א'

איטליה ואנגליה. שתי הנבחרות הטובות ביורו 2020 נאבקות על הכרטיס. אין יותר מספק מזה.
יורו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד

ב'

בירה. אי-אפשר לחגוג כמו שצריך באנגליה בלי זה. ההערכה היא כי במהלך חצי הגמר מול דנמרק, הפאבים באנגליה מזגו 50 אלף פיינטים בדקה בממוצע.
7 צפייה בגלריה
(איור: ליאו אטלמן)

ג'

גביע הטוטו. אנחנו לא רוצים לדכא אף אחד, אבל משחק הכדורגל הבא שאתם צפויים לעקוב אחריו בשבוע הקרוב הוא הקרב ביום חמישי בין הפועל באר-שבע למ.ס אשדוד במחזור הראשון של המפעל המסעיר.

ד'

דאבל. הקבוצה המיוצגת ביותר מבין 52 שחקני הסגלים שבגמר היא צ'לסי, עם חמישה שחקנים שיוכלו לחתום את העונה בהנפה גדולה שתצטרף לזכייה בליגת האלופות. מייסון מאונט, בן צ'ילוול וריס ג'יימס בצד האנגלי, ז'ורז'יניו ואמרסון באיטליה.

ה'

המנונים. כן, כולם מתלהבים ובצדק מיצירת המופת האיטלקית, שכיף לשמוע גם מחוץ להקשר של משחקי כדורגל ותמיד מלווה בשירה דרמטית של השחקנים - אבל חכו-חכו לפעם הראשונה בה "אל, נצור את המלכה" ינוגן בגמר יורו מול עשרות אלפי אוהדים אנגלים.
7 צפייה בגלריה
(איור: ליאו אטלמן)

ו'

וומבלי. מה יש באצטדיון הזה שכולם נמשכים אליו? פשוט קסם. הוא יפהפה, מרווח, קלאסי לצפייה במשחק, ונהנה מההילה ייחודית - אין בו "סתם" משחקים כמו במגרשי ענק אחרים. הוא שמור למפגשים הגדולים ביותר.

ז'

זיכרונות. מאמן איטליה רוברטו מנצ'יני כבש שער אחד ביורו 1988 והודח בחצי הגמר. מאמן אנגליה גארת' סאות'גייט חתום על הפנדל (ע"ע) המפוספס בחצי הגמר ב-1996, ושיחק גם בהדחה בשלב הבתים ב־200-. אחד מהם בדרך לעשות תיקון רציני בקריירה.

ח'

חבל. חבל שיש עדיין קורונה, שוומבלי לא יהיה מלא ב-90 אלף צופים, שהחגיגה לא תהיה מושלמת בגלל החשש מהמגפה. וגם שרק אחת משתי הנבחרות הנפלאות האלה תזכה בטורניר אחרי המסע שעברה.

ט'

טניס. מספר שעות לפני שריקת הפתיחה ייערך בלונדון אירוע ענק אחר, גמר טורניר ווימבלדון. כבודו במקומו מונח, והקהל המסור יעקוב, אבל בלב של רוב הצופים המקומיים כבר יתחיל לתקתק השעון לקראת הגמר האמיתי.
7 צפייה בגלריה
(איור: ליאו אטלמן)

י'

יציעים. רבע הגמר של אנגליה מול אוקראינה התקיים ברומא, ובגלל העלייה במקרי הקורונה בבריטניה הרשויות באיטליה לא הרשו לאוהדים אנגלים לבוא - גם כאלו שקנו כרטיס. אבל האנגלים לא נקמו לקראת הגמר, ואישרו ל-1,000 אוהדים איטלקים להגיע בטיסות מיוחדות ללונדון, בתנאי שיישארו בבועה ויעזבו את הממלכה בתוך 12 שעות.

כ'

כסף. 9.25 מיליון יורו לכל נבחרת על ההשתתפות, 1.5 מיליון לניצחון בשלב הבתים (750 אלף על תיקו), וזה ממשיך עד 10 מיליון על זכייה. המקסימום שנבחרת יכולה לצבור - 34 מיליון יורו.

