אי נעימות לפני תחילת היורו. משחק הפתיחה של יורו 2024 ייצא ב-22:00 לדרך, במפגש בין המארחת גרמניה לסקוטלנד באליאנץ ארנה במינכן במסגרת בית 1.
כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 1
רק שמספר שעות לפני שריקת הפתיחה, פונה מתחם הפאן-זון הסמוך לרייכסטאג בברלין בשל חפץ חשוד. המשטרה באזור עצרה אדם שהשאיר תרמיל גב ועזב את המקום, ופינתה את כל הנוכחים. למקום הוזעקו כוחות לאיתור חומרי חבלה, כולל כלבים שאומנו להריח חומרי נפץ.
2 צפייה בגלריה
שוטרים חוסמים את מתחם הפאן-זון בברלין
שוטרים חוסמים את מתחם הפאן-זון בברלין
בהלה למספר דקות במתחם האוהדים בברלין
(צילום: REUTERS/Liesa Johannssen)
לא ברור עדיין אם אחד האוהדים השאיר את התיק בטעות כי מדובר בתרמיל גדול יותר ממה שמותר להכניס למתחם.
ויהיה גם כדורגל בהמשך. המאנשאפט מגיעים עם הרבה ציפיות לאליפות הביתית, ורוצים להשכיח את ההופעות המאכזבות בשלושת הטורנירים הגדולים האחרונים בהם השתתפו. בשני המונדיאלים האחרונים (2018 ו-2022) הגרמנים אפילו לא צלחו את שלב הבתים, בעוד ביורו 2020 הם הודחו בשמינית הגמר עם הפסד 2:0 לאנגליה.
עד לפני חודשיים הנבחרת הגרמנית לא נראתה טוב. היא נחלה הפסדים מביכים במשחקי הידידות, כולל 2:0 לאוסטריה. אבל לאחרונה העבודה של יוליאן נאגלסמן מתחילה לשאת פירות, ובמרץ הרשימה הנבחרת עם 0:2 בצרפת ו-1:2 על הולנד בבית. לפתע, בזכות חוליית קישור המורכבת מטוני קרוס (שיפרוש מכדורגל בסיום היורו), ג'מאל מוסיאלה, אילקאי גונדואן ופלוריאן וירץ אומה שלמה, צמאה לכדורגל וקצת חדשות טובות, התמלאה באופטימיות.
2 צפייה בגלריה
שוטרים חוסמים את מתחם הפאן-זון בברלין
שוטרים חוסמים את מתחם הפאן-זון בברלין
שוטרים חוסמים את מתחם הפאן-זון בברלין
(צילום: REUTERS/Liesa Johannssen)
מצד שני, גרמניה אומנם המארחת, אבל סקוטלנד בהחלט תהנה מתמיכה מאסיבית ביציעים בדמות 30-40 אלף אוהדים שעשו את הדרך מהאי הבריטי כדי לתמוך בנבחרתם.
הנבחרת של סטיב קלארק היא אחת הנבחרות היותר מאורגנות וממושמעות טקטית באירופה. לא סתם היא ניצחה את ספרד במוקדמות ועלתה על חשבון נורבגיה החזקה. קשר מנצ'סטר יונייטד סקוט מקטומיניי פורח בנבחרת, ובמוקדמות הוא כבש יותר שערים מארלינג הולאנד (שבעה לעומת שישה). זו ההופעה השנייה ברציפות של הסקוטים ביורו והרביעית בסך הכל, והפעם הם מקווים לעבור את שלב הבתים לראשונה אי פעם.
צפו: האוהדים בטירוף לקראת משחק הפתיחה
(באדיבות ONE)