"כתוב בכוכבים", "עשה את הבלתי אפשרי", "סיפור אגדה", ברשת התרגשו מאוד מהשער של כריסטיאן אריקסן מול סלובניה ביורו 2024. זה אמנם לא עזר לדנמרק שסיימה ב-1:1 מאכזב, אבל זה לא מה שייזכרו מהמשחק.
כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 3

מה שייזכרו זה איך 1,100 ימים אחרי ההתמוטטות ביורו 2020, שלוש שנים, הצליח אריקסן לחזור לטורניר ואף לכבוש שער נהדר. אריקסן התמוטט ביורו 2020 מול פינלנד, במגרש עבר ניסיונות החייאה עד שהתעורר בבית החולים. לאחר מכן, היה ספק אם יוכל להמשיך לשחק כדורגל. בגופו הושתל קוצב לב והוא המשיך בקריירה. הערב הוא סגר מעגל ביורו - ובכל עולם הכדורגל התרגשו. ב-BBC ספורט כתבו "זה כתוב בכוכבים", וברויטרס תיארו את השער כ"סיפור האגדה של כריסטיאן אריקסן". לכך יש להוסיף עשרות אלפי פוסטים ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר), שהתרגשו יחד עם הקשר הדני, שנבחר לאיש המשחק.
"כמובן ששמחתי לכבוש", אמר אריקסן בסיום, "אבל התוצאה בסופו של דבר לא טובה לנו, ואני מאוכזב. סיימנו בתיקו וזה לא טוב להתחיל ככה את הטורניר. זאת רק ההתחלה ואני מאמין שאנחנו נשתפר. לשחק שוב ביורו זה מרגש, בשבילי זה דבר גדול שוב להיות פה. לשחק כאן זה מיוחד, אבל לא ניצחנו".
1 צפייה בגלריה
כריסטיאן אריקסן
כריסטיאן אריקסן
סיפור מדהים. כריסטיאן אריקסן
(צילום: l REUTERS/Angelika Warmuth)
"ההתחלה של המשחק הייתה טובה", המשיך אריקסן, "כבשנו שער כמו שרצינו. ההמשך היה פחות טוב. נתנו לסלובניה לחזור למשחק. אסור היה לנו לשחק ככה. מצטער שאיכזבנו את האוהדים הרבים שהגיעו, רציתי לנצח בשבילם".
"הייתה לנו נפילה באנרגיה, סלובניה התחילה לתקוף והייתה טובה יותר. לא היינו מסוכנים ליד השער, לא שיחקנו כמו שאנחנו יודעים", אמר אריקסן, "המשחק הבא מול אנגליה יהיה קשה מאוד, אבל אנחנו מאמינים שאפשר לנצח. נראה איך נעשה את זה".