לפני כמעט שלוש שנים, נבחרת ישראל הביסה 2:5 את אוסטריה בסמי עופר. אבל מאז, האוסטרים בעלייה ואנחנו כמובן לא העפלנו לטורניר גדול. האוסטרים ניצחו הערב (שלישי) 2:3 את הולנד, ועלו מהמקום הראשון לשמינית גמר היורו. לפני צרפת והולנד.
התקשורת האוסטרית יצאה מגדרה: "כל המדינה חוגגת", "אנחנו בחלום", "לא להאמין שסיימנו ראשונים", נכתב בכותרות האתרים במדינה. הישג השיא של האוסטרים היה ביורו הקודם, שבו הגיעו לשמינית הגמר. היריבות האפשריות בשמינית הגמר הן צ'כיה או טורקיה, וגם גיאורגיה היא אופציה, אז האוסטרים מרגישים שהם יכולים להגיע לרבע הגמר - ואף מעבר לכך. זאת פעם ראשונה שאוסטריה מנצחת פעמיים ברציפות בטורניר גדול מאז מונדיאל 1982. אוסטריה פתחה את הטורניר עם הפסד 1:0 לצרפת, אבל המשיכה עם 1:3 על פולין והיום הגיע עוד ניצחון מרשים.
3 צפייה בגלריה
שחקני אוסטריה חוגגים
שחקני אוסטריה חוגגים
שחקני אוסטריה חוגגים
(צילום:EPA/ABEDIN TAHERKENAREH)
3 צפייה בגלריה
מרסל סביצר חוגג
מרסל סביצר חוגג
"כנראה שאנחנו טובים". מרסל סביצר
(צילום: EPA/ABEDIN TAHERKENAREH)
"אם סיימנו במקום הראשון בבית, אז אנחנו נבחרת די טובה", אמר הקשר מרסל סביצר בסיום. "בכדורגל יש הרבה עליות וירידות, וצריך לדעת איך להתמודד. לכבוש את שער הניצחון, אין דבר יותר טוב מזה. הנבחרת נתנה לי ביטחון, האוהדים גם תומכים בנו מאוד, עבדנו קשה מאוד בשביל הניצחון הזה. אנחנו אוהבים לשחק כדורגל התקפי ולשלוט בכדור, זה מי שאנחנו".
מאמן אוסטריה ראלף רגניק הוסיף: "הגיע לנו לנצח. הייתה לנו הרבה מאוד אנרגיה על המגרש, למשך כל 90 הדקות. ספגנו פעמיים והצלחנו להגיב היטב, לא הסתגרנו. הצלחנו לשחק כמו שאנחנו יודעים, המשכנו ללחוץ קדימה וניצחנו".
3 צפייה בגלריה
שמיד חוגג
שמיד חוגג
שמיד חוגג
(צילום:AP Photo/Petr David Josek)
"שיחקנו רע מאוד", אמר מאמן הולנד רונלד קומאן, "היו לאוסטריה המון הזדמנויות, לא היינו מספיק אגרסיביים. האוסטרים לחצו אותנו. הצלחנו לשחק טוב בזמן מסוים, אבל אז הם שוב הענישו אותנו והפסדנו. לא שלטנו במשחק, זאת הייתה הופעה רעה".
"התחלנו רע, הגיע לנו להפסיד", אמר קפטן הולנד וירג'יל ואן דייק. "אי אפשר לנצח ככה, כשאתה כל כך חלש. אנחנו יודעים לשחק טוב יותר. אין אשם אחד בהפסד, כולנו אשמים. אם אנחנו רוצים להגיע להישגים בטורניר הזה, אז משהו חייב להשתנות".