חברת משחקי המחשב היפנית "קונאמי" החליטה לבטל את שיתוף הפעולה עם אנטואן גריזמן אחרי חודש אחד בלבד. הסיבה: סרטון הווידאו שהודלף לאחרונה ובו נראה חלוץ ברצלונה יחד עם חברו לקבוצה ולנבחרת צרפת, עוסמאן דמבלה, לועגים למספר אנשי צוות במלון בו שהו.
כאמור, רק לפני חודש חתמה החברה היפנית והכוכב הצרפתי על הסכם חסות, במהלכו ישמש גריזמן כ"שגריר" אחד ממשחקיה הקרוי Yu-Gi-Oh! החברה, אחת הספונסריות של ברצלונה, ביקשה גם הבהרות מהקבוצה: "אנחנו דורשים מהמועדון להודיע מה הצעדים העתידיים שהוא מתכוון לבצע בנושא".
2 צפייה בגלריה
אנטואן גריזמן מתרענן
אנטואן גריזמן מתרענן
הולך ומסתבך. גריזמן
(צילום: AP)
ובברצלונה אכן התייחסו גם הם לסרטון, ובהודעה רשמית אמרו: "אנחנו מביעים חרטה גדולה בעקבות מה שהרגישו האוהדים היפנים והאסיאתים של המועדון בעקבות הסרטון של דמבלה וגריזמן שהופץ. הם נהגו בחוסר כבוד כלפי העובדים במלון שבו הם היו".
כזכור, בסרטון שהפך לוויראלי השבוע נראים השניים בזמן מחנה האימונים של ברצלונה ביפן כשהם לועגים ומואשמים בגזענות.
"כל הפרצופים המלוכלכים... הכל כדי לשחק פרו אבולושן סוקר, אחי...", נשמע אומר דמבלה והגיב לכך שכמה מהם לא הצליחו להפעיל את המשחק בו שיחקו. גריזמן נראה משועשע מדבריו של חברו, שהמשיך: "או, לעזאזל עם השפה הזו! אתם מתקדמים או שאתם לא מתקדמים פה במדינה שלכם?"
2 צפייה בגלריה
גריזמן מיואש
גריזמן מיואש
בחברה היפנית ביקשו הבהרות גם מברצלונה
(צילום: רויטרס)
שלשום אחר הצהריים השניים כבר העלו פוסטים בהם הם התנצלו על הסרטון. "שלום לכולם. בימים האחרונים סרטון מ-2019 מסתובב ברשתות החברתיות", כתב דמבלה. "זה קרה ביפן. זה יכול היה לקרות בכל מקום בעולם. וגם אז הייתי משתמש באותה שפה. לא כיוונתי לשום גזע או קהילה. לפעמים אני אומר כאלו דברים בצורה פרטים, עם החברים שלי, לא משנה מה המקור שלהם. הסרטון הזה הפך עכשיו לציבורי... אני רוצה להביע את התנצלותי הכנה".
הסרטון שהפך לוויראלי
גריזמן: "תמיד נלחמתי נגד כל גילוי של אפליה. בימים האחרונים אנשים מסוימים רוצים להציג אותי כאיש שאני לא. אני מסרב לקבל את ההאשמות האלו נגדי ואני מתנצל אם פגעתי במישהו מחבריי היפנים".