נבחרת ספרד פתחה את הופעותיה ביורו 2020 עם כל דבר מלבד כדור ברשת. 17 בעיטות, 75 אחוז החזקה בכדור ואין סוף מצבים – אבל בסופו של דבר המפגש מול שבדיה הסתיים ב-0:0 שגרם לכולם להשחיז סכינים ולצאת בביקורות.
יורו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
המטרה הראשית הוא המאמן לואיס אנריקה, שעוד לפני הטורניר היו טענות על הסגל שהוא החליט לזמן. ואתמול (שני) הביקורת נמשכה בשחקנים שעלו בהרכב וההצבה שלהם על המגרש.
4 צפייה בגלריה
מורנו מתוסכל אחרי עוד החמצה
מורנו מתוסכל אחרי עוד החמצה
מורנו מתוסכל אחרי עוד החמצה
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
לואיס אנריקה
לואיס אנריקה
כאב ראש, כאב ראש, כאב ראש. אנריקה
(צילום: EPA)
מרקוס יורנטה, שמשחק באתלטיקו מדריד בדרך כלל כקשר התקפי ולפעמים אף חלוץ, פתח כמגן ימני. ומי שהופקד על מלאכת הכיבוש הוא אלבארו מוראטה מיובנטוס.
מוראטה סיפק משחק חלש במיוחד, והדבר היחיד שכולם יזכרו לו מ-66 הדקות "שטייל" על הדשא הוא ההחטאה האדירה שלו במהלך המחצית הראשונה.
חלק מהאוהדים באצטדיון בסביליה אף שרקו בוז למוראטה, בעיקר כשירד מהדשא וממש לא היו מרוצים ממה שהם ראו. לואיס אנריקה לעומת זאת שמע ובעיקר ראה משהו אחר לחלוטין מהיציעים וטען: "אני ראיתי שהם מחאו לו כפיים".
4 צפייה בגלריה
מוראטה
מוראטה
משחק חלש במיוחד והחמצה אדירה. מוראטה
(צילום: EPA)
בהמשך רשתות נוספות שאלו אותו שאלות והוא כבר הבין שהלך הרוח של אוהדי לה-רוחה הוא נגד החלוץ שלו: "יהיה יותר נעים אם האוהדים יתמכו בו. עבודה של מאמן היא לעזור לשחקנים ולהגן עליהם. אני מאוד שמח מהאוהדים שקראו בשמו של מוראטה כי כולנו אוהבים להרגיש נאהבים. אלבארו נתן משחק טוב מאוד, גם לאחרים היו מצבים. זה לא נחמד כשהקהל שורק בוז".
אז למה בכל זאת ספרד לא הבקיעה, למאמן שלה הייתה תובנה מעניינת, והאמת, נשמעת די בכיינית: "המצב של המגרש לא עזר לנו, השחקנים נאבקו כדי לשלוט על הכדור".
4 צפייה בגלריה
פדרי
פדרי
"בטוח שהגולים עוד יגיעו בהמשך". פדרי
(צילום: רויטרס)
לואיס אנריקה המשיך: "היינו עדיפים מול יריבה שהעדיפה לסגור את המשחק ולהישאר מאחור. הם רק התגוננו".

בספרד היו עדינים עם הנבחרת: "הכל היה טוב, חוץ משער"

תופתעו, אבל עיתוני ספרד היו עדינים עם הנבחרת. "הכל היה טוב, חוץ משער" - הייתה הכותרת הראשית ב"מארקה", שם נכתב כי "ספרד הציגה שליטה אבסולוטית במשחק, אבל השחקנים פשוט לא מצאו את הרשת". ב"אס" הלכו על כותרת אחרת, אבל די דומה: "מצור - בלי גול". גם ב"ספורט" הקטלאני כתבו כי "השליטה לא הספיקה לניצחון, רובין אולסן תסכל את החבורה של לואיס אנריקה".
"הכל היה טוב, חוץ משער" - שער ה"מארקה"
"מצור - בלי גול". שער ה"אס"
מרקוס יורנטה: "איזו תחושה מוזרה. יצרנו כל כך הרבה מצבים ופשוט לא היינו אפקטיביים מול השער. למעשה יצרנו מגוון של הזדמנויות ולפעמים יש ימים שהכדור מסרב להיכנס לרשת".
"הגיע לנו יותר, אבל הפתרון הוא פשוט להמשיך לעבוד על דברים. אנחנו חייבים להמשיך לשחק באותה צורה ולקהל את העובדה שאם לא כובשים – לא מנצחים, לא משנה כמה טוב משחקים. אני מקווה שהאוהדים מאחוריו (מוראטה) עכשיו".
פדרי: "יצרנו כל כך הרבה מצבים שאני בטוח שהגולים עוד יגיעו בהמשך. אני יודע שעכשיו ננתח את המשחק בווידאו וננסה להבין למה לא הבקענו, אבל כל אחד יכול לטעות, כולנו. מוראטה הוא אדם והוא צריך תמיכה, הוא עובד טוב מאוד עבור הנבחרת".