גרמניה - הונגריה (19.00, בית 1). כמעט שום דבר לא עובד. מצעד האהבה הכתום וההולנדי בהמבורג הסתיים, ומיד אחריו, יריות שוטרים על אדם שיצא מבר עם סכין בידו ובקבוק תבערה בתרמילו. הפאן־זון בברלין פונה בחלקו בגלל תיק חשוד, יוטיובר הצליח לחדור את כל מערכי ההגנה האדוקים, צעד לתוך האצטדיון במשחק הפתיחה במינכן כשהוא לבוש במדי הקמע הרשמי של הטורניר ושידר את הבושה הזאת למאות אלפי צופים־עוקבים.
כמעט שום דבר לא עובד. בבוואריה כאוס מוחלט בקופות ובכניסות, הסדרנים לא יודעים איפה הימין ואיפה השמאל שלהם, הסרבים בגלזנקירשן בוחנים את תו התקן של כיסאות ושולחנות ברים על ראשם של אוהדים אנגלים.
5 צפייה בגלריה
אוהדים אנגלים מצטופפים בכניסה לרכבת בגלסנקירשן
אוהדים אנגלים מצטופפים בכניסה לרכבת בגלסנקירשן
כמעט שום דבר לא עובד. אוהדים אנגלים מצטופפים בכניסה לרכבת בגלסנקירשן
(צילום: AP Photo/Markus Schreiber)
כמעט שום דבר לא עובד. הרכבות הגרמניות המקוללות והקדושות, סמל ליעילות ולהנדסה הגרמנית, לתזמון על השנייה, אפילו מהן לא נותר דבר. 15 אלף אוהדים אוסטרים ניסו להתגלגל שלשום על פסי הרכבת מווינה לדיסלדורף, שם התמודדה נבחרתם מול צרפת. הם יצאו מווינה בשבע בבוקר, והיו אמורים להגיע ליעד בחמש בערב, ארבע שעות לפני פתיחת המשחק. עשר דקות לאחר שהרכבת יצאה, הודיעה חברת הרכבות הגרמנית לאחותה האוסטרית כי חלק מהקו יהיה סגור בגלל עבודות על הפסים. אלפי האוהדים יצאו מהקרונות וגילו כי יש רק אוטובוס אחד שישרת אותם, והוא יוצא בכל שעה עגולה. המוניות ביקשו מאות יורו, אף שוטר או עובד מהרכבת הגרמנית לא היה שם לעזור להם. יום אחרי שהאוהדים האנגלים חיכו שעות באמצע הלילה על הרציף בגלזנקירשן בציפייה לרכבת, האוהדים האוסטרים הגיעו לאצטדיון בדיסלדורף רק בעשר וחצי בלילה, 15 שעות לאחר תחילת המסע, ועשרים דקות לפני סיום המשחק.
ובתוך כל הברדק הזה, הנבחרת הגרמנית מתפקדת כשולת מוקשים, מוחקת סימני השאלה: יש בה רק צעירים וזקנים, בלי דור ביניים? הזקנים מוכיחים שהניסיון שלהם שווה הרבה יותר מהגיל שלהם, הצעירים מראים שהם מבוגרים יותר ממה שמראה תעודת הזהות. יש בעיית מנהיגות בגרמניה? ספרו את זה לטוני קרוס. גרמניה היא מדינה לא חדשנית? לא דיגיטלית? הנבחרת של יוליאן נגלסמן הולכת לשנות את פני הכדורגל.
אחרי שנים של טיקי־טקה ומאבק בין כדורגל החזקת הכדור של פפ לכדורגל שמירת הלחץ של קלופ, נאגלסמן מביא משהו חדש לעולם הכדורגל. עיתון גרמני קרא לו "ניאו־פרגמטיסט", מאמן שיודע לשלב את המשחק הסופר־מודרני בצורה קלאסית, ישר מדפי המסורת של הכדורגל הגרמני. או בקיצור, יוליאן נאגלסמן הבין שאם הוא לא רוצה לגמור כמו יוגי לב או האנזי פליק לפניו, הוא חייב לחדש משהו. כדי לערוך את החידוש הזה הוא הלך לדפי ההיסטוריה של הכדורגל הגרמני.
5 צפייה בגלריה
נאגלסמן
נאגלסמן
מביא משהו חדש לעולם הכדורגל. נאגלסמן
(צילום: REUTERS/Leonhard Simon)
חוץ מהפנדל של קאי האברץ, כל שאר ארבעת הגולים של גרמניה נגד סקוטלנד הובקעו בבעיטות מרחוק, שתיים מתוך הרחבה, שתיים קצת מחוץ לרחבה. כל הבעיטות היו בסיומם של מבצעים וצירופים קבוצתיים וכל הבעיטות היו מדויקות להפליא, לא ממש בנות עצירה.
קשה לדעת מתי הרכבות הגרמניות יחזרו לתפקד כמו שצריך, אבל בכדורגל הגרמנים שוב עומדים על סף רנסנס, וכמו כל דבר פתאומי ואינטואיטיבי בגרמניה, מסתבר שמאחריו עומדות שעות של הכנה: במהלך האימונים ובסיומם עומדים השחקנים עם עוזר המאמן סנרדו ואגנר ומתאמנים דקות רבות על בעיטות ממרחק.
5 צפייה בגלריה
מולר, קרוס ונוייר
מולר, קרוס ונוייר
שוב עומדים על סף רנסנס. מולר, קרוס ונוייר
(צילום: REUTERS/Kai Pfaffenbach)

