נבחרת צרפת השיגה ניצחון חשוב במשחק הפתיחה שלה ליורו 2020 - שהיה גם המשחק הגדול ביותר עד כה וזה שסגר את המחזור הראשון בשלב הבתים - 0:1 על גרמניה במינכן, לעיני 12 אלף איש.
יורו 2020 ב-ynet - המתחם המיוחד
זה לא היה משחק גדול למרות קצב מהיר ואינטנסיבי, והמנצחת השיגה את השער המיוחל למרות שבעטה רק פעם אחת למסגרת במהלך המשחק - וזו לא הייתה הבעיטה שנתנה לה את הניצחון, שהגיע בזכות שער עצמי של בלם גרמניה מאטס הומלס. יחד עם זאת, שתי בעיטות שהלכו למסגרת במחצית השנייה ואפילו נכנסו - אחת של קיליאן אמבאפה ואחת של קארים בנזמה, לא שרדו בדפי הסטטיסטיקה כי שני השערים נפסלו בעקבות נבדל.
5 צפייה בגלריה
דשאן חוגג
דשאן חוגג
דשאן חוגג
(צילום: AFP)
המאמן המנצח דידייה דשאן אמר בסיום: "שיחקנו מצוין נגד יריב טוב מאוד. ידעתי שהשחקנים יגיעו מוכנים והיינו כאן כדי להיאבק. לא היינו רחוקים מלכבוש גם את השער השני שהיה נותן לנו ביטחון ושקט, אבל זה לא שסבלנו כל כך במחצית השנייה. זה היה משחק חזק, מלא באיכות וכישרון".
פול פוגבה, שנבחר לאיש המשחק הצטנע כצפוי: "ההופעה של הקבוצה היא הדבר החשוב. בלעדי החברים שלי לא הייתי יכול לשחק כל כך טוב. השקענו המון. כל הדיבורים על 'בית המוות' או על זה שאנחנו פייבוריטים לא משנים לנו, אנחנו מרוכזים בעבודה שלנו על המגרש. ברור לנו שיש עלינו את חובת ההוכחה כאלו שנושאים את התואר אלופי העולם, וזה מחייב אותנו להיות צנועים כשאנחנו עולים לדשא. כשאנחנו צריכים לסבול אנחנו עושים את זה יחד וכשאנחנו צריכים לצאת ולתקוף אנחנו עושים את זה יחד".
5 צפייה בגלריה
פוגבה
פוגבה
פוגבה
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
פוגבה ורודיגר מחובקים בסיום, קאנטה משגיח
פוגבה ורודיגר מחובקים בסיום, קאנטה משגיח
פוגבה ורודיגר מחובקים בסיום, החבר מצ'לסי קאנטה משגיח
(צילום: AFP)
אגב, פוגבה היה מעורב באירוע יוצא דופן לקראת סיום המחצית הראשונה כאשר אנטוניו רודיגר נראה כאילו הוא נושך אותו מאחור בגבו. ולפחות על פי התמונות בסיום - השניים נראו מפויסים עם חיבוק חם.
"אני וטוני חברים", התייחס פוגבה לתקרית המוזרה. "זה לא היה שום דבר רציני. אני חושב שגם ראיתם את זה במצלמות הטלוויזיה. הכל נגמר, זה שייך לעבר. אני לא בוכה לשופט שיוציאו כרטיסים צהובים או אדומים במקרים כאלו".
"הוא רכן מעט לעברי אני חושב", שיחזר קשר הטריקולור. "אבל אנחנו מכירים אחד את השני הרבה מאוד זמן. הרגשתי את זה, אמרתי לשופט. הוא זה שמחליט וגם לקח את ההחלטה. זה נגמר, אני רק רוצה לשחק כדורגל".
פוגבה הוסיף: "הוא לא קיבל שום כרטיס, אני חושב שזה עדיף כך. אני לא רוצה שישעו אותו בגלל אירוע כזה. בסוף המשחק התחבקנו וזה הכל".
השוער הוגו לוריס שיבח את משחק ההגנה של הקבוצה: "היינו יציבים מאוד בשליש האחרון של המגרש, ושיחקנו נהדר כשהכדור לא היה ברגליים שלנו בשני חצאי המגרש. היינו צריכים את כולם הערב כדי להתגונן כמו שצריך מולם".
5 צפייה בגלריה
יוגי לב על הקווים
יוגי לב על הקווים
יוגי לב על הקווים
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
קרוס ופוגבה במאבק על כדור
קרוס ופוגבה במאבק על כדור
קרוס ופוגבה במאבק על כדור
(צילום: AFP)
מבחינת הנבחרת המפסידה, אם לגרמניה יש אמביציות לזכות ביורו הזה - ולגרמניה תמיד יש אמביציה כזו - היא לא תאהב את הנתון הבא: רק נבחרת אחת בעבר הפסידה במשחק הפתיחה שלה ואחר כך המשיכה לזכייה באליפות אירופה - הולנד של 1988.
המאמן יואכים לב, שעבורו זהו מסע פרידה מהנבחרת לפני שיוחלף על ידי האנזי פליק, אמר בסיום: "אני לא יכול לבוא בטענות לשחקנים שלי על המאמץ שהם עשו. זה היה משחק אינטנסיבי ונלחמנו ממש עד הסוף. והשחקנים נתנו את כל מה שיש להם". גם טוני קרוס לא נשמע מאוכזב במיוחד: "בתחושה שלי שיחקנו הערב טוב מאוד ועשינו מספיק כדי להשיג את השער. יישמנו הרבה ממה שתכננו למשחק הזה".