הולנד יורדת להגנה | פולין - הולנד (16:00, בית 4). כבר 50 שנה שנבחרת הולנד מהפנטת אוהדים בכל העולם בזכות הטוטאל פוטבול, החיפוש המתמיד אחרי השערים והכדורגל היפה. לפעמים זה הולך יותר - כמו ביורו 1988 - לא מעט מקרים מסתיימים בשברון לב ברגעי ההכרעה, אבל תמיד כיף איתה.
כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 4
גם הפעם יש לה מה למכור בהקשר הזה, עם השילוב בין המנהיג הנוכחי ממפיס דפאי למנהיג העתידי צ'אבי סימונס, רק שבאופן מוזר, אפשר לומר משהו די נדיר על הולנד: קשה למצוא באליפות אירופה 2024 אופציות מרשימות יותר בהגנה בסגלים האחרים. סביב הבלמים הוותיקים וירג'יל ואן דייק וסטפן דה פריי התגבשה רשימה מיוחדת מאוד, שתאפשר לרונלד קומאן לגוון במקרה הצורך במערכים, וחלק ממרכיביה מסוכנים אפילו יותר משחקני החלק הקדמי.
4 צפייה בגלריה
ואן דייק
ואן דייק
הגנת ברזל. ואן דייק
(צילום: JOHN THYS / AFP)
מתיאס דה ליכט מבאיירן מינכן הוא בלם מצוין; ניית'ן אקה עבר במנצ'סטר סיטי את העונה הטובה בקריירה, ובדיוק כפי שנהג פפ גווארדיולה, קומאן יוכל להשתמש בו גם במרכז ההגנה וגם כמגן שמאלי במקרה הצורך. הוא מהווה סכנה ברורה ומיידית בכל מצב נייח; מיקי ואן דה ון נראה טוב בטבילת האש שלו בפרמייר-ליג עם טוטנהאם; ג'רמי פרימפונג היה אחד מנושאי הדגל בשנה המופלאה של לברקוזן, ויש סיכוי טוב שבגלל השליטה של דנזל דומפריס בעמדת המגן הימני התוקף, הוא ישלים איתו את הקו כשחקן קדמי יותר; היה משונה לראות את איאן מאטסן הפנטסטי נשאר מחוץ לסגל אחרי מה שעשה במדי דורטמונד, אבל המגן השמאלי ששייך לצ'לסי נכנס ברגע האחרון לטורניר בגלל פציעות בסגל ויכול לתת המון אם יקבל הזדמנות. זו רשימה נדירה מאוד של שחקני הגנה איכותיים, שברובם היכולת ההתקפית שלהם גבוהה במיוחד.
החשיבות של החלק האחורי כפולה: השוער הראשון יהיה בארט ורברוחן בן ה-21 מברייטון, פוטנציאל לא רע אבל בעל שבע הופעות בינלאומיות בלבד. הוא זקוק לעזרה. ומעבר לכך, במונדיאל האחרון הקישור ההולנדי קרס. מרכז השדה הכתום היה חלש במפתיע, למרות השמות המבטיחים, והפעם המצב גרוע עוד יותר - ארבעה ימים לפני הטורניר פרנקי דה יונג יצא מהתמונה בגלל פציעה, ומיד אחריו טון קופמיינרס, שני הקשרים החשובים ביותר בסגל. המגינים התוקפים יכולים לעקוף את הבעיה בזכות המהירות והטכניקה.
4 צפייה בגלריה
אקה
אקה
עבר במנצ'סטר סיטי את העונה הטובה בקריירה. אקה
(צילום: EPA/Jeroen Putmans)
הולנד לא נמצאת בשורה הראשונה של הפייבוריטיות, ואחרי המפגש עם פולין נטולת רוברט לבנדובסקי הפצוע עוד מחכה צרפת. אבל עם הגנה כזו, אולי היא תבוא לטורניר הזה בהפוכה. בפעם האחרונה שבה היו לה שמות כאלה בחלק האחורי, כמו פרנק רייקארד וקומאן עצמו, היא גם זכתה ביורו.
מקצה שיפורים | סלובניה – דנמרק (19.00, בית 3). דנמרק התוססת של חצי הגמר ביורו 2020 או דנמרק של מונדיאל 2022, שנראתה כמו סודה שעמדה בחוץ שלושה ימים? בלתי אפשרי לנחש, בגלל שקספר יולמן רץ עם סגל די קבוע כבר זמן רב, וזה תלוי באיזה צד של הטורניר הם התעוררו.
כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 3
ההבדל הבולט הפעם הוא הנוכחות של החלוץ המרכזי רסמוס הוילון ממנצ'סטר יונייטד, סקורר מהסוג שהדנים לא נהנו ממנו מזמן. יש לדנמרק הרבה יותר כישרון מאשר לסלובניה, אבל הגרסה מ-2022 לא תוכל לנצח. במוקדמות זה היה צמוד מאוד: 1:2 דני בקופנהגן, 1:1 בלובליאנה.
4 צפייה בגלריה
הוילון
הוילון
סקורר מהסוג שהדנים לא נהנו ממנו מזמן. הוילון
(צילום: EPA/Liselotte Sabroe)
המשוכה הסרבית | סרביה – אנגליה (22.00, בית 3). קראתם המון על אנגליה, אבל לא כדאי לדלג על נבחרת שיכולה בהחלט לעלות לשמינית הגמר מהבית הזה. שבעה מהשחקנים שהופיעו ב-2015 בגמר המונדיאליטו, שבו סרביה ניצחה את ברזיל, נמצאים בסגל הנוכחי, וזה בדיוק הזמן שבו הם אמורים להוביל גם את הנבחרת הבוגרת להישגים. עד עכשיו לא ראינו עדות לזינוק אדיר שעומד לקרות, וזה בטח לא עוזר ששני שחקני מפתח – סרגיי מילינקוביץ'-סאביץ' ואלכסנדר מיטרוביץ' – הלכו יחד לשחק באל-הילאל הסעודית בגיל 29 בלבד, שבו הם עדיין יכולים לככב באירופה. דווקא מול הנבחרת החזקה בבית אפשר יהיה לראות לאן נושבת הרוח.
4 צפייה בגלריה
מיטרוביץ' חוגג
מיטרוביץ' חוגג
יפתיע את המועמדת הראשית לזכייה? מיטרוביץ'
(צילום: AP)
צפו: אוהדי גרמניה חוגגים את אחד השערים
(באדיבות ONE)