"זה אפשרי בכלל?" שואל קודי גאקפו במסיבת עיתונאים בוולפסבורג, אחרי שעיתונאי מספר לו שהאנגלים מקבלים ביקורת גרועה פי כמה על הכדורגל שלהם מאשר הולנד.
היכנסו לעמודי הנבחרות המיוחדים
קודי גאקפו, צריך להגיד את זה, הוא החלוץ הכי טוב בטורניר. אוהדי ליברפול מסתכלים על האגף השמאלי של התקפת הולנד ומשפשפים את העיניים: המספר 11 הזה בכתום, זה אותו שחקן שיש בסגל שלהם, או שזה האח התאום שלו? גאקפו הוא גם הסיבה שההולנדים נמצאים פה ולא חוטפים אש מהעיתונות והאוהדים כשהם כבר בדרך הביתה: שני גולים בבית המוקדם, גול ובישול מדהים בשמינית נגד רומניה, ולחץ על שחקן הגנה טורקי שהביא לשער הניצחון של הולנד ברבע הגמר בברלין.
2 צפייה בגלריה
הולנד קודי גאקפו
הולנד קודי גאקפו
גאקפו מרים את האוהדים מול טורקיה
(צילום: REUTERS/Annegret Hilse)
הכדורגל של גאקפו בולט מול האנמיות הכללית וחוסר היצירתיות של הנבחרת ההולנדית. זו לא רק הפעילות שלו באגף השמאלי והיכולת שלו לעבור שחקנים באחד על אחד ולייצר מצבים, אלא כושר הפריצה שלו (מול רומניה הוא כידרר מרחבה לרחבה ונעצר בשנייה האחרונה על ידי השוער) והיכולת שלו למצוא את השחקן החופשי, לפני האסיסט שלו נגד רומניה הוא מסר לשלושה מצבים בטוחים לשער שהוחמצו.
גאקפו הגיע לליברפול לפני שנתיים אחרי שזכה בתואר שחקן העונה בהולנד במדי איינדהובן ואחרי שלושה שערים בגביע העולמי בקטאר. הוא היה אמור להיות דור ההמשך לסלאח/מאנה/פירמינו, אבל אחרי פתיחה טובה בחצי העונה הראשונה, גאקפו נחלש, ישב הרבה על הספסל, כבש רק שמונה שערים ובישל חמישה, חלק מכך כתוצאה מההחלטה של המאמן יורגן קלופ לשבץ אותו כחלוץ מרכזי ולא באגף השמאלי.
"אני מודה ליורגן קלופ על התקופה שהוא אימן אותי בליברפול", אמר גאקפו בקלאס במסיבת העיתונאים בוולפסבורג, "גדלתי אצלו כשחקן ובעיקר כאדם".
2 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת הולנד
אוהדי נבחרת הולנד
חולמים. אוהדי נבחרת הולנד רוקדים ברחובות
(צילום: Ronny HARTMANN / AFP)

זיכרונות מ-2010

הסגנון שלו מזכיר לרבים את אריין רובן. שני הגולים שלו מול אוסטריה ורומניה היו גולים קלאסיים של רובן. כדרור על הקו, פריצה לכיוון הרחבה וסיום מושלם. רובן עשה את זה מימין, גאקפו משמאל. "יש לי הרבה זיכרונות מהגביע העולמי ב-2010 כשאריין הוביל את הולנד לגמר נגד ספרד", אמר גאקפו, "הייתי בן 11 ואחרי כל משחק היינו רצים לרחוב ומשחקים שעות. אבל אנחנו פה כדי לכתוב את הזיכרונות שלנו לאחרים, שילדים ירוצו לרחובות אחרי שהם יראו אותנו".
"אני מקווה שכל הנבחרת תגיע לרמה שהוא משחק בה כעת", אמר המאמן רונלד קומאן, אחד השחקנים מהנבחרת שזכתה באליפות אירופה ב-1988, גם כן בגרמניה. "הלוואי שהיו לנו כרגע 11 קודי גאקפו". "כל טורניר גדול צריך שחקן גדול, שחקן הטורניר", אמר וירג'יל ואן דייק, הקפטן של גאקפו בליברפול ובנבחרת, "והוא נמצא שם. אני רואה כמה קשה הוא עובד כדי להשתפר. חסרים לנו עוד כמה חלקים לפאזל, אבל חלק אחד חשוב, קודי בכושר שיא, כבר נמצא שם".
גאקפו, 25, הגיע כחלק מרכזי בהתקפה ההולנדית בטורניר, לצד ממפיס דפאי הוותיק וצ'אבי סימונס המבטיח (שלושה בישולים עד כה). אבל חוץ מתצוגת העידוד של האוהדים ההולנדים לאורך כל הטורניר, אף שחקן לא התבלט כמו גאקפו "בונה החלומות הכתומים", כפי שכינה אותו עיתון הולנדי השבוע.
גאקפו אמור לפרוח גם במדי ליברפול. המאמן החדש, ארנה סלוט, זוכר את המפגשים שלו עם פיינורד ואלקמאר נגד איינדהובן, שם שיחק גאקפו על הכנף השמאלית. אבל לפני שהוא מתחיל לפרוע שטרות בפרמייר-ליג, גאקפו מחכה באגף להגנה האנגלית. יש לו תשעים דקות, אולי מאה ועשרים, אולי פנדלים, כדי להמשיך לכתוב את הזיכרונות שלו ולהריץ ילדים הולנדים לפארק כדי לחקות אותו.
הסוד נחשף: כך אנגליה מתכוננת לפנדלים
(באדיבות ONE)
פורסם לראשונה: 01:30, 10.07.24