פרנק דה בור ונבחרת הולנד כבר לא. המאמן וראשי ההתאחדות ההולנדית נפגשו היום (שלישי) והוחלט על עזיבתו לאחר שמונה חודשים בלבד בתפקיד. האורנג' איכזבו בגדול ביורו והודחו בשמינית הגמר על-ידי צ'כיה (2:0).
יורו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
המאמן ה-51 מונה כברירת מחדל לאחר שרונלד קומאן עזב לברצלונה, ולמרות שהולנד פתחה מצוין את הטורניר ועלתה לשמינית הגמר עם מאזן מושלם, היא קרסה ברגע האמת.
2 צפייה בגלריה
פרנק דה בור
פרנק דה בור
פרנק דה בור
(צילום: EPA)
2 צפייה בגלריה
מתיאס דה ליכט
מתיאס דה ליכט
מתיאס דה ליכט לאחר שהורחק
(צילום: EPA)
"החלטתי שלא להמשיך כמאמן לאומי. המטרה לא הושגה וזה ברור", נפרד דה בור מהנבחרת. "כשפנו אליי להיות מאמן בשנה שעברה, חשבתי שזה כבוד ואתגר, אבל הייתי מודע גם ללחץ שיהיה עליי מהרגע שמוניתי. הלחץ רק הלך וגבר וזה אינו מצב בריא מבחינתי, וגם לא לסגל לקראת משחקים כה חשובים עבור הכדורגל ההולנדי בדרך להעפלה במונדיאל. אני רוצה להודות לכולם, כמובן לאוהדים ולשחקנים. המחמאות שלי הן גם להנהלה שיצרה אקלים ספורטיבי ברמה הכי גבוהה".
ניקו-יאן הוגמה, אחד המנהלים בנבחרת, הוסיף: "למרות כל מאמציו של פרנק, המטרה להגיע לפחות לרבע הגמר לא הושגה. הימרנו על אליפות טובה יותר, אבל זה לא הצליח. כעת עליי למצוא יורש, חובה עלינו לעשות זאת מכיוון שב-1 בספטמבר יש לנו משחק מוקדמות חשוב נגד נורבגיה באוסלו. נעריך את האפשרויות באופן רחב יותר מאשר רק המאמן ונחדד את הפרופיל שאנו מחפשים".