באנגליה מתקשים להירגע אחרי הניצחון הדרמטי אתמול (רביעי) 1:2 על הולנד, שהעלה את נבחרת שלושת האריות לגמר יורו שני ברציפות - שיהיה גם השני בתולדותיהם. כעת, מקווים בממלכה לעשות צעד נוסף ולהניף לראשונה אי פעם את הגביע. בגמר, שייערך ביום ראשון באצטדיון בברלין (22:00) תחכה להם הנבחרת המלהיבה ביותר עד כה בטורניר - ספרד.
האורנג' פתחו בסערה וכבר בדקה השביעית כבשו שער נהדר מבעיטה אדירה של צ'אבי סימונס, אבל החבורה של סאותג'ייט, שפיגרה גם בשלבים הקודמים של הנוקאאוט מול סלובקיה ושווייץ, השוותה מפנדל של הארי קיין בדקה ה-18. כבר היה נראה שאנגליה בדרך להארכה משחק שלישי ברציפות, אבל בדקה ה-91 היא השיגה 1:2 דרמטי בעזרת צמד מחליפים שעלו מהספסל יחדיו רק 10 דקות לפני כן: קול פאלמר הנהדר בישל לאולי ווטקינס שכבש בבעיטה מזווית קשה.
6 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת אנגליה אולי ווטקינס
שחקן נבחרת אנגליה אולי ווטקינס
הגיבור החדש של אנגליה. אולי ווטקינס
(EPA/MOHAMED MESSARA)
גיבור השעה של האנגלים הוא כמובן כובש שער הניצחון, ווטקינס, שנכנס במקום כובש שער השוויון של האנגלים, קיין, הבקיע בתוספת הזמן ונתן את האות לחגיגות של רבבות האוהדים שהגיעו מאנגליה ולמיליונים במדינה עצמה. ווטקינס נבחר לאיש המשחק בידי אופ"א כשהוא מקבל את הציון 8.64 מתוך 10.
רק שהסיפור שלו מיוחד. ווטקינס בן ה-28 אמנם סיים רק לאחרונה עונה נפלאה בפרמייר-ליג במדי אסטון וילה, וסיים כמלך הבישולים של הליגה, אבל רק לפני תשע שנים הוא נכנס כמחליף בווסטון סופר מר בליגה החצי חובבנית. כן, עד שנת 2017 בכלל שיחק באקסטר סיטי האלמונית, כשבתווך הושאל לקבוצה מהליגה החצי מקצוענית כדי להתחשל. ב-2017 עבר לברנטפורד ומ-2020 הוא באסטון וילה, שם רשם אשתקד את העונה הטובה בקריירה (19 שערים ו-13 בישולים).
6 צפייה בגלריה
ווטקינס
ווטקינס
רגע משנה חיים. ווטקינס כובש את שער הניצחון מול הולנד
(צילום: Alex Livesey/Getty Images)
בכלל, זה הטורניר הגדול הראשון שווטקינס מהווה חלק מהסגל האנגלי. הוא נופה לפני יורו 2020 ומונדיאל 2022 וגם באליפות הנוכחית שותף עד אתמול במשך 20 דקות בלבד - כשנכנס כמחליף מול דנמרק בשלב הבתים. "אמרתי לשוער המחליף דין הנדרסון שישב לידי על הספסל, יש לי הרגשה שאשנה את המשחק", סיפר ווטקינס בסיום. כמה שהוא צדק.
הפרס הנוסף? גם הנסיך וויליאם, שידוע כאוהד אסטון וילה, בירך את איש השעה. "לא ייאמן, איזה יופי, אולי", צייץ הנסיך ב-X (לשעבר טוויטר). ברכות לנבחרת אנגליה על העלייה לגמר".
היכנסו לעמודי הנבחרות המיוחדים
ג'וד בלינגהאם היה מאושר בשביל ווטקינס: "הוא עלה ולקח את ההזדמנות שקיבל בשתי ידיים. בניגוד לקבוצה בה הוא משחק, בנבחרת הוא לא פותח וזה לא פשוט. אני ממש שמח בשבילו".
גם קיין פירגן: "הוא חיכה לרגע שלו והיה סבלני. אנחנו כל הזמן מדברים על כך שצריך להיות מוכנים. לפעמים ההזדמנות שמקבלים יכולה להיות חמש דקות או דקה, אבל בזמן הזה אפשר לעשות הבדל משמעותי, זה יכול להיות רגע שיעניק לנו הזכייה בטורניר. מה שהוא עשה זה מדהים וזה כל-כך מגיע לו".
6 צפייה בגלריה
ווטקינס
ווטקינס
"אף פעם לא חשבתי שאשחק ביורו עם אנגליה". ווטקינס
(צילום: Alex Grimm/Getty Images)
6 צפייה בגלריה
שער ה"טלגרף"
שער ה"טלגרף"
שער ה"טלגרף"
6 צפייה בגלריה
שער ה"סטאר"
שער ה"סטאר"
שער ה"סטאר"

סוף ידוע מראש?

ווטקינס עצמו אמר בסיום: "אמרתי (לפאלמר): 'אנחנו הולכים להיכנס ואתה הולך לסדר לי מצב'. אין לי מילים. לא רציתי לרדת מהמגרש בסוף כי רציתי לשאוב את כל האנרגיות על המגרש פנימה. ברגע שקול הסתובב, עשיתי את הצעד; ידעתי מה עומד לקרות. אני לא חושב שאי פעם 'התלבש' לי כדור בצורה כל כך טובה".
"אף פעם לא חשבתי שאשחק ביורו עם אנגליה, אבל השקעתי הרבה עבודה קשה כדי להגיע לנקודה הזו", המשיך ווטקינס, שלקראת הגמר אמר: "ספרד היא נבחרת מצוינת. (יש לה) הרבה עומק, כמו אצלנו. זה המשחק הכי חשוב בחיינו אבל בינתיים אנחנו רוצים לחגוג".
הסיפור האמיתי מאחורי התמונה של מסי וימאל
(ONE)