שחקן החיזוק של סקוטלנד ביורו: אורי גלר - ריאיון
(צילום: אורי דוידוביץ, משה מזרחי)
אמן החושים הישראלי אורי גלר היה חייב לסגור חוב ישן: ב-1996 הוא טען שסייע לנבחרת אנגליה ביורו הביתי כאשר הזיז את הפנדל שבעט הסקוטי גארי מקאליסטר וגרם לו להחמיץ. השבוע, לדבריו, הוא "החליף צד".
יורו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
גלר התראיין היום (ראשון) לאולפן ynet וסיפר: "קיבלתי בזמנו 11,000 מכתבי שנאה מסקוטים ואמרתי שהפעם אני חייב להחזיר להם, והצלחתי". לדבריו הוא נעזר לרגל המשימה בדמות אגדית סקוטית, המלך רוברט דה-ברוס: "שמתי לו כפית ביד ואמרתי לסקוטים: 'תתרכזו במלך הזה, הוא יעזור לי'. אפילו הלכתי לנקודה עוד יותר מטורפת. היום התחלתי לקבל אימיילים של שנאה מאנגליה, זה ברור".
2 צפייה בגלריה
החזיר לסקוטלנד. גלר
החזיר לסקוטלנד. גלר
החזיר לסקוטלנד. גלר
(צילום: AP)
כשנשאל האם הוא יכול לסייע בגרימה של שערים ולא רק במניעתם (המשחק בין אנגליה לסקוטלנד הסתיים ב-0:0 מאכזב עבור האנגלים), אמר גלר: "אני יכול לעשות את זה אבל זה קצת יותר קשה. אם הייתי יכול לעשות את זה באמת, הייתי עכשיו מולטי-מיליונר".
"אגב, אתמול עזרתי גם להונגריה נגד צרפת" (המשחק הסתיים בתוצאה 1:1), הפתיע גלר והוסיף שהוא לא מתכוון להתערב במשחקים שישוחקו היום בטורניר, למשל זה בין שווייץ לבין טורקיה, "אלא אם איזה עיתון משווייץ פתאום ירים אליי טלפון".
2 צפייה בגלריה
הארי קיין וגארת' סאות'גייט
הארי קיין וגארת' סאות'גייט
הארי קיין וגארת' סאות'גייט מאוכזבים אחרי ה-0:0 מול סקוטלנד
(צילום: AP)
לדבריו, הוא מאז ומתמיד היה אוהד נבחרת אנגליה, המדינה בה התגורר במשך 40 שנה, וכך זה גם הפעם - למרות הסיוע ליריבתה: "כשזה בא לכדורגל ולנצח ביורו, אני עם אנגליה".