אחרי ערב כמו שהיה אמש צריך קודם כל לנשום. 18 שערים בארבעה משחקים, דרמות, מהפכים, חגיגות, עצב ומה לא? במנה העיקרית קיבלנו את מה שטענו לפני הטורניר שהוא בית המוות. לפעמים כל הסופרלטיבים והטייטלים המוגזמים קצת מוציאים מהעוקץ ונותנים הייפ שלא לצורך – זה לא היה המקרה כאן.
יורו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
צרפת, גרמניה, פורטוגל וכן כן, גם הונגריה שאף אחד לא ספר, סיפקו את אחד הבתים המעניינים שזכורים באליפות אירופה לדורותיה. בסופו של דבר הפייבוריטיות בשלב הבא, והונגריה אורזת מזוודות והולכת הביתה, אבל עוזבת את הטורניר עם המון סיבות להיות מרוצה ולא מעט מחמאות.
3 צפייה בגלריה
לאון גורצקה חוגג עם יוגי לב
לאון גורצקה חוגג עם יוגי לב
בסוף כולם חייכו. לאון גורצקה חוגג עם יוגי לב
(צילום: רויטרס)
מספר השינויים במיקום הנבחרות במהלך 90 הדקות היה בלתי נתפס – פורטוגל למשל הייתה בכל אחד מארבעת המקומות במהלך הערב. גרמניה בכלל הייתה בחוץ לאורך דקות רבות מאוד ולא הזכירה אפילו במעט את הנבחרת התוססת וההתקפית שפירקה את כריסטיאנו רונאלדו וחבריו ביום שבת האחרון.
גארי ליניקר אמר ש"כדורגל משחקים 90 דקות ובסוף הגרמנים מנצחים", הפעם הגרמנים היו זקוקים רק לתיקו – וזה גם מה שהם השיגו, 2:2 יקר וכרטיס לשלב הבא. מצד אחד, סיבה למסיבה, מצד שני היריבה היא אנגליה, כשהמשחק יתקיים ביום שלישי (19:00) בוומבלי, אצטדיון שהאנגלים מתקשים מאוד להפסיד בו כבר לא מעט משחקים.
המושיע של המאנשאפט היה קשר באיירן מינכן לאון גורצקה, שנעץ את השוויון בדקה ה-84 ועשה סימן של לב עם הידיים במכוון לעבר האוהדים ההונגרים שישבו ביציעים. גורצקה הוא פעיל ידוע למען זכויות הקהילה הגאה ומפתיחת היורו הקהל ההונגרי קרא קריאות הומופוביות. בנוסף, רק השבוע הועברו חוקים נוספים נגד הקהילה בהונגריה, כאלו שבין היתר אוסרים על לימוד הנושא לתלמידים מתחת לגיל 18. גורצקה הראה להם בדיוק מה צריך להפיץ – אהבה. גם בציוץ שלו בסיום הנימה הייתה דומה: "הפיצו אהבה, כן! וומבלי קורא לנו".
"המורל שלנו היה גבוה לכל אורך המשחק, אבל גם עשינו טעויות", אמר יוגי לב בסיום. "זה היה טוב לראות שנלחמו חזק עד שהשגנו את השוויון. זה היה משחק מלא בעצבים. ידענו שהונגריה תיתן הכל. אני פשוט שמח שהצלחנו להעפיל מהבית הזה".
ג'ושוע קימיך קיבל את תואר המצטיין, אך אין ספק שהוא מצפה מעצמו ומחבריו להרבה יותר: "הונגריה שיחקה סגור ועשתה את זה טוב מאוד. לא היינו מספיק טובים כדי למצוא פתרונות לכך, אבל הראינו אנרגיות נהדרות. בסיום הדבר היחיד שחשוב הוא שעלינו לשלב הבא. זה גם יהיה נכון, למשחק הבא ואני חושב שיש לנו סיכוי לעשות את זה גם שם".
3 צפייה בגלריה
ג'ושוע קימיך
ג'ושוע קימיך
"לא מצאנו פתרונות". ג'ושוע קימיך
(צילום: רויטרס)
"הגיע לנו יותר כי נלחמנו בצורה מדהימה בכל שלושת המשחקים", אמר אנדרש שאפר, שהבקיע את השער השני במשחק. "קשה לומר משהו עכשיו. צריך להוריד את הכובע בפני כל השחקנים והאוהדים. אני גאה בכולם. אני מאוכזב מאוד מכך שלא העפלנו לשמינית הגמר".
בתקשורת הגרמנית לא היו מרוצים. "עלינו שלב, אבל אף אחד לא יודע מדוע", נכתב ב'בילד'. "חייב להיות שיפור, אחרת ניראה זקנים מול אנגליה הבלתי מזיקה. האפקט של ג'מאל מוסיאלה היה נהדר ועכשיו אנחנו רוצים לראות אותו משחק יותר".