מלחמת הבלקן

קרואטיה - אלבניה (16.00, בית 2). במשחק הראשון בבית השלימה קרואטיה 528 מסירות מדויקות לעומת 392 מסירות מדויקות של ספרד. קרואטיה גם החזיקה בכדור 54 אחוז מהזמן, הפעם הראשונה שבה יריבה מחזיקה יותר זמן בכדור מהנבחרת הספרדית במסגרת תחרותית מאז 2008. זה נגמר בהפסד 3:0. כבר במחצית.
שתי הקבוצות מבינות היטב אילו ז'יטונים מונחים על המשחק הזה, מי שמפסידה בחוץ, תיקו ואתה כבר לא ממש תלוי בעצמך. האלבנים משחקים עם הכסף של הקזינו – עצם ההגעה שלהם לפה, הגול המהיר נגד איטליה וההפסד המכובד הם הרבה יותר ממה שהם קיוו לו. הקרואטים רואים בעצמם מועמדים לשלבים הגבוהים. הם הרגישו מקופחים, ובצדק, בידי עצמם וחוסר היכולת לנצל את החזקת הכדור ואת ההזדמנויות. קרואטיה יודעת שאסור לה להפסיד. תהיה מלחמת בלקן.
5 צפייה בגלריה
שחקני קרואטיה
שחקני קרואטיה
יודעים שאסור להם להפסיד. שחקני קרואטיה
(צילום: AP Photo/Sunday Alamba)

נייר לקמוס

סקוטלנד - שווייץ (22.00, בית 1). הרחש סביב הנבחרת הסקוטית לפני הטורניר היה על רוח הלחימה, המשמעת והקפדנות הטקטית. במשחק הראשון הסתבר שכל התיאורים הללו נועדו להסתיר אמת אחת פשוטה: הסקוטים נעדרי כל יכולת, השראה ויצירתיות מהרגע שהכדור עובר את קו החצי.
המשחק נגד שווייץ הוא משחק נייר לקמוס: הוא יבהיר אם הסקוטים גרועים עד כדי כך או שהגרמנים טובים יותר ממה שחשבנו, והוא גם ייתן אמת מידה ליכולת של השווייצרים. השווייצרים קירטעו בבית המוקדם, אבל הם עם מאזן של שישה ניצחונות, חמש תוצאות תיקו ושני הפסדים ב־13 המשחקים האחרונים שלהם בשלב הבתים של טורנירים גדולים. שווייץ היא נבחרת של טורנירים. היא תגיע למשחק האחרון בבית מול גרמניה כשלשתיהן שש נקודות.
5 צפייה בגלריה
גרמניה - סקוטלנד סוקטלנד עצובים
גרמניה - סקוטלנד סוקטלנד עצובים
עד כדי כך גרועים? שחקני נבחרת סוקטלנד עצובים
(צילום: AP Photo/Antonio Calanni)
פורסם לראשונה: 01:30, 19.06.24