רק שלוש שנים חלפו מאז הזכייה של צרפת במונדיאל, אז היא נראתה כנבחרת בלתי עצירה עם שילוב מושלם בין צעירים לוותיקים. אלופת העולם באה ליורו 2020 כאחת הפייבוריטיות לזכייה, ומצאה את עצמה בבית כבר אחרי שלב שמינית הגמר בעקבות ההפסד הדרמטי לשווייץ בפנדלים (3:3 אחרי 120 דקות, 5:4 בדו קרב מהנקודה הלבנה).
יורו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
ביומיים האחרונים התקשורת הצרפתית חושפת סיפורים רבים שגרמו לחוסר שקט במחנה הנבחרת, שעלה בהדחה מוקדמת. ב"לאקיפ" לדוגמה פורסם כי הצוות הרפואי היה מודאג מכך שחלק מחברי הנבחרת לא ישנים בלילה כי הם עסוקים בלשחק בפלייסטיישן או בצפייה בנטפליקס, זאת עקב העובדה שלא נתנו להם להתאוורר מחוץ למלונות ושמרו עליהם ב"בועה" מחשש לקורונה.
3 צפייה בגלריה
דידייה דשאן
דידייה דשאן
דשאן מנחם את שחקני צרפת
(צילום: רויטרס)
השחקנים לא היו יכולים להיפגש עם המשפחות שלהם וזה גרם למירמור בתוך הסגל. מנגד, גורמים בנבחרת מאשימים את הצוות הרפואי בהכנה לקויה לטורניר ובפציעות הרבות בסגל, במיוחד בחלק ההגנתי (כמו אלה של לוקא דין ולוקאס הרננדז).
חסרונם של "כוכבי חדר ההלבשה" כמו בלז מטוודי ועדיל רמי, שאיחדו את שחקני הטריקולור וידעו כיצד לפתור ריבים בתוך הנבחרת, השפיע לרעה. האווירה בחדר ההלבשה לא הייתה טובה וכלי התקשורת דיווחו שחלק מהשחקנים, כמו אנטואן גריזמן וקלמון לנגלה, לא חזרו עם שאר הסגל לפריז, אלה טסו מרומניה לחופשות שלהם.
3 צפייה בגלריה
אמבאפה מאוכזב
אמבאפה מאוכזב
אמבאפה מאוכזב
(צילום: AFP)
עדות נוספת היא הריבים שהיו במהלך ההפסד לשווייץ. על פי מספר דיווחים, אדריאן ראביו ופול פוגבה התווכחו במהלך כל המשחק. ראביו התלונן שפוגבה לא עושה מספיק הגנה. רפאל וראן התווכח עם בנג'מין פאבר, גם כן על הכיסוי ההגנתי. פאבר ו-וארן גם יצאו נגד פוגבה על כך שהוא לא עוזר בהגנה. זאת בנוסף לבלגן שהיה ביציעים בין אימו של ראביו למשפחות של קיליאן אמבאפה ופוגבה.
ורוניק ראביו אמרה למשפחתו של פוגבה כי פול אשם בשער השלישי של שווייץ מכיוון שאיבד כדור ברשלנות, ולאביו של אמבאפה אמרה: "קיליאן צריך להיות פחות שחצן". כמו כן פורסם שקינגסלי קומאן סירב להתחלף במחצית הראשונה של ההארכה כי חשש לקבע את תדמיתו כשחקן פציע. בסופו של דבר הוא הוחלף בחלק השני של ההארכה.
3 צפייה בגלריה
פוגבה
פוגבה
פוגבה. ספג ביקורת
(צילום: רויטרס)
העיתונאים הצרפתים אף שמו לב לכך שכמעט אף שחקן לא הגיע לנחם את אמבאפה אחרי הפנדל שהחמיץ. הכוכב ירד לחדרי ההלבשה לבדו. מה שאולי מעיד על מעמדו בקרב השחקנים.
ומה לגבי דשאן? על פי כל ההערכות בתקשורת הצרפתית הוא צפוי להשלים את החוזה שלו ולהיות מאמן הנבחרת גם במונדיאל בקטאר, כאשר גם הוא וגם ההתאחדות לא מעוניינים בשינוי. הצדדים ייפגשו ב-5 ביולי ואז צפויה לצאת הודעה רשמית.