עם אגרוף קפוץ, מיקל מרינו רץ מסביב לדגל הקרן עם חיוך רחב על פניו לפני שפלט צעקת שמחה טהורה לשמי שטוטגרט. בעזרת ניתור מרשים ונגיחה מדויקת, הקשר של ריאל סוסיאדד בדיוק כבש בדקה ה-119 את שער הניצחון ב-1:2 של ספרד על המארחת גרמניה ברבע גמר היורו, רגע לפני שריקת הסיום של ההארכה של אחד המשחקים הטובים שהיו בטורניר.
משש תניף אחת: היכנסו לעמודי הנבחרות המיוחדים
מרינו בן ה-28, שעלה מהספסל בדקה ה-80 ונכנס כמחליף בכל משחקיה של ספרד באליפות, שחזר אז את חגיגת השער של אביו, מיגל מרינו, שכבש שער באותו אצטדיון לפני יותר משלושה עשורים. בנובמבר 1991 כבש מרינו האב את השער הראשון ב-2:3 של קבוצתו אוסאסונה על שטוטגרט בגביע אופ"א.
3 צפייה בגלריה
מרינו
מרינו
"אצטדיון מיוחד עבורנו". מרינו
(צילום: AP Photo/Manu Fernandez)
"באצטדיון הזה חייב להיות משהו שנותן לנו מזל", אמר בסיום מרינו הבן, שכבש את השער השני שלו במדים הלאומיים, "אבא שלי כבש כאן. זה אצטדיון מיוחד עבורנו". הוא גם ערך את הבכורה שלו בנבחרת ספרד באצטדיון בשטוטגרט, במשחק ליגת האומות מול גרמניה ב-2020. השער שלו אתמול, אגב, שנכבש כשהשעון הראה 118:52, הוא שער הניצחון השלישי הכי מאוחר בתולדות היורו.
מיגל מרינו אמר לרדיו הספרדי Cadena SER שהוא חש גאווה "עצומה" כשבנו כבש וחיקה את החגיגה שלו. "הנקודה הייתה לגרום לי להיראות רע", התבדח האב, שמעולם לא שיחק בנבחרת ספרד, "הוא כבר התעלה עליי, ועכשיו גם אין לי את הבלעדיות של השער בשטוטגרט. עכשיו אני רק צריך להיות בשקט ולתת לו נשיקה גדולה, כי מגיע לו".
מרינו הבן גם סיכם את המשחק, שרבים ראו בו גמר ברבע הגמר: "המשחק שכולנו חיכינו לו, בין שתיים מהנבחרות הטובות בעולם. זה יכול היה להיות גמר גביע העולם או גמר אליפות אירופה. הראינו שאנחנו יודעים לסבול, שיש לנו קבוצה מצוינת".
ספרד היא הנבחרת המרשימה ביותר ביורו עד כה, כשהיא ניצחה בשלב הבתים את פיינליסטיות מונדיאל 2018 קרואטיה ואת אלופת אירופה איטליה - כמו גם את אלבניה - ואת ובשמינית הגמר עברה את גיאורגיה.
שחקני הכנף הצעירים שלה לאמין ימאל, שהוא רק בן 16, וניקו וויליאמס (21) הם שניים מכוכבי הטורניר. אבל אתמול ספרד הייתה צריכה לנצח את זה בדרך אחרת, כשהצמד - כמו גם החלוץ אלבארו מוראטה - הוחלפו במצב של 0:1 לזכותה.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ספרד חוגגים
שחקני נבחרת ספרד חוגגים
הנבחרת המרשימה ביותר בטורניר. הספרדים חוגגים
(צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
המאמן לואיס דה לה פואנטה המאושר אמר בסיום: "אני גאה לאמן שחקנים כאלה, שחקנים שאין להם שובע. הם רגילים להתחרות ברמה הגבוהה ביותר ויש להם הזדמנות לזכות בטורניר. כמה רחוק נגיע? אנחנו נראה, אבל אנחנו משוכנעים לחלוטין שאנחנו יכולים להגיע רחוק מאוד. אנחנו כל כך שמחים, אבל האופוריה שלנו לגמרי בשליטה. אנחנו יודעים שמחר כבר יום חדש".
ספרד תשחק בחצי הגמר מול סגנית אלופת העולם צרפת (שלישי, 22:00) ללא שחקני ההגנה המושעים דני קרבחאל ורובין לה נורמנד, בעוד הקשר פדרי, שנפצע אתמול והוחלף כבר בדקה השביעית, כנראה סיים את הטורניר.
3 צפייה בגלריה
אולמו חוגג
אולמו חוגג
הוזעק מהספסל - ותרם שער ובישול. אולמו חוגג
(צילום: Alex Livesey/Getty Images)
באדיבות one
(טירוף: צפו בשדר הספרדי משתגע אחרי הגול)
מי שהחליף את פדרי, דני אולמו, תרם שער ובישול, ונבחר לאיש המשחק. "הלב תמיד חשוב יותר מהרגליים", אמר בסיום הקשר ההתקפי של ר.ב לייפציג, "אנחנו הולכים ליהנות, לחגוג, אבל ברוגע ובנחת, כי בעוד כמה ימים יש לנו את חצי הגמר".