אם יש שחקן שיודע לכבוש שערים זהו רומלו לוקאקו. חלוץ נבחרת בלגיה חגג במדים הלאומיים 85 כיבושים ב-116 הופעות, אבל ביורו הנוכחי הוא עדיין לא מצא את הרשת.
כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 5
טוב, בואו ונדייק. לוקאקו כן מצא את הרשת, ואפילו שלוש פעמים בטורניר (פעמיים מול סלובקיה ופעם אחת אתמול ב-0:2 נגד רומניה) - אך בכל המקרים השערים שלו נפסלו על ידי VAR.
2 צפייה בגלריה
לוקאקו
לוקאקו
חוסר מזל. לוקאקו
(צילום: Alex Grimm/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
לוקאקו
לוקאקו
לוקאקו חוגג מוקדם מדי, אתמול מול רומניה
(צילום: Kirill KUDRYAVTSEV / AFP)
"מבחינתי הוא מלך השערים של הטורניר", אמר ברצינות גמורה קווין דה בריינה, בסיום הניצחון על רומניה - הראשון של בלגיה בטורניר. "לרומלו הייתה הופעה נהדרת הוא כבר כבש שלושה שערים, אם הם פסולים או לא - לי זה פחות משנה".
דה בריינה הוסיף: "הוא כאן, הוא מבקיע. כשאתה רואה שהשער לא נחשב בגלל שני סנטימטרים שנבדקו על-ידי ה-VAR, אז מבחינתי אין שום תסכול. יש לו טורניר נהדר עד עכשיו".
לוקאקו, תקשיבו טוב, עומד כעת על ארבעה שערים פסולים (אם כוללים גם את היורו הקודם) באליפויות אירופה. הוא אחראי ללא פחות מ-28% מסך כל השערים שנפסלו בטורנירי יורו. "לוקאקו הולך לזכות בנעל הזהב של ה-VAR", צייץ בציניות העיתונאי דאנקן אלכסנדר.
גם מאמן בלגיה, ג'ובאני טדסקו, לא כועס: "אני חייב להביט בשערים שוב, אבל אפשר לראות שזה חוסר מזל. מילימטרים בנבדל, כדור שפגע ביד. זה פשוט חוסר מזל מצער. יש ימים שהשוער מולך נהדר או ההגנה מצילה מהקו, במקרה שלו זה לא המצב".
כל ארבע נבחרות בבית 5 כעת עם שלוש נקודות ובלגיה תפגוש במחזור האחרון את אוקראינה. "יש לנו הקלה שניצחנו את המשחק, אבל גם החמצנו הזדמנויות ואני לא מרוצה מזה", אמר טדסקו. "זה יהיה נהדר אם נוכל להכריע את המשחקים מוקדם יותר".
אוהדי פורטוגל וטורקיה תקועים בתחנת הרכבת
(באדיבות ONE)