האם אנחנו בדרך לדרמה גדולה ביורו 2024 שתשפיע על המשך המשחקים? נבחרת סרביה איימה על אופ"א שתפרוש מהאליפות לאחר שבמשחק אתמול (רביעי) בין קרואטיה לאלבניה (2:2) אוהדי שתי הנבחרות שרו שירים לאומניים, שכללו את המילים 'מוות לסרביה'.
הנבחרת הבלקנית דורשת ענישה חמורה נגד שתי הנבחרות, אחרת, כאמור, היא תעזוב את גרמניה, במהלך שיהיו לו השפעות משמעותיות על בית 3, בו משחקות אנגליה, דנמרק וסלובניה. היום אגב, הסרבים יתמודדו נגד סלובניה במסגרת המחזור השני של שלב הבתים (16:00).
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת סרביה
שחקני נבחרת סרביה
יפרשו מהאליפות? שחקני נבחרת סרביה
(Lars Baron/Getty Images)
"מה שקרה במשחק בין אלבניה לקרואטיה זו פשוט שערורייה", אמר יו"ר ההתאחדות הסרבית, יורבאן סורבטוביץ'. "נדרוש מאופ"א שתפעיל סנקציות מחמירות נגד השתיים, אפילו אם זה יעלה לנו בכך שלא נוכל להמשיך בתחרות. אנחנו מצפים ששתי ההתאחדויות של שתי המדינות ייענשו. אנחנו לא רוצים לעשות זאת, אבל אם אופ"א לא תטיל עונשים אז אנחנו נשקול את דרכינו".
זה לא המקרה היחיד שהרגיז את הסרבים. שדר מערוץ טלוויזיה מקוסובו, שסימן את סמל הנשר האלבני לעבר האוהדים מסרביה - אך אותו אופ"א הענישה בכך שהשעתה אותו משידור המשך הטורניר. בהקשר הזה אמר סורבטוביץ': "אנחנו משוכנעים שאופ"א תעניש את שתי ההתאחדויות כמו שהגיבו לפרובוקציה של אותו עיתונאי כביכול מאלבניה".

היסטוריה של שנאה

שורשי השנאה המודרנית של הקרואטים והאלבנים כלפי סרביה נעוצה בהתפרקותה של יוגוסלביה בשנות ה-90 ומלחמת האזרחים שהגיעה בעקבותיה, במהלכה נעשו שלל מעשי זוועות.
הפעם הראשונה שסרביה ואלבניה התמודדו אחת נגד השנייה הייתה במסגרת מוקדמות יורו 2016. בלגן גדול התפתח על המגרש וגם ביציעים, כאשר רחפן שנשא את דגל אלבניה ומפת קוסובו הוטס לתוך תחומי האצטדיון ונחת על כר הדשא. אלכסנדר מיטרוביץ' מסרביה תלש את הדגל מהרחפן ובמקום פרצה קטטה אלימה שכללה מכות בין שחקני שתי הנבחרות, כשגם האוהדים הסרבים פרצו לכר הדשא והכאוס היה רב.
3 צפייה בגלריה
הדגל האלבני שנישא על הרחפן במשחק בין סרביה לאלבניה
הדגל האלבני שנישא על הרחפן במשחק בין סרביה לאלבניה
הדגל האלבני שנישא על הרחפן במשחק בין סרביה לאלבניה
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
מיטרוביץ' מסיר את הדגל
מיטרוביץ' מסיר את הדגל
מיטרוביץ' מסיר את הדגל
(צילום: רויטרס)
אוהדים אלבנים כלל ללא הורשו להגיע למשחק, אך אוסי ראמה, אחיו של ראש ממשלה אלבניה, אדי ראמה, נעצר לאחר שנכח ביציע הכבוד לאחר שלטענת הסרבים הוא היה מאחורי הפרובוקציה. המשחק, אגב, פוצץ ובאופ"א בחרו להטיל את האחריות על האלבנים ולתת לסרביה ניצחון טכני.
ביורו הנוכחי, ההתאחדות הסרבית הורשעה בידי אופ"א על התנהגות אוהדיה במהלך המשחק נגד אנגליה במחזור הפתיחה בשני סעיפים: הראשון הוא זריקת חפצים לכר הדשא, והשני הוא פרסום דגל של תנועה אשר נקטה בפעילות של טיהור אתני במהלך מלחמת האזרחים ביוגוסלביה.
בזמן היורו: לאמין ימאל עושה שיעורי בית
(ONE)