בישקוטו היא המילה האיטלקית לביסקוויט, שבשפת הכדורגל גם פירושה משחק בו שתי הקבוצות יעשו הכל כדי להגיע לתוצאה הרצויה להן.
כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 6
מארגני היורו ויש שיגידו גם אוהדי בלגיה ואוקראינה חוששים מ"בישקוטו" כזה הערב (רביעי, 19:00) במשחק בין סלובקיה לרומניה. לכל הנבחרות בבית 3 נקודות מ-6 אפשריות, אך אוקראינה (שתפגוש במקביל את בלגיה) אחרונה עם יחס שערים נחות ולכן תיקו בין הסלובקים לרומנים ישרת את שתיהן - ויעלה אותן לשמינית הגמר.
2 צפייה בגלריה
נבחרת רומניה
נבחרת רומניה
תיקו כמובן טוב לה. נבחרת רומניה
(צילום: Stu Forster/Getty Images)
"נבוא רק כדי לנצח", הבטיח מאמן רומניה, אדי יורדנסקו. "אי אפשר להגיע למשחק כזה עם המחשבה של להשיג תיקו. אני לא רוצה לעשות חישובים - חייבים להגיע עם מנטליות של לנצח, ואני חושב שאפשר לעשות זאת".
סטניסלב לובוטקה הסלובקי המשיך באותו הקו: "אני רוצה לנצח, אבל מסביב כולם אומרים שנעלה גם עם תיקו וקשה להתעלם מרעשי הרקע. יש לנו את הסגנון שלנו - אנחנו הולכים כדי לנצח כל משחק, וכך נעשה גם הפעם. תפסיקו עם תאוריות הקונספירציה".
2 צפייה בגלריה
סלובקיה
סלובקיה
מודעים לרעשי הרקע. שחקני סלובקיה
(צילום: Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)
הדוגמא הכי מפורסמת ל"בישקוטו" כזה: הניצחון 0:1 של מערב גרמניה על אוסטריה במונדיאל 1982, שבו שתי הנבחרות למעשה הפסיקו לשחק לאחר השער שהובקע בדקה ה-11. המשחק המכונה גם "חרפת חיחון" שלח את שתי הנבחרות לשלב הבא ואת אלג'יריה הביתה. זה גם הוביל לכך שבטורנירים עתידיים ישוחק סיבוב המשחקים האחרון בבית המוקדם במקביל.
דוגמא נוספת הוא כמובן מיורו 2004, אז שבדיה ודנמרק היו צריכות לסיים ב-2:2 במפגש ביניהן כדי להמשיך לרבע הגמר ולהעיף את איטליה. מתיאס יונסון השבדי כבש בדקה ה-90 וקבע את התוצאה שכל איטליה חששה ממנה (ובצדק).
עיתונאי איטלקי מרגש את לוקה מודריץ'
(באדיבות ONE)