בצל חגיגות הניצחון על פולין (1:2) התעוררה סערה בהולנד לאחר שמספר אוהדים תועדו ביציע כשהם מחופשים לכוכב העבר של הנבחרת, רוד חוליט. השלושה לא הסתפקו בפאה שממחישה את רעמת הראסטות שכל כך זוהתה עם השחקן שהוביל את הולנד לאליפות אירופה ב-1988, אלא צבעו את פניהם בשחור – אקט שעורר מהומה ברשתות.
"בלאק פיס", נחשב בעיקר בארה"ב לאקט פוגעני וגזעני כלפי שחורים. חוליט (61) שהיה גם אחד מכוכבי מילאן הגדולה, הוא בן למהגרים סורינאמים. כשנשאל על ידי הטלגרף ההולנדי על דעתו בנושא, הוא סירב להתרגש ופסק: "אני באמת מרגיש כבוד".
1 צפייה בגלריה
רוד חוליט מול לותר מתיאוס
רוד חוליט מול לותר מתיאוס
חוליט והראסטות נגד גרמניה מול לותר מתיאוס
(צילום: Bongarts/Getty Images)
בכל מקרה, אחד האוהדים שתועד ביציע, ואן דה וון, כבר מיהר להתנצל: "אולי עשיתי טעות, הדבר האחרון שרציתי לעשות זה לפגוע באנשים והחלטתי שלא אבוא יותר עם התחפושת הזאת למשחקים. אני מודה שהיו גם תגובות ממש מפרגנות אבל ברור לי שיש קבוצה של אנשים שרואה את זה אחרת ואני חייב לכבד את זה. הדבר האחרון שאני רוצה זה שלאנשים תהיה אי נעימות ממעשה שלי".
חוליט כיכב בנבחרת הולנד ובמילאן לצד שמות ענקים אחרים כמו מרקו ואן באסטן ופרנק רייקארד. הוא זכה עם מילאן בשלוש אליפויות איטליה ובשני גביעי ליגת האלופות (לצד שחקן נוסף בשם קרלו אנצ'לוטי). את הולנד הוא הוביל לזכייה ביורו 1988 אחרי ניצחון 0:2 בגמר על ברית המועצות.
קרבות אוהדים ביורו: גם אלימות וגם צחוקים
(באדיבות ONE)