחרי המשחק
(צילום: AP)
הציוץ עם התמונה המרגשת שהעלה דה בריינה
"כמובן ששמחתי, אבל אבל אני מכבד מאוד את כל האנשים שהיו במגרש ובדנמרק בכלל", הסביר דה בריינה. "הלכתי למקום בו כריסטיאן אריקסן התמוטט ונעמדתי שם רגוע". אחרי המשחק אף העלה ציוץ עם תמונה, בו הוא נראה עומד במקום בו התמוטט אריקסן ומבקש מכולם להירגע.
רומלו לוקאקו, חברו של אריקסן באינטר, סיפר כי ממש לפני המשחק דיבר עם הכוכב הדני בטלפון: "הייתה שיחה חביבה. דיברנו איך הדנים יוכלו לעצור אותי וזה היה מצחיק. אני אסיר תודה שכריסטיאן עדיין איתנו. מקווה שיחזור למגרשים כמה שיותר מהר".
לוקאקו והגביעים של מצטיין המשחק
לוקאקו, שנבחר פעם נוספת על-ידי אתר אופ"א למצטיין המשחק, הוסיף: "שיחקנו בינוני, כולל אני. אנחנו צריכים להודות בזה. לא הצגנו את היכולת שמצפים מאיתנו, אבל גם לא חייבים להיות שליליים. דנמרק שיחקה נהדר, אנחנו ניצחנו והעפלנו לשלב הבא".
המאמן רוברטו מרטינס הודה כי "תקופה ארוכה שלא נבחנו ככה. במחצית הראשונה היה נראה שהשחקנים שלי בשוק, אבל הם מנוסים ובחצי השני שינו לחלוטין את התמודדות". כשנשאל לגבי היריבה הבאה של הבלגים - נבחרת פינלנד - ענה מרטינס בצחוק: "תנו לנו קודם לחגוג, אחר כך נחשוב על הפינים".
4 צפייה בגלריה
מבט מתוך הרשת: שמייכל סופג מדה בריינה
מבט מתוך הרשת: שמייכל סופג מדה בריינה
מבט מתוך הרשת: שמייכל סופג מדה בריינה
(צילום: AP)

מאמן דנמרק: "הרגשנו תמיכה ואהבה עצומה"

מהעבר השני, דנמרק אמנם עדיין עם 0 נקודות ויחס שערים 3:1, אבל עוד לא איבדה סיכוי לעלות לשלב הבא. ניצחון על רוסיה, ורצוי בהפרש גבוה, צפוי להספיק כדי לעלות לשמינית הגמר, כשגם המקום השני ריאלי לחלוטין.
היא יכולה גם להתנחם בעובדה (למרות שלא בטוח שזה יעניין אותה) שהשער של יוסוף פולסן הוא השני הכי מהיר בתולדות טורנירי היורו. הוא מצא את הרשת אחרי 99 שניות, שני רק לדמיטרי קיריצ'נקו הרוסי - 65 שניות, במשחק נגד יוון ביורו 2004.
"עדיין לא סיימנו את דרכנו בטורניר, אני כבר חושב על המשחק נגד רוסיה. נעשה הכול כדי לנצח", טען מאמן דנמרק, קספר יולמאנד: "אני לא יכול לתאר במילים כמה כבוד יש לי לחבורת השחקנים הזו. הרגשנו תמיכה ואהבה עצומה מכל האצטדיון".
4 צפייה בגלריה
קיאר הנרגש זוכה לחיבוק משמייכל
קיאר הנרגש זוכה לחיבוק משמייכל
קיאר ושמייכל. דנמרק עוד לא הלכה הביתה
(צילום: gettyimages)
תומאס דלייני הודה כי "היה קשה לחזור לכאן ולשיר שוב את ההמנון. עמדנו מחובקים במעגל לפני המשחק ואמרנו שניתן הכול. שיחקנו טוב, פתחנו היטב, אבל לא הצלחנו לנצח".