המשחק בין צרפת להולנד הבטיח לא מעט, התמודדות במשקל כבד, אבל בשורה התחתונה קיבלנו אתמול (שישי) פספוס גדול שכלל שלוש החמצות של של אנטואן גריזמן, הרבה תמונות של קיליאן אמבאפה על הספסל, וסערה אחת – פסילת השער של צ'אבי סימונס ההולנדי. כל זאת בדרך ל-0:0 הראשון בטורניר. המרוויחה הגדולה היא המנצחת במשחק המוקדם, אוסטריה, לקראת מחזור הסיום בבית 4, ביום שלישי.
כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 4
עוד לפני ההכרעות, הולנד רואה את עצמה כמקופחת הגודלה של הערב. המאמן, רונאלד קומאן, לא הסתיר את הביקורת שלו מההחלטה של השופט האנגלי אנתוני טיילור לפסול את השער של קבוצתו בדקה ה-69. "אני חושב שהעמדה של (דזנל) דומפריס הייתה באופסייד, זה נכון", אמר המאמן הכתום. "אבל הוא לא מפריע לשוער (מייק מניאן) וכשזה לא קורה, זה גול חוקי, לדעתי".
3 צפייה בגלריה
צ'אבי סימונס
צ'אבי סימונס
סימונס מתוסכל לאחר פסילת השער
(צילום: EPA/FILIP SINGER)
3 צפייה בגלריה
דנזל דומפריס והשופט אנתוני טיילור
דנזל דומפריס והשופט אנתוני טיילור
דנזל דומפריס והשופט אנתוני טיילור
(צילום: REUTERS/Karina Hessland)
"זה לא נבדל אם בדיקת ה-VAR נמשכת חמש דקות, זאת אומרת שזאת החלטה לא מובהקת" הוסיף קומאן. "אני לא מבין את זה. הוא לא הפריע לשוער".
הקפטן ובלם ליברפול, וירג'יל ואן דייק, הצטרף למחאה: "מהעמדה שלי, מאחור, זה היה נראה שער חוקי לגמרי". על המשחק עצמו, הוסיף השחקן: לצרפת היו את המצבים שלהם, אבל גם לנו היו רגעים שהיינו יכולים להכריע בהם את ההתמודדות. בסופו של דבר אפשר לחיות עם הנקודה, היא משקפת. הכל עדיין בידיים שלנו".
הפרשנים של רשת BBC האנגלית היו הרבה יותר נחרצים. "לצרפת היה מזל – הולנד הייתה צריכה לנצח את המשחק הזה", אמר חלוץ העבר אלן שירר. "כשאתה רואה את הזווית מאחורי השער, אפשר לראות שהשוער היה יכול לזנק בחי הפרעה. יכול להיות שהוא לא היה מגיע לכדור אבל זה לא היה בגלל דומפריס".
3 צפייה בגלריה
רונאלד קומאן ודידייה דשאן
רונאלד קומאן ודידייה דשאן
לקראת מחזור מכריע מותח במיוחד. קומאן ודידייה דשאן
(צילום: REUTERS/Lee Smith)
גארי ליניקר הוסיף: "השופטים היו צריכים להחליט אם השוער הפריע - והוא לא, זה די ברור. הוא רחוק מדומפריס". וויין רוני, חיזק: "טיילור היה צריך לגשת למסך, אולי הוא היה מקבל החלטה אחרת. אני אפילו ראיתי ניסיון קטן להשיג את הכדור מצד מייק. אין מצב שהיה צריך לפסול את השער הזה, והזמן שלקח עד שקיבלו את ההחלטה הוא גם מתסכל".

בזמן היורו: לאמין ימאל עושה שיעורי בית
(באדיבות ONE)