באוקראינה נשמו לרווחה הערב (שישי) לאחר הניצחון 1:2 הקשה על סלובקיה, שמעניק לנבחרת סיכוי לא רע לעלות לשמינית הגמר. אחרי שחטפה 3:0 מרומניה, החבורה של סרגיי לברוב הייתה לא רחוקה מהפסד נוסף לאחר שפיגרה 1:0 מול הסלובקים המפתיעים, אך שערים של מיקולה שפארנקו (54) ורומן ירמצ'וק (80) סידרו לה שלוש נקודות בכורה בטורניר.
בתקשורת האוקראינית לא הסתירו את השמחה לאחר הניצחון, והיללו את כובש שער הניצחון: "ירמצ'וק הוא הגיבור של אוקראינה - הוא עלה מהספסל והבקיע את שער הניצחון החשוב. הוא המלאך השומר והג'וקר שהביא את הניצחון". אגב, מי שנבחר לאיש המשחק הוא שפארנקו, שגם כבש וגם בישל.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת אוקראינה רומן ירמצ'וק
שחקן נבחרת אוקראינה רומן ירמצ'וק
הגיבור של אוקראינה. רומן ירמצ'וק
(AP Photo/Martin Meissner)
ירמצ'וק אמר לאחר הניצחון: "המפתח לניצחון היום הייתה הרוח שלנו. דיברנו לפני המשחק עם הנשיא וולודימיר זלנסקי והוא הכניס בנו הרבה מוטיבציה. כולם יודעים באיזה מצב קשה המדינה שלנו נמצאת ורצינו להעניק מעט הנאה לעם שלנו שצופה בנו".
"נראינו רע מאוד נגד רומניה, אבל היום השחקנים הראו גישה ואופי שונים לגמרי והניצחון הגיע לנו", אמר רברוב בסיום. "עכשיו אנחנו צריכים להיות מרוכזים במשחק הבא. זה היה ניצחון חשוב מאוד לנבחרת ולמדינה כולה. לא הייתי צריך לצעוק במחצית, כשהיינו בפיגור. אמרתי לשחקנים לא להילחץ מהתוצאה אלא פשוט לשחק. ידענו שאנחנו צריכים להגיב והפעלנו לחץ גבוה".
על חוסר הניסיון של שחקניו: "זה היורו הרביעי של ירמצ'וק, אבל חוץ ממנו יש לנו נבחרת צעירה של שחקנים שלא מכירים את הרמה הזו. זה היה חשוב מאוד שהגבנו וניצחנו. השחקנים יחגגו טיפה, אבל מחר נצטרך לחזור ולהתאמן חזק לקראת המשחק הבא".
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת אוקראינה מיקולה שפארנקו
שחקן נבחרת אוקראינה מיקולה שפארנקו
גאה בחבריו. מיקולה שפארנקו
(EPA/GEORGI LICOVSKI)
שפארנקו הפך לשחקן הראשון מדינמו קייב שכובש ביורו מאז שעשה זאת אנדריי שבצ'נקו ב-2012. לאחר ההתמודדות הוא אמר: "קיבלנו שיעור רציני מהמשחק נגד רומניה והגענו מוכנים היום. אפשר היה לראות היטב את החוסן המנטלי שלנו. מילאנו את ההוראות של המאמן ואני מאוד גאה על כך".

אכזבה בסלובקיה

מנגד, הסלובקים מתוסכלים לאחר שפספסו הזדמנות להשיג ניצחון שני ולהבטיח את המקום בשמינית הגמר. המאמן פרנצ'סקו קאלזונה: "עלינו ליתרון מוקדם אבל שיחקנו מול יריבה מאוד חזקה. אני מרוצה מההופעה של השחקנים וגאה בהם, אבל חבל שאיפשרנו לאוקראינה ללחוץ עלינו במשך 30 דקות - הם הענישו אותנו על כך. נעשה הכל כדי לעלות לשמינית הגמר".
קפטן סלובקיה, מילאן שקריניאר: "היינו טובים במחצית הראשונה, אבל אנחנו לא יכולים להיראות כמו שנראינו במחצית השנייה. לא מילאנו את הוראות ואיפשרנו ליריבה להפוך את המשחק. אנחנו מאוכזבים, דמיינו את המשחק מתפתח בצורה שונה, אבל עדיין הכל פתוח".
בזמן היורו: לאמין ימאל עושה שיעורי בית
(ONE)