עוד לפני גמר יורו 2024 בין ספרד לאנגליה מחר (ראשון, 22:00) אפשר להגיד בלי שום ספק שאחד הסיפורים הגדולים בטורניר הוא לאמין ימאל. ילד הפלא של ברצלונה, ששבר כבר מספר שיאים וכבש את השער הכי יפה באליפות בניצחון על צרפת בחצי הגמר, חוגג היום את יום הולדתו ה-17 בלבד, ובמדינתו ציינו זאת בכל כלי התקשורת. ב'מארקה' אף ערכו איתו ריאיון מיוחד.
ימאל דיבר על היחס שמקבל מחבריו לנבחרת בחדר ההלבשה: "אף אחד לא מתייחס אליי כילד למרות הגיל שלי, אני מקבל יחס כמו כל שחקן אחר. אני לא חושב בכלל על הגיל שלי".
3 צפייה בגלריה
ימאל
ימאל
"אני לא חושב בכלל על הגיל". ימאל
(צילום: Alex Livesey/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
שער העיתון 'מארקה', היום
שער העיתון 'מארקה', היום
שער העיתון 'מארקה', היום
כמו כן, הכוכב הצעיר חשף כי קיליאן אמבאפה ביקש ממנו להחליף איתו חולצה: "אחד מאנשי הצוות של נבחרת צרפת ניגש וביקש בשמו של אמבאפה שנחליף חולצות". לאחר מכן התלוצץ והוסיף: "אם הוא היה מבקש ממני ישירות הייתי מסכים. אחרי חצי הגמר כל מה שחשבתי עליו היה הגמר ולא שום דבר אחר. גם פדריקו קייזה מנבחרת איטליה ביקש ממני את החולצה אחרי המשחק נגד איטליה".
על המשחק נגד אנגליה: "אנחנו צריכים להמשיך לשמור על צורת המשחק שלנו כמו שעשינו במשך כל הטורניר. נצטרך לשלוט במשחק ולשמור על הכדור, בזה אנחנו הכי טובים. ככה עשינו נגד גרמניה ברבע הגמר ומול צרפת בחצי. אם נעשה את זה - אף אחד לא יכול לעצור אותנו".
בנוסף, ימאל התייחס להשוואות בינו לבין לאו מסי: "ההשוואות לשחקן הכי גדול אי-פעם לא עוזרות לי. אני בחיים לא אהיה מסי, אני לאמין ימאל. אני רוצה שאנשים יעריכו אותי בזכות מי שאני. המאמן שלנו, לואיס דה לה פואנטה, נותן לי את כל הביטחון שאני צריך וחוץ מהמשחק נגד אלבניה, פתחתי בהרכב בכל המשחקים. יכול להיות שמאמנים אחרים היו מחכים שאהיה מבוגר יותר".
3 צפייה בגלריה
שער העיתון 'ספורט', היום
שער העיתון 'ספורט', היום
"ההשוואות למסי לא עוזרות". שער העיתון 'ספורט', היום
על הקשר המיוחד בינו לבין שחקן ריאל מדריד, דני קרבחאל: "לי ולקרבחאל יש קשר מצוין. זה לא מעניין אותנו אם מישהו משחק בריאל, אתלטיקו או ויאריאל - זו הנבחרת ואנחנו נעשה הכל למען החברים שלנו לחדר ההלבשה". על האפשרות שיעבור לבלאנקוס: "אני שחקן של ברצלונה מאז ומתמיד".
כמו כן, ימאל נשאל על מטלות הבית ועל הלימודים בבית הספר: "כשאני בבית של אמא שלי היא אומרת לי לא ללכת יחף ומה לעשות. כל הדברים שבסוף מזכירים לי שאני עדיין ילד גם אני מסדר את החדר, את המיטה וכל מה שילדים אחרים עושים. בלימודים אני לא אוהב את שיעורי היסטוריה כי אני מתעצל ללמוד, אבל אני לומד".
לאמין ימאל: "הגשמתי את החלום של אמא שלי"
(ONE)