כשנותר פחות משבוע לשריקת הפתיחה של היורו בגרמניה, משטרת קלן עצרה היום (שבת) צעיר בן 23 החשוד בחברות בארגון הטרור דאע"ש. זאת לאחר שהגיש מועמדות לעבודה כמאבטח באירועים שיתקיימו בסמוך לאצטדיון ריין אנרג'י בקלן. על פי הדיווח, שייוכו של הצעיר בעל הכינוי "ספויאן טי" לארגון התגלתה במהלך בדיקת רקע שביצעו הרשויות לבקשת המשרה שהגיש לאחת מחברות האבטחה.
משטרת קלן יחד עם חוקרים משירות הביטחון של בון והמשטרה הפדרלית ארבו לחשוד בעל אזרחות גרמנית-מרוקאית-פולנית בשדה התעופה קלן-בון. בעת המעצר הוא שהה עם אימו ואחותו, וברשותו נתפסו מספר טלפונים ניידים ו-2,500 אירו.
1 צפייה בגלריה
משטרת גרמניה לקראת היורו
משטרת גרמניה לקראת היורו
דריכות גבוהה. שוטרים גרמנים בכוננות לקראת היורו
(צילום: EPA/RONALD WITTEK)
עוד נמסר כי גורמי ביטחון גילו כי החשוד הגיש שתי בקשות עבודה שונות למשרות אבטחה באליפות, ובמהלך החקירה התגלה כי בחודש מאי הוא הזמין כרטיס בכיוון אחד לנסיעה מגרמניה לאיסטנבול, מה שעורר את חשדותיהם של הרשויות. לאחר המעצר הועבר 'ספויאן טי' בפני שופט פדרלי בקרלסרוהה, והחקירה ממשיכה להתנהל.
יש לציין כי לפני כחודש הפרקליטות למלחמה בטרור בצרפת פתחה בחקירה דומה בעקבות מעצרו של נער בן 16, בחשד שתכנן לבצע פיגוע במשחקים האולימפיים, שייצאו לדרך בעוד כחודש וחצי בפריז.
הנער נלקח לחקירה לאחר שהפיץ ברשתות החברתיות הצהרות מאיימות על כוונתו "למות מות קדושים", לאחר שיבצע פיגוע ירי או פיגוע התאבדות באמצעות חגורת נפץ. על פי הפרקליטות, מטרתו הייתה למות "כשאהיד בשם הח'ליפות האסלאמית".