שביעות רצון בנבחרת ספרד אחרי ה-0:1 אתמול (שני) על אלבניה שחתם עבורם שלב בתים מושלם. "לה רוחה" סיימו את בית 2 ביורו - שרבים הגדירו כ"בית המוות" - עם שלושה ניצחונות ומבלי שספגה אפילו פעם אחת. בנוסף, החבורה של לואיס דה לה פואנטה הציגה כדורגל מצוין, הראתה עליונות על יריבות כמו קרואטיה ואיטליה, וכעת היא נחשבת לאחת הפייבוריטיות ללכת עד הסוף.
אחרי שתי ההצגות נגד קרואטיה ואיטליה, ספרד עלתה נינוחה למשחק נגד האלבנים, בידיעה שהיא כבר הבטיחה את המקום הראשון בבית. דה לה פואנטה נתן הזדמנות להרכב השני, וקיבל בדקה ה-13 שער מפראן טורס - שבסיום גם נבחר לאיש המשחק.
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ספרד
שחקני נבחרת ספרד
שלב בתים מושלם. שחקני נבחרת ספרד
(EPA/GEORGI LICOVSKI)
"אנחנו במסלול הנכון ואנחנו משחקים מדהים", אמר טורס בסיום, "אנחנו כמו משפחה, יחידה אחת. כשאני לובש את חולצת הנבחרת אני מרגיש שאני מייצג את גם המשפחה שלי ואת אלה שקרובים אליי. זה מעורר בי גאווה. מה שיפה בנבחרת הזו היא שכל אחד ראוי לפתוח בהרכב. השחקנים שעולים מהספסל הם משמעותיים מאוד עבורנו ואני רוצה להקשות על המאמן כשהוא חושב על בחירת ה-11 הפותחים".
דה לה פואנטה ניסה להרגיע מעט את האופוריה סביב נבחרתו: "כולם חופשיים לחלום, אבל אנחנו חייבים להישאר עם הרגליים על הקרקע. כל משחק הוא קשה, ומה שעשינו עד עכשיו ממש לא היה קל. אנחנו צריכים להישאר רגועים. בשלב הבא ישחקו 16 הנבחרות הטובות באירופה, כך שאין משמעות לכך שאומרים שאנחנו נגיע כפייבוריטים. יום אחד אתה יכול להיות בפסגה, ויום לאחר מכן אתה כלום. בואו לא נשים עוד לחץ על השחקנים".
על המשחק עצמו אמר המאמן הספרדי: "הוצאנו לפועל היטב את תוכנית המשחק שלנו. הייתה לנו המון אנרגיה, אבל במחצית השנייה היו לנו יותר קשיים. יש לנו עוד מקום לשיפור, אבל יש לנו דור נהדר של שחקנים שרוצים להשתפר. כשאתה משחק נגד הנבחרות הטובות ביותר, אתה צריך להיות בשיא".
2 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת אלבניה סילביניו עם ארנסט מוצ'י
מאמן נבחרת אלבניה סילביניו עם ארנסט מוצ'י
"גאה בשחקנים". סילביניו עם ארנסט מוצ'י
(Alberto PIZZOLI / AFP)

גאווה אלבנית

בצד השני, נבחרת אלבניה, שהייתה הנבחרת החלשה בבית, מסיימת את ההופעה השנייה בתולדותיה ביורו בראש מורם. האלבנים הקשו על כל שלוש הנבחרות באחד הבתים הקשים בתולדות אליפות וגם אתמול הם לא באו לשמש כתפאורה לספרדים.
מאמן אלבניה סילביניו אמר בסיום: "אני גאה בשחקנים וגאה עבור המדינה. זו רק הפעם השנייה שאנחנו משחקים באליפות הזו והצלחנו להתחרות בכבוד מול שלוש נבחרות גדולות. ספרד נבחרת חזקה מאוד עם שחקנים טכניים ומהירים שיכולים לעשות הרבה נזק. לדעתי היא מועמדת ללכת עד הסוף. איבדתי הרבה שעות שינה לפני הטורניר הזה, אבל הראינו שאנחנו יכולים להתמודד ברמות הגבוהות".
קפטן אלבניה בראט ג'ימשיטי הוסיף: "הכל אפשרי בכדורגל, ואם קצת יותר מזל היינו יכולים לעשות יותר. באופן כללי, אני חושב שעשינו הופעה חיובית בטורניר, אבל יש לנו עוד מה ללמוד".
עיתונאי איטלקי מרגש את לוקה מודריץ'
(באדיבות one)