ל'

לייזר. אוהד אנגלי כיוון אחד לעיניים של קספר שמייכל בחצי הגמר, הדני בכל זאת הדף את הפנדל של הארי קיין, והחלוץ הבקיע מהריבאונד. התוצאה: מקום בגמר הגדול וקנס של 30 אלף יורו לאנגלים.

מ'

מכונית. הנה כוכבת בלתי צפויה של היורו: המכונית הקטנה שמביאה את הכדור לשופט בתחילת המשחק. מדובר בדגם מוקטן של פולקסווגן, נותנת חסות של הטורניר, והעניין נהיה ויראלי עד כדי כך שחשבון טוויטר מיוחד נפתח עבורה, עם השם המקורי "מכונית כדורגל קטנה", ויש לו כבר אלפי עוקבים.
7 צפייה בגלריה
(איור: ליאו אטלמן)

נ'

ניסיון. ראחים סטרלינג מוביל את הסגל האנגלי עם 67 הופעות. הוא לא מדגדג את שני האיטלקים שכבר הגיעו לתלת-ספרתי: ג'ורג'יו קייליני (111) ולאונרדו בונוצ'י (108).

ס'

סיציליה. אם אתם מחפשים הקשר היסטורי מוזר, אז דעו לכם שבדיוק היום לפני 78 שנה, במלחמת העולם השנייה, החלה פלישת בריטניה ושאר בעלות הברית לסיציליה.
7 צפייה בגלריה
(איור: ליאו אטלמן)

ע'

עבר. זה יהיה המשחק ה-28 בכל הזמנים בין הנבחרות, עם 10 ניצחונות לאיטליה ושמונה לאנגליה. הפעם האחרונה שבה נפגשו הייתה למשחק ידידות לפני שלוש שנים וחצי, גם אז בוומבלי: ג'יימי וארדי כבש ראשון, לורנצו אינסינייה השווה בפנדל שלוש דקות לסיום.

פ'

פנדלים. האימה של אנגליה. הפכה למומחית הדחות בדו-קרב מהנקודה הלבנה, ולמרות שעברה משחק כזה במונדיאל האחרון, ביורו הנוכחי זכתה לפנדל אחד, והארי קיין החמיץ. כשלוקחים בחשבון את החיוכים של איטליה לפני הבעיטות מול ספרד, ברור מי תגיע שלווה יותר לאירוע כזה.

צ'

צעירים. ג'יג'ו דונארומה בן 22, פדריקו קייזה 23, ניקולו בארלה 24. לאנגליה יש את בוקאיו סאקה (19), פיל פודן וג'יידון סאנצ'ו (21), מייסון מאונט ודקלן רייס (22) - וגם את ג'וד בלינגהאם שחגג 18 במהלך הטורניר. בסיס טוב לעתיד.

ק'

קמע. כן, היה קמע רשמי לטורניר הביזארי הזה, למרות שחולק בין 11 מארחות. קוראים לו סקילזי (מלשון "כישורים"), והטענה היא שעיצובו הושפע מכדורגלני רחוב. כנראה בגלל זה הוא משחק עם קפוצ'ון, אבל זה נראה בכלל כמו חליפת חלל.
7 צפייה בגלריה
(איור: ליאו אטלמן)

ר'

ראש. מרחב ההגנה האווירית של איטליה נכנס לכוננות גבוהה: אנגליה מובילה את הטורניר עם חמישה שערים בנגיחה. לאיטלקים אין אפילו אחד כזה.

ש'

שופט. דני מקלי ההולנדי פישל בחצי הגמר, ביורן קאופרס ההולנדי קיבל את הגמר. הוא וצוות ה-VAR יעמדו תחת לחץ גדול מתמיד.

ת'

תואר. לאיטליה יש כמות יפה משלה בטורנירים הגדולים, אנגליה עשתה זאת רק פעם אחת במונדיאל 1966. עוד גביע לאוסף או היסטוריה אנגלית ביורו?
7 צפייה בגלריה
(איור: ליאו אטלמן)